AnonymBruker Skrevet 25. oktober #41 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det var ganske pinlig ja. Hadde det vært en gave til verdi under den summen på dagen (blomst, sjokolade, vin) hadde jeg ikke reagert. Men de er vel ikke så flinke på akkurat dette da, de får få det på tabbekvota si. De har sikkert mange andre gode sider 😄 Anonymkode: f56c4...ff6 Tenker dette får være en god konklusjonen! 🙂 Ts Anonymkode: 8cfd8...f17 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #42 Skrevet 25. oktober Snabeltann skrev (57 minutter siden): Imponert over at svigerfaren din fikset gave🤣 det er vanligvis damene i familien her som ordner, og som har peiling på cotyme rundt summer. Tipper om svigermor hadde ordnet så hadde summen vært høyere. dette tror jeg var et resultat av at mannfolk fikser🤣🙈 Har sett det her også, om mannen min får ansvar for gaver så gir han så lite!!! Selv trekker han på skuldrene og tenker det vel er en helt grei gave. Og det er det jo egentlig voksne har jo alt. Ser det også med kaker på arbeidsplassen. Mannfolk kjøper en brioche på Rema og tar med, mens vi kjerringer skal styre og stelle voldsomt. Det tar seg ikke ut å gi 300,- eller komme med Briochekake til 40 kr tenker damer - men menn kommer unna med det fordi de er menn… Kjenner ingen menn som er så dårlig oppdratt og med så store sosiale mangler. Anonymkode: ce2f7...d76
Raven.Writingdesk Skrevet 25. oktober #43 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, dette er skikkelig teit, men idag er jeg litt utakknemlig. Fylte nylig 30, hadde mine foreldre og svigers på bursdagskaffe og kake. Har vært sammen med mannen min i 12 år, vi har barn, gift, hus ja. Svigers har god økonomi. Men de hadde ikke gave med til meg, greit nok, men så sier svigerfar, vippser deg en liten gave senere. Å idag vippser han 300kr og melding bursdagsgave. Altså, føler meg som en på 14. Om en vil bruke lite på gave kjøp en blomst eller noe. Å vippse 300 synes jeg ble teit. Egentlig unødvendig. Er jeg på bærtur? Er ikke verdien jeg reagere på (selv om jeg tenker jeg ville gitt mer til noen med rund dag om jeg var invitert på selskap) men vippse 300, det er rart når en er voksen synes jeg. Bare jeg? Anonymkode: 8cfd8...f17 Pinlig. Glemte han en null? Og ja: jeg mener det seriøst. 300kr til svigerdatter med barn og familie kunne han nesten ha droppet, hva får du utav det? Knapt en rema 1000 middag til familien og litt lørdagsgodt ? Det hadde vært bedre om han brukte pengene på ei flaske vin eller blomster. 1 2
Snabeltann Skrevet 25. oktober #44 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner ingen menn som er så dårlig oppdratt og med så store sosiale mangler. Anonymkode: ce2f7...d76 Vel, deg om det. Jeg og TS kjenner tydligvis noen 🤣
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #45 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du er både utakknemlig og bortskjemt. Voksne gir ikke gaver til hverandre. Hvis du synes det er så ille, får du fortelle svigerforeldrene dine at du forventer å få mer neste gang. Anonymkode: 4de51...038 Joda. I noen familier er det ekstremt forventet. I en familie jeg kjenner til er det krise blant de voksne om det ikke blir gave. Vi kunne aldri foreslått at det var gave kun til barn. Er ikke det kommet gave til de voksne innen en viss tidsramme er det kjeft å få. Gavene må ha en viss verdi også. Anonymkode: 503f9...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #46 Skrevet 25. oktober Føler det mangler en 0... Var ekstremt slapt og uhøflig å dukke opp uten noe! Anonymkode: c4307...088 1
NoaideBiehtar Skrevet 26. oktober #47 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du er både utakknemlig og bortskjemt. Voksne gir ikke gaver til hverandre. Hvis du synes det er så ille, får du fortelle svigerforeldrene dine at du forventer å få mer neste gang. Anonymkode: 4de51...038 Du er uhøflig. Selvfølgelig gir man gave når man er invitert i selskap! Og generelt vil jeg si at man gir en relativt OK gave når ens svigerdatter har rund dag. TS - enig i at det var en litt kjip gave, men jaja. De gjorde muligens sitt beste? Ikke alle har helt sosiale antenner. Her ga nylig min far 1000 kroner til min mann som IKKE hadde rund dag. Han har ikke pleid å gi gaver ved ikke-rund dag som ikke ble feiret så vi forstår ikke helt hvor de 1000 kom fra, men jaja. 😂 Ikke alltid man skal forstå alt andre foretar seg. 🙂 1
Lillemy8 Skrevet 26. oktober #48 Skrevet 26. oktober Haha, jeg fikk gavekort på 400,- på 40 årsdagen. Så vi er flere i ca samme båt, håper det hjelper litt på kjip følelse ts. (Også blir det absurd når man ser hva egne foreldre gir svigerbarn, menmen… Folk er forskjellige).
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #49 Skrevet 26. oktober Visste de at det var bursdag? Visste de at din del av familien gir gaver til voksne? Visste de at du var 30? Om de visste det, husket de det? Tenker det at de vippset etterpå tyder på at de kan ha glemt det var en bursdag (om det ikke ble sagt når man inviterte), kanskje sett/forstått i sammenkomsten at andre hadde med gave og at de burde hatt det, eller tenkte du var 28/32 og at de ikke er vant med at det da gis gaver. Eller kanskje du sa noe til mannen din etterpå og at han ga dem et hint? Tenker de ga deg ca prisen på en blomst eller en vin + konfekt. Anonymkode: aa5ef...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #50 Skrevet 26. oktober Lillemy8 skrev (14 minutter siden): Haha, jeg fikk gavekort på 400,- på 40 årsdagen. Så vi er flere i ca samme båt, håper det hjelper litt på kjip følelse ts. (Også blir det absurd når man ser hva egne foreldre gir svigerbarn, menmen… Folk er forskjellige). Hva ser du at andre får? Det er ikke alle som har så mye penger, og noen har dårlig økonomi uten at det synes utad. Jeg føler at jeg alltid gir dyrere gaver enn jeg vil, for det er vanskelig å finne på noe. Og nå trenger folk generelt veldig lite, så å bruke pengene på noe som de ikke kommer til å ha bruk for, virker så unødvendig… Anonymkode: aa5ef...c9a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #51 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du er både utakknemlig og bortskjemt. Voksne gir ikke gaver til hverandre. Hvis du synes det er så ille, får du fortelle svigerforeldrene dine at du forventer å få mer neste gang. Anonymkode: 4de51...038 Leste du hi? Anonymkode: bae48...48e
Irja Skrevet 26. oktober #52 Skrevet 26. oktober Å komme i bursdagsselskap uten gave er pinlig. Å vippse en voksen dame 300,- i gave er enda mer pinlig. Pappa vippser meg hvert år en totalsum for meg, mannen min og barna. Så kan jeg selv kjøpe det jeg vil fra han til barna. Og beholde så mye av «potten» jeg vil til meg selv. Svigermor spør hva barna ønsker seg. Jeg sender forslag, og så spør hun «kan ikke du kjøpe, så vippser jeg deg» det er mye rart med den generasjonen. Klarer ikke kjøpe en gave til barnebarna sine engang. Dette er unge besteforeldre. Spreke er de også. Blir litt utenfor tema, men synes likevel det er relevant. De gidder rett og slett ikke å gjøre en liten innsats. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #53 Skrevet 26. oktober Ser du vanligvis ikke har fått noe . Så slik sett så er jo da 300 mer en ingenting, men hadde nesten vært bedre de hadde tatt med seg noen blomster eller vinn da. Her fra jeg og mannen ble sammen så har det vært fast de kjøper eller gir penger da til 1000 kr til både jul og til bursdag. Dette har de likt til alle nærmeste familie egene barn, svigerfar og barnebarn Anonymkode: f6272...b3b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #54 Skrevet 26. oktober Irja skrev (14 minutter siden): Å komme i bursdagsselskap uten gave er pinlig. Å vippse en voksen dame 300,- i gave er enda mer pinlig. Pappa vippser meg hvert år en totalsum for meg, mannen min og barna. Så kan jeg selv kjøpe det jeg vil fra han til barna. Og beholde så mye av «potten» jeg vil til meg selv. Svigermor spør hva barna ønsker seg. Jeg sender forslag, og så spør hun «kan ikke du kjøpe, så vippser jeg deg» det er mye rart med den generasjonen. Klarer ikke kjøpe en gave til barnebarna sine engang. Dette er unge besteforeldre. Spreke er de også. Blir litt utenfor tema, men synes likevel det er relevant. De gidder rett og slett ikke å gjøre en liten innsats. Vi er besteforeldre til barnebarn på andre siden av landet. Gir ofte en liten pakke til noen hundrelapper (lett å sende i posten), men setter i tillegg inn et bra beløp på barnets sparekonto. Foreldrene syns det er supert, fordi det ofte blir alt for mange bursdagsgaver og julegaver. De klarer ofte ikke å åpne alt på julekvelden.... Anonymkode: f5c36...1cf
Umbreon Skrevet 26. oktober #55 Skrevet 26. oktober Synes summen er grei nok, men hele settingen ble jo veldig stusselig! De kom tomhendt i bursdagsselskap og skulle «vippse senere». Ikke noe kort, en liten blomst, en sjokolade, en flaske vin - absolutt ingenting for å gjøre stas på TS på dagen. Kunne vel i det aller minste vippset der og da, og ikke behandle det som noe man skal «gidde å fikse en eller annen dag i framtida». De kunne jo nesten ikke lagt ned mindre innsats om de forsøkt. Så ja, jeg hadde vært skuffet. Som sagt ikke over pengene brukt (eller ikke brukt), men at svigers ikke gadd å løfte en eneste finger for å gjøre litt stas på meg på min runde dag. Hadde nok følt meg litt usynlig og lite satt pris på. Så får vi jo håpe at svigers har andre gode egenskaper og er er flinke til å vise svigerdatteren at de setter pris på henne og bryr seg om henne på andre måter. Da kan man jo tilgi en litt stusselig bursdagsoppmerksomhet. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #56 Skrevet 26. oktober Jeg føler også at det manglet en 0 Kan det hende at svigermor ba sin mann vippse 3000 og han oppfattet 300? Anonymkode: 4f777...8f5 1
Fru Uperfekt Skrevet 26. oktober #57 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du er både utakknemlig og bortskjemt. Voksne gir ikke gaver til hverandre. Hvis du synes det er så ille, får du fortelle svigerforeldrene dine at du forventer å få mer neste gang. Anonymkode: 4de51...038 Siden når? Å være voksen betyr da ikke at en ikke liker en påskjønnelse 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #58 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hos oss ville det blitt 32.000 i året 😅 Anonymkode: f7495...22c Så 2667 i mnd, 615,38 i uken. Anonymkode: bd7b0...925
Kålrota Skrevet 26. oktober #59 Skrevet 26. oktober Summen hadde jeg ikke reagert på, men en liten oppmerksomhet når en blir bedt hadde jeg nok tenkt var på sin plass. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #60 Skrevet 26. oktober Sist bursdag (ikke rund) så fikk jeg et fint kort som sa at de ville vipse 800. Noen dager senere vipset de 600. Egne foreldre vipser også, men et mye høyere beløp. Jeg kjenner jo litt på at jeg savner innsatsen som ligger i å gi en gave. Og at penger blir litt meningsløs til en godt voksen person som tjener godt. Men jeg vet jo at det bare ligger gode intensjoner bak, jeg har jo "alt" og er ikke en lett person å handle til. Og alle er jo rause ellers - spanderer mat ute med mer. Det jeg prøver å si er; hvordan er de ellers? Opplever du at de er glade i deg og stiller opp for deg? Det betyr mye mer enn hva godt voksne mennesker mener er en ok gave. Anonymkode: 64601...cd1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå