Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette er skikkelig teit, men idag er jeg litt utakknemlig. Fylte nylig 30, hadde mine foreldre og svigers på bursdagskaffe og kake. Har vært sammen med mannen min i 12 år, vi har barn, gift, hus ja. 

Svigers har god økonomi. 

Men de hadde ikke gave med til meg, greit nok, men så sier svigerfar, vippser deg en liten gave senere. 

Å idag vippser han 300kr og melding bursdagsgave. Altså, føler meg som en på 14. Om en vil bruke lite på gave kjøp en blomst eller noe. Å vippse 300 synes jeg ble teit. Egentlig unødvendig. Er jeg på bærtur? 

Er ikke verdien jeg reagere på (selv om jeg tenker jeg ville gitt mer til noen med rund dag om jeg var invitert på selskap) men vippse 300, det er rart når en er voksen synes jeg. Bare jeg? 

Anonymkode: 8cfd8...f17

• Liker 11
  • Hjerte 10
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva pleier du å få fra svigers? 

Anonymkode: 10f6f...16f

• Nyttig 1
Skrevet

Gir 1000 kr hver til barn, svigerbarn, barnebarn hver bursdag

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo det var litt pinlig, syntes jeg. Da kunne de heller kjøpt en blomst. Ikke kommet tomhendt og vipse 300 kr etterpå. 

Anonymkode: 7e850...2db

• Liker 32
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Summen er uproblematisk, men litt ufint å ikke gjøre en innsats for å kjøpe en blomst eller noe fremfor å vippse en voksen. 

Dog ikke noe jeg hadde brukt en kalori mer på å være skuffet over. 

Anonymkode: 85cd3...f91

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Utakknemlig.

Anonymkode: f9451...05e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vippse 300,- som bursdagsgave til en voksen dame er bare latterlig og flaut. De kunne vel lagt ned en liten innsats og kjøpt en blomsterbukett, en flaske vin eller noe. 

Anonymkode: 94f04...2e5

• Liker 37
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde syntes det var litt kjedelig, men utover det hadde jeg tenkt at 300 kr er noe jeg alltids har bruk for. Jeg ville mye heller hatt 300 kr på Vipps enn en blomst som varer i noen få dager før jeg tar livet av den.

Anonymkode: 0948f...854

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange har avtaler om at man kun kjøper gaver til barna i storfamilien. Det er jo noe med det ekstremmaterialistiske samfunnet vi lever i nå, som en del er lei. Hva kjøper de vanligvis i gave til partneren din når vedkommende har bursdag da? 

Anonymkode: 01b17...8f8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke fått gave av mine svigers. Hadde ikke tenkt tanken på at de har en rolle i mine fødselsdager. Barna derimot, ja!

Anonymkode: ec764...04e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en del eldre enn deg og har aldri fått noe som helst hos mine svigerforeldre. Så det kunne ha vært verre. 

I min situasjon hadde jeg blitt glad for å fått vippsa 300,-. 

Anonymkode: 31f6b...a4c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva pleier du å få fra svigers? 

Anonymkode: 10f6f...16f

Vi er nylig flyttet tilbake til der vi kommer fra, så er vel egentlig første gang jeg har de på bursdagskaffe. Så tror ikke jeg har fått noe gave før siden vi ikke har feiret. Egentlig ikke opptatt av gaver, føltes bare så rart å bli vippset penger på den måten. Men som noen sier, ikke vits å bruke tid å tenke på det 🙂

Ts

Anonymkode: 8cfd8...f17

• Liker 8
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er både utakknemlig og bortskjemt. Voksne gir ikke gaver til hverandre. Hvis du synes det er så ille, får du fortelle svigerforeldrene dine at du forventer å få mer neste gang.

Anonymkode: 4de51...038

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mange har avtaler om at man kun kjøper gaver til barna i storfamilien. Det er jo noe med det ekstremmaterialistiske samfunnet vi lever i nå, som en del er lei. Hva kjøper de vanligvis i gave til partneren din når vedkommende har bursdag da? 

Anonymkode: 01b17...8f8

Veldig spesielt når man er invitert i bursdagsfeiring, med kaffe og kake?

De fleste markerer jo gjerne runde årstall med noe litt ekstra. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Vipps er jo genialt.

Nesten mer spesielt at en voksen kvinne lager tråd på KG om det.

Anonymkode: 9351f...228

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Større fest, større gaver. Kaffe og kake er liten feiring og da gir man «vanlig» gave. Antar svigers normalt er like gjerrig?

Anonymkode: d200e...c13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De var bedt i selskap = gave. 

Rundt år = litt større gave. 

Dette er helt vanlig folkeskikk, som mange i denne tråden tydeligvis mangler. Ville dere selv kommet tomhendt i et 30-årsselskap?!

Anonymkode: 97a77...b1e

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er både utakknemlig og bortskjemt. Voksne gir ikke gaver til hverandre. Hvis du synes det er så ille, får du fortelle svigerforeldrene dine at du forventer å få mer neste gang.

Anonymkode: 4de51...038

Deg om det.

I min omgangskrets er det vanlig å både gi og å få en bedre middag på en restaurant, hotellovernatting/SPA, m/barnepass.

Synes svigerforeldrene kunne latt være å VIPPSe. Skjønner at de glemte av hele greia, men de kunne bare ha droppet det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde også syns det var rart hvis svigers vipset 300 kroner🙈 Jeg pleier dog ikke få så mye mer i verdi da. Fikk vell et lite rituals sett da jeg ble 30. Syns det var veldig hyggelig, men hadde nok syns det var rart hvis de vipset verdien av det😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De var bedt i selskap = gave. 

Rundt år = litt større gave. 

Dette er helt vanlig folkeskikk, som mange i denne tråden tydeligvis mangler. Ville dere selv kommet tomhendt i et 30-årsselskap?!

Anonymkode: 97a77...b1e

Enig. Å komme til selskap uten gave er bare pinlig 

Anonymkode: 20894...b17

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...