Gå til innhold

Trivdes bedre med å være litt lubben enn svært slank

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er 173 høy. Det var som sagt ikke planlagt at jeg skulle ned i vekt. Jeg ble påvirket av de andre damene jeg kjenner som slanket seg. Ja, det er mulig jeg har misforstått litt, at det er mulig å bli en mellomting i vekt. Men for meg sklir det ofte ut med søtt og usunn mat hvis jeg først tar mer enn jeg gjør nå med den nye livsstilen. 

Anonymkode: 1b87c...5ce

Da er det viljestyrken/impulskontrollen som er problemet, ikke den fysiske kroppen og forbrenningen etc. Så du KAN fint få kroppen til en mellomting, men det er kanskje en mental utfordring i starten. 

Uansett, så er det jo ikke noe problem å gå tilbake til lubben om du foretrekker deg selv der? 

Anonymkode: a483e...143

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med vekten du hadde tidligere hadde du en bmi på 22.72. Som er i nedre del av normalvekt grensen (om vi deler den i to) 

lubben? Hallo .. hvis du mener du var lubben da er det utgangspunktet for problemet.

kvinner ser ofte yngre ut når de ikke er veldig slanke/tynne. Mange gjør seg en bjørnetjeneste ved å tro de er vakrere med lavest mulig vekt ..

Anonymkode: 2f2de...66f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men var du lubben før på 68 kg? Med din høyde er du helt innenfor normalvekt:) 

Anonymkode: f22e4...833

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye lykkeligere som overvektig enn som slank fordi jeg slipper å bli jaget av mannfolk som bryr seg kun om det ytre.

Anonymkode: 976b0...445

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 9.09):

Det går jo fint an å være lubben selv om man har en sunn livsstil da. Gå tilbake dit om du trivdes bedre. Enda mer avokado, nøtter og fet fisk vil gjøre susen. 

Anonymkode: e1b28...127

Ikke sant. Spørs vel om TS fant en unnskyldning for å spise masse sukker igjen vel ;) Sukkeravhengighet er som alle andre avhengighter. Hjernen dikter absolutt opp diverse grunner til å få deg tilbake på kjøret…

Anonymkode: 21fc9...27b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke sant. Spørs vel om TS fant en unnskyldning for å spise masse sukker igjen vel ;) Sukkeravhengighet er som alle andre avhengighter. Hjernen dikter absolutt opp diverse grunner til å få deg tilbake på kjøret…

Anonymkode: 21fc9...27b

Jamen, det er jo like avhengighetsskapende som kokain. Altså sukker er jo narkotika. Jeg er enda mer avhengig av koffein da. Det blir minst 1 liter sort kaffe i døgnet. Kaffen gjør at jeg ikke merker sult så godt, dette er supert. Så jeg har ikke begynt på bakverk-kjøret igjen nei. Jeg er jo på en måte vant til min lavere vekt nå da. Samtidig som jeg av og til savner sånn jeg var før. Men jeg er jo litt låst til denne vekta. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Lubben på 173 cm og 68 kg? Kommer jo såklart an på kroppsform, men det skal mye til for at dette er å være lubben. Jeg er 170 cm, ca 66/67 kg og er normalt slank med smal midje men litt hofter og rumpe. Har aldri definert meg på noe vis som lubben, i all verden. 
Men hvorfor ikke bare gå tilbake om du egentlig trives der da? Forskning sier at øvre sjikt av normalvekt er der man fysisk er sunnest. Det er heller ikke nødvendigvis fint å være på den tynne siden når man kommer litt opp i årene, man blir litt uthult og soggy i ansiktet spesielt.

Anonymkode: dac65...1bb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sunnere for deg med din tidligere vekt, og du var neppe særlig lubben. Synes ikke din holdning til mat og vekt høres så veldig sunn ut slik du beskriver det nå. Og at du ble inspirert av andre til å gå ned såpass mye, er litt rart for en voksen dame. 

Anonymkode: 47caf...ca9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lubben på 173 cm og 68 kg? Kommer jo såklart an på kroppsform, men det skal mye til for at dette er å være lubben. Jeg er 170 cm, ca 66/67 kg og er normalt slank med smal midje men litt hofter og rumpe. Har aldri definert meg på noe vis som lubben, i all verden. 
Men hvorfor ikke bare gå tilbake om du egentlig trives der da? Forskning sier at øvre sjikt av normalvekt er der man fysisk er sunnest. Det er heller ikke nødvendigvis fint å være på den tynne siden når man kommer litt opp i årene, man blir litt uthult og soggy i ansiktet spesielt.

Anonymkode: dac65...1bb

Spørs hvor fettet legger seg også. For min del som samler alt rundt magen ser lubben ut på 65 kg og 172 høy. Mellom 57 til 60kg er jeg ikke lubben. 

Anonymkode: 009d7...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 16.14):

Men så et det en gang sånn at noen av oss må velge mellom sylslank eller lubben. Det vil si å leve helt asketisk og sukkerfritt, eller spise mer fritt og kaloririkt og da bli lubben. Ikke alle KAN velge seg en mellomting. For meg er dette umulig. Lavt kaloriinntak, proteinrik kost, masse masse grønnsaker og ingen raffinert sukker gjør meg slank med en BMI på 19. 

Ts 

Så utrolig merkelig utsagn! Nå er jeg en som har slitt med overvekt i flere tiår, har slanket meg utallige ganger, men endelig landet litt (forhåpentligvis) på en sunn vekt. 

Men venninnen min har alltid hatt en BMI på rundt 19. Hun spiser det hun vil, men har aldri slitt med overspising, og spiser vel passe hele tiden. Hun er generelt så ekstremt mye mindre opptatt av kosthold og kalorier, og siden hun har hatt en stabil vekt hele livet så er jeg ikke i tvil om at hun er mye sunnere enn oss evige slankere. Min BMI har vært alt fra 18 til 31, så jeg skjønner hvor hodet ditt er, men det er ikke en sunn plass å leve. Det beste er å være slank hele livet og ikke fyke opp og ned i vekt hele tiden. Alt vi tyner kroppen vår gjennom er ikke sunt. Det beste er en evig balanse. 

Anonymkode: d47bb...51f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...