Gå til innhold

Migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått resept på Topimax mot migrene, men jeg er litt skeptisk til å starte. Jeg leser mye om bivirkninger på nettet, men jeg lurer på: er det noen som har positive erfaringer med Topimax?

Anonymkode: 0c145...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjempenytte og ingen bivirkninger bortsett fra at jeg er mindre sulten. Bare trapp saaaaaakte opp. Ikke heng deg for mye opp i skrekkhistorier. 

Anonymkode: 75183...db1

Skrevet

Kjenner ikke til det merket men har selv god erfaring med Teva sumatriptan 100 mg mot migrene. 

Anonymkode: e1cde...d47

Skrevet

Det finnes jo de som har det, men kjip bivirkninger er svært utbredt. Nevrologvenninna mi kaller den "tokig-max" fordi så mange opplever ubehagelige bivirkninger som hjernetåke og depressive symptomer. 

Jeg har gått på den, siden man må for å få CGRP-hemmere mot kronisk migrene, og opplevde ingen effekt på migrenen, samt ubehagelige bivirkninger. 

Ville ikke vurdert den uten kronisk migrene. For enkeltstående anfall finnes det mye annet som bør være førstevalg. 

Anonymkode: 3db15...10f

• Liker 1
Skrevet

Gikk på Topimax i en del år, og hadde god erfaring med det. Jeg regner med du har tett oppfølging av lege/nevrolog nå i startfasen og ved evt. økning? Hvis ikke hadde jeg bedt om det mtp. bivirkninger. 

Jeg forstår at du er skeptisk når man leser alle historiene på nett, det er derfor viktig at du drøfter dette med nevrolog/lege slik at de kan følge deg opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 8.49):

Hei! Jeg har fått resept på Topimax mot migrene, men jeg er litt skeptisk til å starte. Jeg leser mye om bivirkninger på nettet, men jeg lurer på: er det noen som har positive erfaringer med Topimax?

Alle medisiner kommer med potensielle bivirkninger så den eneste måten å finne ut av om selv blir rammet av en eller flere av bivirkninger på det preparatet man får foreskrevet er å teste ut medisinen selv.

Anonymkode: 1054b...953

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fikk ikke bruke den siden jeg tidligere hadde vært deprimert.

Anonymkode: 09419...acd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 8.49):

Bare be familien følge med litt. Jeg ble en annen person (negativt) da jeg tok den. Stygg medisin for min del. 

Anonymkode: 077b5...976

Skrevet

Det positive var at den hadde veldig god effekt på migrenen og at jeg mistet apetitt på usunn mat,

... det negative var at jeg ble blant annet suicidal og måtte slutte brått. 

Vi er alle forskjellige,  men topimax er en medisin som kan gi mye bivirkninger. Bivirkningene går over og det er ikke sikkert du får noen fæle heller, men hva om migrenen forsvinner, er det ikke verdt å prøve? 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...