Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker serien godt, deilig at det ikke skjer så mye synes jeg. Savner ikke drama og intriger. Men er spent på Inga etterhvert, om hennes holdning vil skape litt gnisninger i gruppa etterhvert. Det var vondt å se den dårlige kjemien mellom henne og Hedvig i siste episode. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mala_L skrev (13 timer siden):

Liker serien godt, deilig at det ikke skjer så mye synes jeg. Savner ikke drama og intriger. Men er spent på Inga etterhvert, om hennes holdning vil skape litt gnisninger i gruppa etterhvert. Det var vondt å se den dårlige kjemien mellom henne og Hedvig i siste episode. 

Også sitter Inga og sier at hun og Hedvig ikke er venner, og ikke har noe å bonde over. Det kunne hun jo ha spart seg…

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med at Inga klager? I den siste episoden er jo hun bare strålende fornøyd hele veien, mens mange andre klager over vondter og at det er tungt og alt mulig. Og det at hun sier at Hedvig er en partner: hun sier jo at hun er en GOD partner, og at selv om de er ulike og sikkert ikke hadde blitt venner ellers (det er da helt legitimt å si), så samarbeider de godt og ser fram mot felles mål. 

Jeg syns det virker som alt Inga sier tolkes i verste mening her. Hun prater jo om hvor flott det er på fjellet, hun tar i et tak og graver når de andre er slitne og generelt drar mer enn sin bit av lasset uten å syte over det. 

Og ja, hun virket gretten over det med 17. mai, men det er kanskje greit å vente til den episoden faktisk kommer før man dømmer, det var jo bare noen sekunders klipp. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Gliffy skrev (På 2.11.2025 den 19.06):

Å antyde at det ikke er mulig å si hvilket kjønn Inga er har ingenting med saken å gjøre og er bare ufint. 

Da tror jeg man trenger nye briller?

Skrevet

Fatter ikke hvorfor Inga ble med på dette, når hun åpenbart ikke liker/ greier å samarbeide . Det er jo det hele ekspedisjonen handler om, å jobbe som et lag! Trist å se hvordan hun ødelegger for alle andre, og spesielt Hedvig 😔

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Sh999 skrev (19 minutter siden):

Fatter ikke hvorfor Inga ble med på dette, når hun åpenbart ikke liker/ greier å samarbeide . Det er jo det hele ekspedisjonen handler om, å jobbe som et lag! Trist å se hvordan hun ødelegger for alle andre, og spesielt Hedvig 😔

Mentaliseringsevnen er ikke helt på topp nei… 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Utrolig trist at Harald måtte dra. Syns også det er lite skam å spore hos de to som faktisk dro med seg virus! 

Anne jobber seg ihjel for å faktisk lage TV av dette, mens Inga har fullstendig misforstått hvorfor hun er der i det hele tatt - det er IKKE fordi NRK ønsker å gi henne en gave i form av å nå Denali - men å være med på et TV-program! Da må man faktisk bidra med dét også, ellers kan man takke nei og dra på egen hånd!

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Eplekjekk skrev (3 minutter siden):

Utrolig trist at Harald måtte dra. Syns også det er lite skam å spore hos de to som faktisk dro med seg virus! 

Anne jobber seg ihjel for å faktisk lage TV av dette, mens Inga har fullstendig misforstått hvorfor hun er der i det hele tatt - det er IKKE fordi NRK ønsker å gi henne en gave i form av å nå Denali - men å være med på et TV-program! Da må man faktisk bidra med dét også, ellers kan man takke nei og dra på egen hånd!

Da syns jeg jo han ekspedisjonslederen kan svare på det når hun spør om hva målet er. «å lage mest mulig underholdende TV» kunne han ha svart. Jeg skjønner godt hun ble irritert av at han ikke klarte å svare på et helt enkelt spørsmål. 

Vet de hvem som tok med seg virus da? Det var vel legen som ble syk først men vi vet vel ikke hvem han fikk det av? Uansett så er det vel ikke fair at folk skal være flau av å være syke. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg liker Inga fortsatt jeg. God humor på henne også. Alle kan ikke være Anne Lindmo, heldigvis.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Gliffy skrev (29 minutter siden):

Da syns jeg jo han ekspedisjonslederen kan svare på det når hun spør om hva målet er. «å lage mest mulig underholdende TV» kunne han ha svart. Jeg skjønner godt hun ble irritert av at han ikke klarte å svare på et helt enkelt spørsmål. 

Vet de hvem som tok med seg virus da? Det var vel legen som ble syk først men vi vet vel ikke hvem han fikk det av? Uansett så er det vel ikke fair at folk skal være flau av å være syke. 

Jo, det kunne han ha gjort, eller produksjonen kunne ha gjort det, helst før selve ekspedisjonen begynte. Han kunne også sagt at det åpenbare målet er at alle kommer seg til topps, men nå er jo allerede Harald ute, er det da en fiasko? Nei, selvsagt ikke, men man er helt nødt til å ta ting litt som de kommer under slike omstendigheter. Derfor er det umulig å svare tilfredsstillende, tenker jeg.

Jeg hadde vært lei meg om det var jeg som dro med meg smitte og dermed ødela hele opplevelsen for en av de artigste deltakerne, og det hadde jeg gitt uttrykk for. Men det ville dessverre ikke gjort rare forskjellen, da..

• Nyttig 1
Skrevet
Eplekjekk skrev (1 time siden):

Hun bidrar med å være en slags antagonist 😄

• Liker 2
Skrevet
17.11 skrev (3 timer siden):

Jeg liker Inga fortsatt jeg. God humor på henne også. Alle kan ikke være Anne Lindmo, heldigvis.

Det hadde blitt utrolig slitsomt .

• Liker 2
Skrevet
Eplekjekk skrev (4 timer siden):

Ingen skal vel måtte skamme seg over å ha vært uheldig å dratt på seg et virus? Det er jo det ingen som kan noe for, og kan skje den beste. Det smitter ofte en stund før det bryter ut også, så det er helt umulig å sikre seg mot det. Det kommer brått og uventet . 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke se intriger i et sånt program. Poenget her er jo å være på ekspedisjon. Lagarbeid, mestring og team spirit.( I tillegg til flott natur). Feelgood-tv. Det finnes nok av reality der man skal stemme, velge og skape strid

Det er bare vondt å se på når denne Inga er med. Jeg gir flatt f... i hvilke utmerkelser, grader,meritter og "skills" hun har. Hun er direkte uegnet som ekspedisjonsdeltaker i en gruppe. Frekk og egoistisk. Hun ødelegger en "once-in-a-lifteime" opplevelse for resten av deltagerne, og seereopplevelsen for meg. 

Endret av Ti T Usen
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Ti T Usen skrev (35 minutter siden):

Jeg vil ikke se intriger i et sånt program. Poenget her er jo å være på ekspedisjon. Lagarbeid, mestring og team spirit.( I tillegg til flott natur). Det finnes nok av reality der man skal stemme, velge og skape strid

Det er bare vondt å se på når denne Inga er med. Jeg gir flatt f... i hvilke utmerkelser, grader,meritter og "skills" hun har. Hun er direkte uegnet som ekspedisjonsdeltaker i en gruppe. Frekk og egoistisk. Hun ødelegger en "once-in-a-lifteime" opplevelse for resten av deltagerne, og seereopplevelsen for meg. 

Enig. 

• Liker 6
Skrevet
prill skrev (2 timer siden):

Tror Hedvig og de andre tåler det helt fint jeg. Inga er litt spesiell, ingen tvil om det, men det er vel derfor hun har fått til alt hun har gjort også. Og det skaper jo definitivt god underholdning at ikke alle er så blide og glade og bestevenner hele tiden.

Jeg synes ikke det skaper så veldig god underholdning. 
Inga er jo unik, og ikke minst fantastisk på sin måte. La det ikke være noen tvil om det!

Men å dele telt med henne, det tror jeg ikke at jeg hadde orket særlig lenge. Og jeg synes Hedvig så passe oppgitt ut under forrige episode. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
JuneR skrev (8 timer siden):

Jeg synes ikke det skaper så veldig god underholdning. 
Inga er jo unik, og ikke minst fantastisk på sin måte. La det ikke være noen tvil om det!

Men å dele telt med henne, det tror jeg ikke at jeg hadde orket særlig lenge. Og jeg synes Hedvig så passe oppgitt ut under forrige episode. 

Det handler vel ikke om hva hun har fått til, utdannelse eller jobber med..men evnen til å omgås andre mennesker.

Nok av "smarte" mennesker som er dårlig på det. Da hjelper det ikke med mastergrader og doktorgrader 😆

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Supernaut skrev (21 timer siden):

Det hadde blitt utrolig slitsomt .

Enig. Mange sier de ikke kunne sovet i telt med Inga, selv hadde jeg nok funnet det veldig slitsomt å dele telt med Anne eller Tete. Folk er forskjellige.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde en mann oppført seg like nedlatende og ufyselig som Inga, så hadde han blitt nedsablet, kansellert og sjåvenistisk-erklært. På KG og generelt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Ti T Usen skrev (5 timer siden):

Hadde en mann oppført seg like nedlatende og ufyselig som Inga, så hadde han blitt nedsablet, kansellert og sjåvenistisk-erklært. På KG og generelt.

Nedlatende og ufyselig fordi man ikke ser poenget med å gå 17. mai tog på vei oppover?

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...