AnonymBruker Skrevet 24. oktober #1 Skrevet 24. oktober Dere som er i behandling, jeg er alltid aktivert før jeg skal til timen fordi hjernen min spinner på hva vi skal inn i. Og etter timen er jeg også alltid aktivert pga det vi har gått gjennom. Grounding/mindful/pustegreier gjør ingenting for meg på dette stadiet. Og trening gjør ikke *nok*, det hjelper akkurat mens jeg trener, men så går det jo over. På kveldene kan jeg være mer suicidal enn ellers. (Det er en av grunnene til henvisning.) Hvordan håndterer dere dette? Hva hjelper? Anonymkode: ce942...696 2
Daisy-love Skrevet 24. oktober #2 Skrevet 24. oktober Jeg går tur før timen, og etter så handler jeg. Hjelper å ha en plan, gjerne med en god liste for handling på ulike butikker. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #3 Skrevet 24. oktober Før: Rydder hjemme. Hører på alt for høy musikk. Etter: ser tv i ett rent hus. Slapper av til ungene kommer hjem. Jeg jobber turnus og har aldri psykologtime på dager/netter jeg jobber. Anonymkode: 622e3...8b9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #5 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Før: Rydder hjemme. Hører på alt for høy musikk. Etter: ser tv i ett rent hus. Slapper av til ungene kommer hjem. Jeg jobber turnus og har aldri psykologtime på dager/netter jeg jobber. Anonymkode: 622e3...8b9 Hittill har jeg hatt samme tanke, og ikke hatt time på dager før vakt, men lurer på om jeg skal teste det. Avslapping hjelper jo ikke når jeg er så aktivert for jeg klarer ikke å slappe av. 😆 Og gå tur gir meg heller ikke noe, det er ikke *nok*, jeg får liksom ikke "løpt det av meg" på trening heller. Det kommer bare tilbake når ungene er i seng. Skal høre med psykologen neste gang, håpet noen andre hadde funnet noe lurt. Kanskje jeg faktisk burde jobbe etterpå. Anonymkode: ce942...696
Wilma89 Skrevet 25. oktober #6 Skrevet 25. oktober Før har jeg ingen tips. Er så aktivert at jeg hopper en halv meter opp av stolen av at behandler åpner døren inn til venterommet🙈 Etter drar jeg alltid på trening. Bli ordentlig fysisk sliten er det som for meg funker best for å finne roen.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7 Skrevet 26. oktober Det er en av grunnene til at jeg sluttet hos psykolog. Hvis jeg skal gå til en igjen skal det være en med forutsigbare timer - innledning, hoveddel og avslutning, og avslutningen skal handle om stabilisering og trygghet. Hun skal skjønne når jeg dissosierer, skjønne når hun skal gå sakte fram og når det er bedre å stoppe helt. Jeg blir bare retraumatisert hvis ikke. Anonymkode: cb447...5be
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Skrevet 28. oktober Jeg sliter veldig med det samme.. Overaktivert før timen (tankene raser, kroppen er urolig, vanskelig å "samle" meg. På vippen til angst), etter timen blir jeg helt utslitt… Må hvile pg være alene i mange timer. Kort lunte hvis jeg ikke får "fri" etterpå. Har gått til psykolog i mange år i mange omganger. Anonymkode: 0c3b2...92e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #9 Skrevet 28. oktober Jeg blir nervøs før timene, men klarer som regel å fokusere på noe annet. Etter timen kjøper jeg kaffe og kanskje noe godt å spise og går en litt lengre tur. Det hjelper på, men avhengig av timen kan jeg føle meg ganske utslått og ville kanskje bare sovet en stund hvis jeg ikke hadde andre nødvendige gjøremål. Anonymkode: 61cdb...ba8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå