AnonymBruker Skrevet 25. oktober #21 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun synes de fleste i klassen er irriterende og vil ikke bruke tiden sin på dem. Anonymkode: 77a7c...314 Det samme tenker jeg om flere av kollegene mine. Men jeg takler det profesjonelt på jobb. Tilbringer selvsagt ikke fritiden med dem. Anonymkode: e5cf3...983 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #22 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Amen. Tenk om man som voksen ble forventet å gå i bursdag til alle kollegene på jobben. Anonymkode: e5cf3...983 Som voksen, er det en fordel at man har et okey forhold til kollegaer, at man snakker med andre i lunsjen og at man gjerne deltar på en og annen sosial sammenkomst. Det høres virkelig ikke bra ut å la en åtteåring vokse opp med å tenke at de fleste andre barn er irriterende og ikke verdt å bruke sin tid på. Dette kan bli verre med tiden, Og da tenker jeg ikke kun bursdager, men synet hun har på de i hun går i klasse med. Anonymkode: 77a7c...314 4
Daria Skrevet 25. oktober #23 Skrevet 25. oktober Jeg har tenkt på, etter å ha lest i denne tråden, at jeg er så glad for at da geg var barn inviterte man stort sett bare samme kjønn - og at vi bare var 9 jenter i klassen, så selskapene ikle var så hyppige eller så store. 25+ selskap med 25+ deltagere hadde vært mitt mareritt... Jeg hadde stort sett hele skolegangen mine nærmeste venner andre steder enn i samme klasse/skole - med mindre man bor på et lite sted er det ikke sånn at klassekamerater er det eneste alternativet man har. At man heller leker med andre på fritiden trenger heller ikke bety at man ikke fungerer godt sosialt i skoletiden. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #24 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Noen barn liker ikke kaos og mye folk og det mener jeg man må respektere. Her er det heldigvis mindre grupper, så man kan velge å invitere gruppe eller hele trinnet slik at det ikke blir så mange. Anonymkode: 116e1...58d Det er fint å anerkjenne at ikke alle barn liker kaos og bråk ja. men samtidig har de vel godt av å øve seg ? Er jo sånn livet er.. Anonymkode: 19f47...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #25 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun synes de fleste i klassen er irriterende og vil ikke bruke tiden sin på dem. Her er det mer dyptgripende problemer enn at hun ikke går i bursdager. hvordan fungerer hun på skolen, og på skoleveien? Har læreren sagt noe om hvordan hun fungerer i gruppearbeid og friminutt? Leker hun med andre enn de to bestevennene? Jenta er 8 år. Det er for tidlig å få for seg at "alle andre " er irriterende og ikke verdt å bruke tiden sin på! Av erfaring, så blir ikke dette bedre hvis dere ikke griper tak i problemet nå. Du sier også at hun har lite fritid? Hvordan fungerer hun på fritidsaktiviteter? Har hun aktiviteter hver dag og rekker ikke å være med venner hjem, eller ha besøk? Det er viktig å knytte bånd med flere i den alderen. De to bestevennene kan flytte, eller miste interessen. Går ut fra at du snakker positivt om andre folk hjemme? På hvilken måte er klassekameratene irriterende for henne? Er ikke meningen at du skal svare her, men tenk over det vær så snill. Ikke la henne vokse opp i offerrollen med at alle andre er problemet. ❤️ Anonymkode: 77a7c...314 Hei❤️ følte for å svare deg for det er spørsmål som sier mye om henne. Læreren hennes forteller at hun er god på skolen, hun har fått masse ros fordi hun er en veldig god venn. Hun har kun èn fritidsaktivitet i uken, på noe hun selv ville begynne på, så hun og venninnen går sammen dit. Når vi er der, ser jeg at hun smiler og prater med de fleste. Hun har kun hatt èn krangel med ei venninne, og da ringte hun senere for å se hvordan det gikk med henne. En annen krangel med ei annen var såpass at hun har valgt å ta avstand. Dette er noe hun kommer frem til selv når jeg har spurt hva hun vil gjøre, om de skal prøve å snakke sammen og legge det bak seg. Men da vil hun heller holde det på et hei og hadet nivå. Hun leker med andre også, og har begynt å snakke litt mer med et par andre i klassen også , så det er vel fem seks jenter hun kan leke med, og en nabogutt som går i samme klasse. Jeg er egentlig enig i at det ikke er helt ok å sette alle i bås enda, så jeg fremsnakker alle og deltar ikke i dårlig prat om andre mennesker. ... Likevel kan jeg forstå hvorfor hun trekker seg unna enkelte, men såpass mange .. jeg prøver å finne litt ut av det. Yngste er også sånn ifølge barnehagen. Han har sine utvalgte venner som de fleste andre har, men han vil ikke leke med barn som ikke har et godt språk eller er lengre bak enn han selv. Forståelig nok.. Anonymkode: e0266...13a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #26 Skrevet 25. oktober Vi støtter oss på skolen. Sånn er reglene i klasse 3c. Da er det liksom ikke noe å diskutere. De er vandt med at klasseregøer gjelder. Det største utestengingsproblemet er ofte ikke at alle ikke blir bedt, men at folk slutter å komme i bursdagene til de mindre kule. Anonymkode: da48c...255 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #27 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei❤️ følte for å svare deg for det er spørsmål som sier mye om henne. Læreren hennes forteller at hun er god på skolen, hun har fått masse ros fordi hun er en veldig god venn. Hun har kun èn fritidsaktivitet i uken, på noe hun selv ville begynne på, så hun og venninnen går sammen dit. Når vi er der, ser jeg at hun smiler og prater med de fleste. Hun har kun hatt èn krangel med ei venninne, og da ringte hun senere for å se hvordan det gikk med henne. En annen krangel med ei annen var såpass at hun har valgt å ta avstand. Dette er noe hun kommer frem til selv når jeg har spurt hva hun vil gjøre, om de skal prøve å snakke sammen og legge det bak seg. Men da vil hun heller holde det på et hei og hadet nivå. Hun leker med andre også, og har begynt å snakke litt mer med et par andre i klassen også , så det er vel fem seks jenter hun kan leke med, og en nabogutt som går i samme klasse. Jeg er egentlig enig i at det ikke er helt ok å sette alle i bås enda, så jeg fremsnakker alle og deltar ikke i dårlig prat om andre mennesker. ... Likevel kan jeg forstå hvorfor hun trekker seg unna enkelte, men såpass mange .. jeg prøver å finne litt ut av det. Yngste er også sånn ifølge barnehagen. Han har sine utvalgte venner som de fleste andre har, men han vil ikke leke med barn som ikke har et godt språk eller er lengre bak enn han selv. Forståelig nok.. Anonymkode: e0266...13a Men da tenker jeg at det fort blir sånn i bursdager også, når hun bare blir litt varm i trøya. Jeg ville sendt. Anonymkode: da48c...255
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #28 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fint å anerkjenne at ikke alle barn liker kaos og bråk ja. men samtidig har de vel godt av å øve seg ? Er jo sånn livet er.. Anonymkode: 19f47...7bc Livet trenger ikke være kaos og bråk. De bråkete har også godt av å tilpasse seg. Anonymkode: e5cf3...983 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå