AnonymBruker Skrevet 24. oktober #1 Skrevet 24. oktober Etter flere MA/SA har vi valgt å ikke fortelle noen at jeg er gravid igjen. Vi ønsker å vente så lenge som mulig (mistet i uke 9, 12 og 13 tidligere). Orker rett og slett ikke mer sympati og spørsmål, og medlidenhet. Vi skal feire jul med hele den utvidede slekta og jeg er da 17 uker på vei. Tror dere det er mulig å skjule mage da? Er litt kraftig og kunne klart å skjule det rundt uke 12/13, men har hørt at det skyter fart etter det.. Noen? 😅 Anonymkode: 5b027...81c 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #3 Skrevet 24. oktober Veldig individuelt, jeg kunne det, men jeg ble aldri stor. Så bare tykkere ut men fikk ikke en stor rund baby bump. Anonymkode: 73af2...35e 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #4 Skrevet 24. oktober Kunne glatt skjule det til rundt 30 uker, selv med fjerde. Anonymkode: b9663...c1e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #5 Skrevet 24. oktober Jeg er gravid i uke 19 nå, og vi har ikke fortalt til noen enda😅 Så ja, er fullt mulig, men som skrevet over her er det individuelt. Jeg ble ikke så stor i første svangerskap, regner ikke med jeg blir det nå heller. Anonymkode: 15665...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #6 Skrevet 24. oktober Nå tuller hodet ditt litt med deg.. Jul er to måneder frem. Nå legger du bare alle disse tankene helt til siden. Så kan vi heller skrives om hvordan du føler det ca 15 desember? Når du ser hvordan magen er, og hvordan du føler det, når vi kommer dit. Anonymkode: 71a98...462 7 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #7 Skrevet 24. oktober Tenker du kun julaften, eller skal dere være med/hos slekten flere (sammenhengende) dager i julen? For det å skjule magen én kveld er nok ikke så vanskelig, med de rette klærne😄Men dagesvis kan bli verre.. Anonymkode: a3554...bd6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #8 Skrevet 24. oktober Jeg hadde såvidt fått noe mage i uke 17, klarte å skjule den fint til rundt uke 25 Anonymkode: c0ce5...548
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #9 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Etter flere MA/SA har vi valgt å ikke fortelle noen at jeg er gravid igjen. Vi ønsker å vente så lenge som mulig (mistet i uke 9, 12 og 13 tidligere). Orker rett og slett ikke mer sympati og spørsmål, og medlidenhet. Vi skal feire jul med hele den utvidede slekta og jeg er da 17 uker på vei. Tror dere det er mulig å skjule mage da? Er litt kraftig og kunne klart å skjule det rundt uke 12/13, men har hørt at det skyter fart etter det.. Noen? 😅 Anonymkode: 5b027...81c Om det er mulig er helt avhengig av magen og bekledning. Men for mange, fullt mulig. Anonymkode: c1b21...0e3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #10 Skrevet 24. oktober mommyaka skrev (48 minutter siden): Hvor lenge skal du holde det skjult? Vi skal møte hele gjengen igjen i februar, så tenker å fortelle det til alle da hvis alt er ok Syns jul er litt for nærme de ukene vi har mistet før.. Anonymkode: 5b027...81c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #11 Skrevet 24. oktober Jeg skjulte til over halvveis. Så absolutt mulig! Anonymkode: e9de6...308
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #12 Skrevet 24. oktober Jeg klarte selv å skjule magen til jobbintervju i uke 20, hadde sikkert gått greit noen uker til, men fra ca 25/26 ble det nesten umulig - og hadde da heller ikke lenger behov/ønske. Støtter det som noen over skriver at du burde se an hvordan formen er, hvordan magen vokser og hvordan du føler rundt det å dele. Begynte selv å kjenne rundt uke 19/20 og hadde da, sammen med OUL, en viss trygghet at alt var i orden (mistet selv flere ganger før). Fortalte det faktisk til familie og nære venner rett etter TUL, som var et milepæl jeg aldri hadde nådd i tidligere sk - valgte å ikke gå ut med det til mer perifere venner og kollegaer før etter OUL. Anonymkode: 1d82a...e84
Jajakvinne12 Skrevet 24. oktober #13 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter flere MA/SA har vi valgt å ikke fortelle noen at jeg er gravid igjen. Vi ønsker å vente så lenge som mulig (mistet i uke 9, 12 og 13 tidligere). Orker rett og slett ikke mer sympati og spørsmål, og medlidenhet. Vi skal feire jul med hele den utvidede slekta og jeg er da 17 uker på vei. Tror dere det er mulig å skjule mage da? Er litt kraftig og kunne klart å skjule det rundt uke 12/13, men har hørt at det skyter fart etter det.. Noen? 😅 Anonymkode: 5b027...81c Jeg har sjult alle mine graviditeter til etter ordinær ultralyd i uke 18-20.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #14 Skrevet 25. oktober Noen kan, noen kan ikke - helt umulig å spå Anonymkode: 63b35...136
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #15 Skrevet 26. oktober Jeg kunne skjult det gladd til over uke 30 begge gangene. Ble aldri kjempe stor Hadde en god og kulerund mage som høygravid, men den kom ikke før helt på tampen. Anonymkode: 35da6...d33 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #16 Skrevet 26. oktober Hadde du ønsket at din datter sjulte sin graviditet fra deg til babyen kom? Anonymkode: 2bbc6...bd1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #17 Skrevet 26. oktober Jeg holdt skjult til juli. Termin september. Anonymkode: 967b9...2d7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #18 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du ønsket at din datter sjulte sin graviditet fra deg til babyen kom? Anonymkode: 2bbc6...bd1 Irrelevant spørsmål. Det er for det første ikke snakk om moren, men om utvida slekt, og selv om en mor/vordene bestemor gjerne vil vite, er det fortsatt opp til datteren/vordene mor å dele når hun ønsker. Anonymkode: 1d82a...e84 1
Amatariel Skrevet 31. oktober #19 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 21.01): Etter flere MA/SA har vi valgt å ikke fortelle noen at jeg er gravid igjen. Vi ønsker å vente så lenge som mulig (mistet i uke 9, 12 og 13 tidligere). Orker rett og slett ikke mer sympati og spørsmål, og medlidenhet. Skjønner deg veldig godt! Jeg var i en ganske lik situasjon selv en gang. Etter tre aborter på rad (seneste i uke 15), så orket jeg ikke tanken på å reversere nyheten flere ganger. Så da jeg atter igjen ble gravid sa jeg det KUN til mannen og et par venninner. Ingen familiemedlemmer. Jeg hadde et sterkt ønske om å kunne få overstått ordinær ultralyd først... Jeg fikk time til OUL rett før jul, og da var jeg 19 uker. Så situasjonen akkurat der blir nok ganske annerledes enn din. Ettersom jeg fikk den ultralyden da, kunne se på alle organer og få den bekreftelsen jeg trengte. Så da jeg møtte familien noen dager senere for julefeiring så kunne jeg fortelle om graviditeten med glede, og vise frem bilde samtidig og bekrefte at babyen var frisk. Hva jeg hadde gjort om jeg var i uke 17 når jula og familietiden kom? 🤔 Jeg vet ikke.... ønsket om å vente til etter OUL var såpass stort, at jeg tror jeg hadde skjult det om jeg klarte. Jeg traff svigers dagen før OUL, og de skjønte ikke at jeg var gravid da, så det kunne nok ha gått. Du må kjenne på hvor enkelt du tror det blir for deg når julen nærmer seg. Hvis det er mer "til skade" enn godt, så må du vurdere om det er verdt det. Om du må skjule en bump på en stressende måte, sno deg unna vindrikking e.l... Kanskje du kan alliere deg med én person i slekta som kan vite, og evnt. hjelpe deg og skjule det om nødvendig. Du får rett og slett se det an. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #20 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 21.01): Etter flere MA/SA har vi valgt å ikke fortelle noen at jeg er gravid igjen. Vi ønsker å vente så lenge som mulig (mistet i uke 9, 12 og 13 tidligere). Orker rett og slett ikke mer sympati og spørsmål, og medlidenhet. Vi skal feire jul med hele den utvidede slekta og jeg er da 17 uker på vei. Tror dere det er mulig å skjule mage da? Er litt kraftig og kunne klart å skjule det rundt uke 12/13, men har hørt at det skyter fart etter det.. Noen? 😅 Anonymkode: 5b027...81c Ingen fant ut jeg var gravid før uke 25. er ganske slank. Det spørs jo på magen din. Dette var andre graviditet så fikk ikke mage før! Bare å begynne gå med litt løse klær? Ha på kjole? Anonymkode: aeaba...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå