Gjest Piper Skrevet 30. mars 2006 #1 Skrevet 30. mars 2006 18 åring skal jobbe i hele sommer, og vil derfor ikke være med oss på ferie. Han skal spise middag hos besteforeldrene, men hvor mye penger bør han få av oss?
Gjest Hippopotamus Skrevet 30. mars 2006 #3 Skrevet 30. mars 2006 Tre lapper. ← 3000 på 14 dager når middagen er gratis?????
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #4 Skrevet 30. mars 2006 Tusen kroner? Må helt ærlig innrømme at problemstillingen er litt merkelig for meg. Gutten er 18 år, han har sommerjobb, og bor hjemme? Han må da ha penger selv..
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #5 Skrevet 30. mars 2006 1000,-kr? HAn jobber jo å tjener penger selv også..
Gjest Shadowlyn Skrevet 30. mars 2006 #6 Skrevet 30. mars 2006 Hvis det bare er snakk om å klare seg med det nødvendige trenger man ikke mer enn ca. 300 kr. Skal han få litt ekstra til å bruke på hva som helst og så 500-600 kanskje? Jeg er bare to år eldre, har ikke jobb og bruker ca. 100 i uka..
Gjest Piper Skrevet 30. mars 2006 #7 Skrevet 30. mars 2006 (endret) Tusen kroner? Må helt ærlig innrømme at problemstillingen er litt merkelig for meg. Gutten er 18 år, han har sommerjobb, og bor hjemme? Han må da ha penger selv.. ← Er det merkelig, at en 18 år gammel gutt bor hjemme? Han er 18 år, ja han skal ha sommerjobb, og ja han bor hjemme. Og nei han har ikke penger selv, foruten det han vil tjene på sommerjobben. Men det tar jo litt tid før han får de, og vi kan jo ikke la han sulte heller. Han bor ikke hos meg, men hos faren i Sverige. Men han skal jobbe her i Norge, for han tjener bedre her. Var først meningen han skulle være med på ferie, men så ombestemte han seg. Så egentlig sparer vi penger på at han ikke blir med, og jeg har ikke noen problemer med å gi han rundt 2000. Endret 30. mars 2006 av Piper
Abr@xas Skrevet 30. mars 2006 #8 Skrevet 30. mars 2006 En tusenlapp burde holde, i og med at han skal jobbe og får middag.
Gjest Gjesta Skrevet 30. mars 2006 #9 Skrevet 30. mars 2006 En tusenlapp burde holde, i og med at han skal jobbe og får middag. ← enig
Gjest Gamle Alex Skrevet 30. mars 2006 #10 Skrevet 30. mars 2006 1000,-kr? HAn jobber jo å tjener penger selv også.. ← Får du betalt hver dag på jobben du da? vanligvis får man betalt 1 gang i mnd og han må nok jobbe litt før de betaler ut lønn tror du ikke. Hva med og be han sette opp en oversikt over hvor mye han selvtror han trenger og ta det som utgangspunkt ( hvis ikke det er helt urimilig da )
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #11 Skrevet 30. mars 2006 Han er 18 år, ja han skal ha sommerjobb, og ja han bor hjemme. Og nei han har ikke penger selv, foruten det han vil tjene på sommerjobben. Men det tar jo litt tid før han får de, og vi kan jo ikke la han sulte heller. ← Okey..men både du og han bør innse at han er 18 år. Jeg er ett år eldre, og har da virkelig alltid hatt egne penger siden jeg var 16 i hvert fall. Selvstendighet er et fint ord.
Gjest Piper Skrevet 30. mars 2006 #12 Skrevet 30. mars 2006 Okey..men både du og han bør innse at han er 18 år. Jeg er ett år eldre, og har da virkelig alltid hatt egne penger siden jeg var 16 i hvert fall. Selvstendighet er et fint ord. ← Hva du velger å gjøre får da være opp til deg og dine foreldre, men å si at andre må være på samme måte blir for dumt. Jeg vet han er 18 år, men nå var ikke spørsmålet om jeg skulle la han få penger eller ikke, men hvor mye han eventuelt har behov for.
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2006 #13 Skrevet 30. mars 2006 Jeg har pleid å få mellom tre og fem tusen
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #15 Skrevet 30. mars 2006 Hva du velger å gjøre får da være opp til deg og dine foreldre, men å si at andre må være på samme måte blir for dumt. Jeg vet han er 18 år, men nå var ikke spørsmålet om jeg skulle la han få penger eller ikke, men hvor mye han eventuelt har behov for. ← Grunnen til at jeg foreslo tusen kroner var nettopp fordi jeg regnet med at gutten antagelig ikke har peiling på økonomi... Ellers ville jeg sagt ca 500. Vet ingenting om deg eller din familie, men ser nok av gutter som tydeligvis har bodd for lenge hjemme og ikke har hatt ansvar for noe på studentbyen. Rotete surrehoder som alltid er blakke uka før stipendet/lånet kommer.
Gjest 2324 Skrevet 30. mars 2006 #16 Skrevet 30. mars 2006 En tusenlapp burde holde, i og med at han skal jobbe og får middag. ← Det synes jeg også hørtes rimelig ut.
Gjest 2324 Skrevet 30. mars 2006 #17 Skrevet 30. mars 2006 Vet ingenting om deg eller din familie, men ser nok av gutter som tydeligvis har bodd for lenge hjemme og ikke har hatt ansvar for noe på studentbyen. Rotete surrehoder som alltid er blakke uka før stipendet/lånet kommer. ← Bodd hjemme for lenge?? Når jeg var 18 gikk jeg fremdeles på videregående..
Nemmera Skrevet 30. mars 2006 #18 Skrevet 30. mars 2006 (endret) hallo.. man bor som regel hjemme når man er 18, så sant man ikke går på skole på et annet sted.... Man går jo på videregående til det året man fyller 19, evt til man fyller 18 hvis blir lærling (da vil man heller ikke tjene mye det første året) Jeg syns ideen med å sette opp en liste over hva han bruker penger på + brød, pålegg, melk og ikke alkoholholdig drikke, er en idé. så får du se hva som helt klart bør betales av hans egen lomme, og hva du bør/vil stå for. Endret 30. mars 2006 av Nemmera
Prinsesse på erten Skrevet 30. mars 2006 #19 Skrevet 30. mars 2006 Spør ham hvor mye han tror han trenger og hva han trenger de til. Hvis det er noen utgiftposter som dere synes er unødvendige, så kan du jo bare trekke fra de pengene...
Gjest Piper Skrevet 30. mars 2006 #20 Skrevet 30. mars 2006 Grunnen til at jeg foreslo tusen kroner var nettopp fordi jeg regnet med at gutten antagelig ikke har peiling på økonomi... Ellers ville jeg sagt ca 500. Vet ingenting om deg eller din familie, men ser nok av gutter som tydeligvis har bodd for lenge hjemme og ikke har hatt ansvar for noe på studentbyen. Rotete surrehoder som alltid er blakke uka før stipendet/lånet kommer. ← Har man bodd for lenge hjemme, når man er 18 år gammel? Du vet ikke noe om han heller, og da blir det for dumt å si at du regner med han ikke har peiling på økonomi. Om en bruker mer enn 500 på 14 dager, så har man ikke peiling på økonomi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå