Gå til innhold

Hvem passet barna?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært moren til 7-åringens kompis hadde jeg tatt 3-åringen også, for en slik anledning :)

Gratis. Men jeg hadde nok ventet at du var på tilbudssiden neste gang jeg trengte en tjeneste. 

Anonymkode: 9c761...c78

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fordi så små barn uansett vil legge seg lenge før midnatt.

Anonymkode: 8a08d...a7b

Nei, det vil de ikke. Jeg kunne fint være oppe etter midnatt som 7-åring.

Anonymkode: 7c3a3...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde plassert søsknene sammen for 3 åringens skyld, siden hen er så liten og må sove borte. Jeg har en på 2,5 og en på 9 som de minste her og hadde absolutt hatt de sammen for trygghet for den minste. Enten det var en fra barnehagen, en venn av eldste eller hva det ble. Hadde også vært sammen med de noen ganger før passet så det var litt mer greit for alle. 

Anonymkode: 71a29...baa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, det vil de ikke. Jeg kunne fint være oppe etter midnatt som 7-åring.

OK. De fire siste nyttårsaftenene har alle under 9 sovna før 2300.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

OK. De fire siste nyttårsaftenene har alle under 9 sovna før 2300.

Da står dem opp for tidlig. Lar du dem ikke sove lengre når de har fri fra skole?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da står dem opp for tidlig. Lar du dem ikke sove lengre når de har fri fra skole?

Det var ikke snakk om bare mine barn, og de ble ikke vekket, nei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her står vi alle sammen opp til samme tid hver dag. 

Om du må vekke barn så legger du dem for tidlig. Det er jo virkelig ikke bra for dem å gå med søvnunderskudd på skole. 

Anonymkode: 9c761...c78

Skrevet

Vi leide en spesialpedagog som jobbet i barnehagen til min stesønn. Hun hadde et veldig nært forhold til barnet.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 11.49):

Helt vanlig at unger får lov til å være våken lengre på jul og nyttår. Hvorfor ikke bryllup?

Allikevel er det veldig kjekt at noen andre passer barnet. Det å slippe å løpe etter barnet i bryllupet synes vi var veldig fint. Min stesønn var med i bryllupet, men det var veldig kjekt at noen alltid holdt et øye med ham, og kunne hjelpe til med diverse gjøremål, det være seg bleieskift, medisiner eller legging. Det var fint å slippe å måtte tenke på dette én kveld.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 12.25):

Du kan selvfølgelig høre med barnehagen, men i vår barnehage er det uakseptabelt å blande jobb og privatliv på denne måten. Å ha et barn man har en profesjonell relasjon til hjemme hos seg, er ikke helt greit hos oss. 

Anonymkode: 97d93...838

I vår barnehage kan de sitte barnevakt "over natta" I barnehagen. 1500 spenn pr barn per natt. 

Da sover både voksen og barnet i barnehagen. Trenger ikke en gang en god grunn, det kan "bestilles". Det er altså en del av barnehagepakka, og skattes av og så videre. Hvitt arbeid. Fullt profesjonelt. 

Anonymkode: e09da...d5b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 9.14):

Hvorfor kan de ikke være med i bryllupet?

Det skal de, men på et tidspunkt må de legge seg. 

ts

Anonymkode: fbbf1...7e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 9.22):

Hvorfor skal ikke barna deres få være med dere på deres store dag? Jeg har vært i mange bryllup, og barna er som regel invitert de også. Eller er det ikke bryllupsfest dere skal ha, men en helt ordinær fyllefest?

Anonymkode: 9c7a9...4f8

De skal være med, men de må jo legge seg og kan ikke sove i et hus fult av bråk og gjester. Jeg vil heller ikke bruke hele kvelden på å sitte inne hos minstemann. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 9.26):

Siden de er hjemme, kan vel foreldrene legge dem når de ikke orker å være oppe lenger? At barna er oppe noen timer lenger enn de pleier o kvelden, gjør da vel ikke noe på en slik dag? Eller skal partyløvene døgne?

Anonymkode: 9c7a9...4f8

De kommer aldri til å sove med masse folk, bråk, musikk etc. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2025 den 9.28):

Hvis dere uansett skal være hjemme så hadde jeg tilpasset festen etter det. Da kan barna legges av foreldrene hvis det skulle bli behov. Ellers er det jo ikke noe problem å avslutte festen rundt midnatt. Unger tåler å være våkne sent en dag. 

Anonymkode: a718e...8b3

Det kommer ikke til å være gøy for minstemann åvære oppe til midnatt, det blir skriking, klenging og dårlig stemning, 

ts

• 1 måned senere...
Skrevet

Sett barnet ditt før deg selv og vent til det er større. 

Anonymkode: 3b9a6...541

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...