Gå til innhold

Hvem passet barna?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja det gjorde vi, hadde desverre ikke noen besteforeldre eller andre som kunne passe. Å passe vekk til klassekamerater eller andre fremmede,aldri om vi hadde gjort det...

Anonymkode: c4c56...ec9

Uhm, hvorfor ikke…?

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det hverken kan eller skal vi. Svar på spørsmålet eller la være å kommentere. 

ts

Anonymkode: fbbf1...7e3

Dere kan så absolutt, men dere velger å la være.

Anonymkode: 8a08d...a7b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnehagelærerstudent og har passet barn fra barnehage jeg har vært i tidligere. Barna er trygge på meg fra før av og jeg hadde så klart stilt opp i en slik situasjon :)  Jeg synes det er helt innafor å spørre barnehagen, bryllup er tross alt ekstraordinært. 

Anonymkode: 0b512...4f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hjemme inni huset. De kommer aldri i verden til å sovne med huset fult av folk. 

Tenkte hvis det var en låve eller i et partytelt. 

Da hadde jeg ventet til barnet var større. Det er det vi gjorde. Hadde ikke sendt et så lite barn på overnatting utenfor hjemme hos noen barnet ikke er veldig trygg på. De ansatte i barnehagen er barnet trygg på - i barnehagen! Det er ikke det samme som å sende barnet hjem til noen i ukjente omgivelser på natten…

Anonymkode: 7f931...5ad

AnonymBruker
Skrevet

Hadde spurt noen av gjestenes tenåringer om de kunne passet. Hadde aldri falt meg inn å spurt barnehagen.

Anonymkode: 75717...5d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var også en måte å sette seg selv før barna på.

Ble ungen glemt av helt under planleggingen?

Anonymkode: 29d3a...ce4

Ja, fy og fy, tenk å sette seg selv først på sin egen bryllupsdag! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, fy og fy, tenk å sette seg selv først på sin egen bryllupsdag! 

Aha, så tidspunktet for bryllupsdagen kunne ikke tilpasses alder på barna…?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja det gjorde vi, hadde desverre ikke noen besteforeldre eller andre som kunne passe. Å passe vekk til klassekamerater eller andre fremmede,aldri om vi hadde gjort det...

Anonymkode: c4c56...ec9

Ikke alle bor i nærheten av familie og besteforeldre. Jeg forstår ikke disse som har som prinsipp at barna aldri kan passes av andre enn besteforeldrene. 

Jeg er mye alene med barnet fordi mannen min reiser mye med jobben sin. Jeg ser på det som en trygghet at vi har pålitelige barnepassere i tilfelle noe skulle skje med meg når vi er alene hjemme. Alle barnepasserne har i begynnelsen vært fremmede, men vi er veldig trygge på de nå. Vi har to stk som vi bruker nå. 

Anonymkode: 3b4a4...bb3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke alle bor i nærheten av familie og besteforeldre. Jeg forstår ikke disse som har som prinsipp at barna aldri kan passes av andre enn besteforeldrene. 

Jeg er mye alene med barnet fordi mannen min reiser mye med jobben sin. Jeg ser på det som en trygghet at vi har pålitelige barnepassere i tilfelle noe skulle skje med meg når vi er alene hjemme. Alle barnepasserne har i begynnelsen vært fremmede, men vi er veldig trygge på de nå. Vi har to stk som vi bruker nå. 

Anonymkode: 3b4a4...bb3

Det er mange som er livredd for overgrep, men glemmer av en eller annen grunn at de fleste overgrep mot barn skjer fra familiemedlemmer. Tankegangen er selvmotsigende.

Endret av DesmondMiles
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Aha, så tidspunktet for bryllupsdagen kunne ikke tilpasses alder på barna…?

Nei, vi tenker ikke å utsette bryllup i flere år på grunn av det. 

ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk forespørsel fra noen som skulle gifte seg om jeg kunne passe barnet som var venn med mitt barn og et lillesøken i forbindelse med bryllup. Sa selvfølgelig ja! 

Ellers ville jeg spurt noen i barnehagen mot betaling. Har gjort det selv i tilsvarende situasjon, og de sa ja:) 

Anonymkode: 5044e...02d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi tenker ikke å utsette bryllup i flere år på grunn av det. 

ts

Men det er mulig 😉

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan de ikke være med i bryllupet?

Anonymkode: 7c3a3...fd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 17.24):

Vi inviterer jo alle som kunne vært barnevakter i bryllupet. Har en 3 åring og en 7 åring. 7 åringen kan vi nok plassere hos en klassekamerat, men 3 åringen??? Vi skal ha festen hjemme også, så hun må sove borte…

Hvorfor skal ikke barna deres få være med dere på deres store dag? Jeg har vært i mange bryllup, og barna er som regel invitert de også. Eller er det ikke bryllupsfest dere skal ha, men en helt ordinær fyllefest?

Anonymkode: 9c7a9...4f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal ikke barna deres få være med dere på deres store dag? Jeg har vært i mange bryllup, og barna er som regel invitert de også. Eller er det ikke bryllupsfest dere skal ha, men en helt ordinær fyllefest?

Uhm, barn på 3 og 7 kan jo ikke være med på selskapet utover kvelden. Hvem skal legge og passe på dem?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uhm, barn på 3 og 7 kan jo ikke være med på selskapet utover kvelden. Hvem skal legge og passe på dem?

Siden de er hjemme, kan vel foreldrene legge dem når de ikke orker å være oppe lenger? At barna er oppe noen timer lenger enn de pleier o kvelden, gjør da vel ikke noe på en slik dag? Eller skal partyløvene døgne?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere uansett skal være hjemme så hadde jeg tilpasset festen etter det. Da kan barna legges av foreldrene hvis det skulle bli behov. Ellers er det jo ikke noe problem å avslutte festen rundt midnatt. Unger tåler å være våkne sent en dag. 

Anonymkode: a718e...8b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt vanlig at unger får lov til å være våken lengre på jul og nyttår. Hvorfor ikke bryllup?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Helt vanlig at unger får lov til å være våken lengre på jul og nyttår. Hvorfor ikke bryllup?

Fordi så små barn uansett vil legge seg lenge før midnatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig høre med barnehagen, men i vår barnehage er det uakseptabelt å blande jobb og privatliv på denne måten. Å ha et barn man har en profesjonell relasjon til hjemme hos seg, er ikke helt greit hos oss. 

Anonymkode: 97d93...838

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet om folk som har spurt svigerfamilien til søsken. Feks i siste bryllupet jeg var i, passet svigersøsteren til søsteren til bruden. 

Anonymkode: 319e3...0fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...