Gå til innhold

Hva mener du er tegn på at noen har levd et skjermet liv?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Fleste her inne på kg. Null peiling på det virkelige liv eller arbeidsliv. Totalt skjermet fra alt virker det som. 

Anonymkode: a2437...cd0

Tror du virkelig?

Jeg tror de fleste mennesker har opplevd sin "baggasje" med utfordringer på godt g vondt. 

Noe kan oppleves som bagateller for noen, mens for andre veldig vanskelig, selv om det er akkurat den samme ting.

Ingen har rett i å tro at noen er uten neon problemer i livet

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grusom skrev (16 timer siden):

De er lite kritiske til verden og flyter liksom bare med. Opptatt av konfirmasjoner, bryllup og bursdager. Interiør og oppussing. Holder seg i den bobla så lenge som mulig.

Ja, det er vel det som er betydningen av å være skjermet.

Men jeg tror at mange av de menneskene som er opptatte av det du nevner,  kan veldig godt ha opplevd/opplever veldig vanskelige ting, men skjuler det for seg selv og andre ved å holde seg opptatt av f.eks sånne ting. Det kan være en overlevelsesteknikk, faktisk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva mener du er tegn på at noen har levd et skjermet liv?

Anonymkode: 1bd29...10f

Oppvokst i en rik familie og/eller en velfungerende familie. Fått ting utdelt på gullfat. Vært generelt heldig med livet. 

Anonymkode: efb62...662

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oppvokst i en rik familie og/eller en velfungerende familie. Fått ting utdelt på gullfat. Vært generelt heldig med livet. 

Anonymkode: efb62...662

Hva er negativt med det? 

Anonymkode: 5a79f...15e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde, vil jeg si, en ganske så skjermet oppvekst. Fravær av: Vold, overgrep, rus og psykiatri. Ikke opplevd fattigdom, ikke opplevd skilte foreldre, hadde gode venner (som hadde det som meg), ikke opplevd opprivende dødsfall eller ulykker, ikke opplevd krig, hatt det bra på skolen, ikke opplevd mobbing etc. Hatt mange beskyttelsesfaktorer, hatt storfamilien i nærheten, hatt gode evner på skolen, god helse mm. 

Jeg måte lære meg å håndtere konflikter selv, ble ikke kjørt hit og dit, måtte etter alder og modenhet lære meg å planlegge og organisere, måtte bidra hjemme og da jeg flyttet hjemmefra var jeg verken dum eller naiv. Vi snakket mye om verden, om politikk og om hendelser i verden. Men jeg vil likevel si at jeg hadde en skjermet oppvekst. Fravær av store, vanskelige og utfordrende hendelser preget min oppvekst. Vi var litt sånn "happy-go-lucky" :)

Anonymkode: 576ed...336

Helt enig. Vil si at jeg på mange måter har hatt en skjermet oppvekst, men det har absolutt ikke vært noen ulempe, snarere tvert i mot. 

Anonymkode: affb9...cf1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette kan også være et aktivt valg av noen som ikke har levd et skjermet liv.

Jeg er en som heller vil bli skuffet ved å tro det beste om andre, fordi alternativet er å bli bitter og kynisk, noe jeg ikke ønsker å være.

Anonymkode: 7d13e...b26

Det er sant. Jeg er ikke naiv eller godtroende, ellers ønsker jeg å tro det beste om andre. 

Anonymkode: 968e3...321

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva er negativt med det? 

Anonymkode: 5a79f...15e

Det ble aldri sagt at det var negativt. Å være skjermet er en fordel. Da slipper man å tenke på alt vondt i verden.

Anonymkode: e20f7...a2c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...