Gå til innhold

Ytre Høyre er på fremmarsj i hele Europa - og EU dømmes (heldigvis) nedenom og hjem....

Anbefalte innlegg

Skrevet
piggrokken skrev (9 timer siden):

Reform UK er vel ganske langt til høyre?

De fundamenterer seg til høyre, men de er primært populister. 

Vi har bygd om selskapet for å kunne trekke oss kontrollert ut av Storbritania i forventning av at de vinner valget. 

Det er litt ironisk at den samme personen som er ansvarlig for situasjonen Storbritanina står i nå, fremmes som løsningen, og at løsningen han fronter faktisk kan slå Storbritania konkurs. (De kommer ikke til FAKTISK å implementere løsningen, men de kommer til å selge den)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (3 timer siden):

Jeg foreslår at du setter deg inn i hva Kennedy faktisk sier og hvorfor han sier det, i stedet for bare å velte deg i svertekampanjer. Det fins dokumentasjon på det meste.
Eller forresten, jeg har vel ikke så mye håp om at du gjør nettopp det.
Ellers er dette bare fullstendig usaklig, der du av en eller annen grunn måtte få med deg din personlige motvilje mot Susanne Heart (!).

Kanskje du heller burde sette deg inn i hva han sier. Her er foresten et nytt gullkorn fra det store geniet Robert F Kennedy Jr. :

"There's two studies that show children who are circumcised early have double the rate of autism. It's highly likely because they are given Tylenol," Kennedy stated during a Cabinet meeting on Thursday.

Jepp. Omskjæring av guttebeibier og parecett kan føre til autisme. Selvfølgelig. 

Endret av Mindroot
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Perfume skrev (På 2.11.2025 den 14.22):

Hvor ser du det? Vil gjerne se! 

Du finner denne informasjonene overalt, ja kanskje ikke norsk msm, det går vel i mot agendaen deres?

• Liker 1
Skrevet
Mindroot skrev (6 timer siden):

Kanskje du heller burde sette deg inn i hva han sier. Her er foresten et nytt gullkorn fra det store geniet Robert F Kennedy Jr. :

"There's two studies that show children who are circumcised early have double the rate of autism. It's highly likely because they are given Tylenol," Kennedy stated during a Cabinet meeting on Thursday.

Jepp. Omskjæring av guttebeibier og parecett kan føre til autisme. Selvfølgelig. 

Jeg har nok hørt mer av hva han har sagt, enn det du har.

Men av alt man kan feste seg ved, velger du selvfølgelig dette.
Jeg tror ingen er perfekte, og alle kan ta feil, og det gjelder også Kennedy. Jeg ser han går i samme fella som de fleste andre gjør, nemlig at når studier konkluderer med noe, så er det sånn. Men med all den søppelforskningen som produseres om dagen bør nok det meste tas med en klype salt. Selv syns jeg konklusjonen virker usannsynlig, men jeg har ikke lest disse studiene selv.
Men siden jeg antar at du tilhører "tro på vitenskapen"-sekten, er jeg overrasket over at det er nettopp dette du kritiserer ham for. Skal man ikke tro på et forskningsresultat, da? Eller vent, det er kanskje bare dersom det kommer til visse på forhånd godkjente konklusjoner?
Ellers kan man også ha en interessant diskusjon om hva begrepet "autisme" omfatter, hva det (muligens) kommer av og hvorfor paracetamol plutselig har blitt den nye syndebukken, men da er man virkelig langt ute på viddene og derfor holder jeg kjeft.

Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (21 timer siden):

Jeg har nok hørt mer av hva han har sagt, enn det du har.

Men av alt man kan feste seg ved, velger du selvfølgelig dette.
Jeg tror ingen er perfekte, og alle kan ta feil, og det gjelder også Kennedy. Jeg ser han går i samme fella som de fleste andre gjør, nemlig at når studier konkluderer med noe, så er det sånn. Men med all den søppelforskningen som produseres om dagen bør nok det meste tas med en klype salt. Selv syns jeg konklusjonen virker usannsynlig, men jeg har ikke lest disse studiene selv.
Men siden jeg antar at du tilhører "tro på vitenskapen"-sekten, er jeg overrasket over at det er nettopp dette du kritiserer ham for. Skal man ikke tro på et forskningsresultat, da? Eller vent, det er kanskje bare dersom det kommer til visse på forhånd godkjente konklusjoner?
Ellers kan man også ha en interessant diskusjon om hva begrepet "autisme" omfatter, hva det (muligens) kommer av og hvorfor paracetamol plutselig har blitt den nye syndebukken, men da er man virkelig langt ute på viddene og derfor holder jeg kjeft.

-

Endret av Mindroot
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Mindroot skrev (19 minutter siden):

Jeg har lest hva du skrev, men jeg gidder ikke svare og melder meg ut - det fins en annen tråd om anti-vaxxere. Les den og se at dine meningsmotstandere har 10-15 likes, mens de som du er er enige med nesten ikke har noen. 

Vaksiner har vært fantastisk for menneskeheten, men det forutsetter at de som lager den vil vårt beste.
Der har jeg begynt å tvile, dessverre! Her er det kun penger og grådighet som gjelder.

Da er tvil, skepsis og kritiske spørsmål viktig.
Hvorfor trenger vi så mye mer vaksiner nå enn tidligere, hvorfor eksisterer ikke naturlig immunitet lenger?

• Liker 5
Skrevet
Mindroot skrev (59 minutter siden):

Jeg har lest hva du skrev, men jeg gidder ikke svare og melder meg ut - det fins en annen tråd om anti-vaxxere. Les den og se at dine meningsmotstandere har 10-15 likes, mens de som du er er enige med nesten ikke har noen. 

For all del, du svarer, eller lar være, akkurat som det passer deg.
Men må likevel påpeke at jeg syns det er merkelig å bruke antall likerklikk som argument. Det er tilfeldige KG-brukere som sitter på fasiten, altså....

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Perine
Skrevet
Arild37 skrev (På 24.10.2025 den 17.30):

Det er en ventet motreaksjon, og helt naturlig reaksjon når politikken har vært som den har vært og konsekvensene av det ble som det ble. Og det er nok bare starten 

Nettopp. Det er bare starten. Denne gryta har kokt lenge og nå renner det over. Vi vil ha makten over landene våre tilbake!

• Liker 2
Skrevet
Gratis skrev (På 2.11.2025 den 13.50):

Bortsett fra at fascismen tilhører venstresiden historisk så er jeg enig.

Å hevde noe slikt er rent tulltall. Noen regimer som Mussolini og Franco sine var jo stort sett styrt av borgerlige, da de bevegelsene aldri hadde massestøtte nok til å ta maken. Hvorfor hevder du de tilhørte venstresiden?

• Liker 3
Skrevet

Her er et av venstresiden sine "sannhets medium" tatt i å mislede velgere.
Kanskje på tide med noen kritiske spørsmål?

• Liker 1
Skrevet
PeeWee skrev (2 timer siden):

Å hevde noe slikt er rent tulltall. Noen regimer som Mussolini og Franco sine var jo stort sett styrt av borgerlige, da de bevegelsene aldri hadde massestøtte nok til å ta maken. Hvorfor hevder du de tilhørte venstresiden?

Fordi fascismen sitt viktigste grunn punkt er minimal individuell frihet, all makt til staten! 
MAGA er det helt motsatte, når du går lengst til høyre så vil du finne anarki. Ikke fascismen som står mye nærmere kommunismen og sosialismen.

• Liker 2
Skrevet
Gratis skrev (3 minutter siden):

Fordi fascismen sitt viktigste grunn punkt er minimal individuell frihet, all makt til staten! 
MAGA er det helt motsatte, når du går lengst til høyre så vil du finne anarki. Ikke fascismen som står mye nærmere kommunismen og sosialismen.

Nettopp. Hitler var ikke ytre høyre, han var sosialist/sosialdemokrat, til alle som elsker å plassere innvandringskritikere i samme boks som Hitler 

• Liker 2
Skrevet
Gratis skrev (6 minutter siden):

Dette her er bare søppel, da det ikke er slik høyre og venstre skilles. Høyresiden er gjerne de som ønsker klarere hierarkier i samfunnet. Det er da de sin faktisk er på samme tiden grupperes samnem, Hitler tok sine velgere fra de libralistiske/liberal og konservative, ikke kommunistene. De kom til makten grunnet støtte fra de konservative også videre. Hvordan henger dette sammen? 

• Liker 2
Skrevet
anonym482 skrev (13 minutter siden):

Nettopp. Hitler var ikke ytre høyre, han var sosialist/sosialdemokrat, til alle som elsker å plassere innvandringskritikere i samme boks som Hitler 

Hva er argumentene for at Hitler var sosialist for folk som ikke er mentalt tilbakestående`? Hvilken teoretiker bygger du dette på?

• Liker 2
Skrevet

At Hitler var en sosialist er jo noe som en historiker eller statsviter kunne skrevet. Så da lurer jeg på hva som er navnet hans/hennes? Er det flere så kom jeg gjerne med flere navn.

• Nyttig 1
Skrevet
Mindroot skrev (31 minutter siden):

At Hitler var en sosialist er jo noe som en historiker eller statsviter kunne skrevet

Nei, det er slettes ikke noe en sosialist eller statsviter kunne ha skrevet. Det var et sosialistisk parti i Tyskland kald SPD, det nest største i Tyskland. Det var ikke dette partiet eller kommunistpartiet KPD Hitler tok velgerne fra. Dette ser man fordi så lenge det var frie valg ser man klart hvem som krympet når Nazistene vokste.  

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg husker også det fra årene på skolebenken. I Weimar-republikken så var det utrolig mange parti. NSDAP appelerte til småborgere. Det samme gjorde Nasjonal Samling i Norge. Det kunne være folk som drev små eller store forretninger, som mislikte sterkt alt som luktet kommunisme. NSDAP var klare på at jøder og kommunister var to sider av samme sak 

Skrevet
Mindroot skrev (19 minutter siden):

Ja, jeg husker også det fra årene på skolebenken. I Weimar-republikken så var det utrolig mange parti. NSDAP appelerte til småborgere. Det samme gjorde Nasjonal Samling i Norge. Det kunne være folk som drev små eller store forretninger, som mislikte sterkt alt som luktet kommunisme. NSDAP var klare på at jøder og kommunister var to sider av samme sak 

De hadde jo også et ekte NASJONALSOSIALISTISK parti ved at Otto Strasser dannet sitt eget parti, men dette partiet hadde ikke nok velgere til å havne på statistikkene:

Otto_Strasser.jpg

• Liker 1
Skrevet

Når fascismen velges demokratisk, bunner det som regel i et ønske om ro og orden. Flertallet blir fratatt frihet og rettigheter i første omgang, men mer marginale grupper – jøder, skeive, romfolk, latinamerikanere – blir stemplet som samfunnsfiender og ostrakisert eller internert. Faglige rettigheter uthules eller fjernes helt (streikerett, organisasjonsfrihet), pressen vingeklippes, den  akademiske friheten forsvinner, intellektuelle omtales som løgnere og forrædere, kunstnere, diktere, komikere sensureres, meningsmotstandere (venstresiden) forfølges, militæret settes inn mot egen og andres befolkning. Alt dette skjer i USA i dag. Ikke bli overrasket om det neste som faller er demokratiet, og da nytter det ikke å si at fascismen hører hjemme på venstresiden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...