AnonymBruker Skrevet 24. oktober #1 Skrevet 24. oktober Jeg vil ikke være masete utleier, men leieboer har parkering til en bil i kontrakten sin og parkerer to der. Det gjør det vanskelig å rygge ut nå som det er mørkt og det blir verre når snøen kommer. Den andre er ikke hans bil, men damas som har fått ny bil og bor i blokk. Hvordan sier jeg pent ifra? Om jeg rygger lengre kan det gå bra, men liker ikke å måtte rygge ned på vei med barn og andre biler når jeg kan snu på gårdsplassen Anonymkode: d35a9...bce
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #2 Skrevet 24. oktober Legg en stor stein der de pleier å parkere. Anonymkode: af418...ad9 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. oktober Populært innlegg #3 Skrevet 24. oktober Det er da veldig enkelt? «Hei, Roger! Minner om at kontrakten din kun omfatter parkering til én bil. Mvh. Silje» Anonymkode: 25d1f...b91 73 3 19
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #4 Skrevet 24. oktober Gi beskjed, ikke verre enn det. Han leier av deg og parkeringsplassen er på din eiendom, ergo må bilen til dama hans vike. Anonymkode: 00ff2...abe 20 4
Kristin70 Skrevet 24. oktober #5 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den andre er ikke hans bil, men damas som har fått ny bil og bor i blokk. Hvordan sier jeg pent ifra? Anonymkode: d35a9...bce Kan du ikke bare si at bilen ikke kan stå der for den står i veien? 11 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. oktober Populært innlegg #6 Skrevet 24. oktober "Hei, vil bare minne deg om at det inkluderer kun parkering til en bil tll leiligheten din. Når dere parkerer to blir det veldig trangt og uoversiktlig, og det ønsker vi ikke. Nå som snøen snart kommer blir det enda verre. Så dere må dessverre finne et annet sted å parkere den andre bilen dere. F.eks X eller X" Anonymkode: eeeac...037 36 1 13
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #7 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er da veldig enkelt? «Hei, Roger! Minner om at kontrakten din kun omfatter parkering til én bil. Mvh. Silje» Anonymkode: 25d1f...b91 Dette. Det er ingen grunn til å forklare om hvorfor, det åpner jo bare for en diskusjon. ts, jeg skjønner ikke helt hva du vegrer deg for? Om det er en parkeringsplass har jo du alt på det rene. Det er også bedre å si i fra tidligere enn senere. Anonymkode: 32d5d...4f5 24 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #8 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Hei, vil bare minne deg om at det inkluderer kun parkering til en bil tll leiligheten din. Når dere parkerer to blir det veldig trangt og uoversiktlig, og det ønsker vi ikke. Nå som snøen snart kommer blir det enda verre. Så dere må dessverre finne et annet sted å parkere den andre bilen dere. F.eks X eller X" Anonymkode: eeeac...037 Huseier trenger ikke forklare hvorfor eller unnskylde seg etter min mening. Hvis det står én parkeringsplass i kontrakten, er det én parkeringsplass leietaker har tilgang på, uansett årsak Anonymkode: 25d1f...b91 25 3 4
LeneXCII Skrevet 24. oktober #9 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): "Hei, vil bare minne deg om at det inkluderer kun parkering til en bil tll leiligheten din. Når dere parkerer to blir det veldig trangt og uoversiktlig, og det ønsker vi ikke. Nå som snøen snart kommer blir det enda verre. Så dere må dessverre finne et annet sted å parkere den andre bilen dere. F.eks X eller X" Anonymkode: eeeac...037 Helt unødvendig å pakke det inn slik, han betaler for for en plass, og du kan jo evt tilby han en ekstra plass mot betaling. 7 1
Hoppetaujenta Skrevet 24. oktober #10 Skrevet 24. oktober Å pakke det inn og forklare, unnskylde = konfliktskyhet ...og den må jobbes med ellers overtar den livet. En kort og grei beskjed til leietager, trådstarter. Gjør det nå med en gang. Vi sitter her og heier på deg. 11 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #11 Skrevet 24. oktober LeneXCII skrev (14 minutter siden): Helt unødvendig å pakke det inn slik, han betaler for for en plass, og du kan jo evt tilby han en ekstra plass mot betaling. Men hun vil jo ikke ha en bil til der. Jeg "pakket det inn" nettopp for å slippe diskusjon, få inn alle svar i første info. Hvis TS bare sier "Husk du har kun plass til en bil i kontrakten" kan det lett komme "Men det er jo plass til to der" i retur....og så er det i gang. Dessuten ved å legge inn grunn virker ikke TS bare som hun er vanskelig, emn at det er en grunn bak det. Anonymkode: eeeac...037 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #12 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hun vil jo ikke ha en bil til der. Jeg "pakket det inn" nettopp for å slippe diskusjon, få inn alle svar i første info. Hvis TS bare sier "Husk du har kun plass til en bil i kontrakten" kan det lett komme "Men det er jo plass til to der" i retur....og så er det i gang. Dessuten ved å legge inn grunn virker ikke TS bare som hun er vanskelig, emn at det er en grunn bak det. Anonymkode: eeeac...037 Men huseier trenger ikke svare på hvorfor overfor leietaker. Huseier kan fint si ifra om at den ekstra bilen må bort helt uten grunn, fordi kontrakten kun gir tilgang på én parkeringsplass. Om det er plass eller ikke, og om det er praktisk eller ikke, er irrelevant. Masing og "men" fra utleier er ikke noe huseieren trenger å svare på 😛 Anonymkode: 25d1f...b91 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #13 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Men hun vil jo ikke ha en bil til der. Jeg "pakket det inn" nettopp for å slippe diskusjon, få inn alle svar i første info. Hvis TS bare sier "Husk du har kun plass til en bil i kontrakten" kan det lett komme "Men det er jo plass til to der" i retur....og så er det i gang. Dessuten ved å legge inn grunn virker ikke TS bare som hun er vanskelig, emn at det er en grunn bak det. Anonymkode: eeeac...037 Forklaring gir forhandlingsmulighet. "Hei, Roger, det er kun tillatt med én bil parkert. Hilsen Silje" gir ingen forhandlingsrom. Den henviser til at avtalen er som den er, ikke noe grunner og forklaringer. Punktum. Å pakke det inn er rett og slett unødvendig, og gjør budskapet utydeligere. Anonymkode: 0c9ab...d05 18 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #14 Skrevet 24. oktober Han utnytter din snillhet. Her må du si fra. Noen karrer til seg alt uten å tenke en tanke på andre. Egosentriske. Anonymkode: e906c...bf3 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #15 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg "pakket det inn" nettopp for å slippe diskusjon, få inn alle svar i første info. Hvis TS bare sier "Husk du har kun plass til en bil i kontrakten" kan det lett komme "Men det er jo plass til to der" i retur....og så er det i gang. Anonymkode: eeeac...037 Hvis hun åpner for diskusjon kan han svare at du klarer jo fint å rygge der har jeg sett. Anonymkode: 056c4...754 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #16 Skrevet 24. oktober Det er jo ganske frekt å ta seg til rette på den måten. Det virker som det ikke bare er korte besøk, men en fast ordning. Si fra med en gang, du kan også sette en lapp på bilen. Anonymkode: 949d9...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #17 Skrevet 24. oktober Han og kjæresten var innom i kveld og poengterte at jeg ikke kunne nekte ham samboer og da heller ikke parkeringsplass. For det skulle følge utleieboliger. Heller ikke kunne jeg nekte dem å ha to fellesboliger. Anonymkode: d35a9...bce
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #18 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han og kjæresten var innom i kveld og poengterte at jeg ikke kunne nekte ham samboer og da heller ikke parkeringsplass. For det skulle følge utleieboliger. Heller ikke kunne jeg nekte dem å ha to fellesboliger. Anonymkode: d35a9...bce Dette er jo bare useriøst… Du får si opp leieforholdet for å pusse opp, her er det nok greit p bli kvitt leieboeren. Anonymkode: 0c9ab...d05 8 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #19 Skrevet 24. oktober Helt ok at samboeren evt flytter inn. Men utifra kontrakten er det likevel kun en parkeringsplass som følger med boligen de leier: Anonymkode: 4fc09...f75 21 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #20 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han og kjæresten var innom i kveld og poengterte at jeg ikke kunne nekte ham samboer og da heller ikke parkeringsplass. For det skulle følge utleieboliger. Heller ikke kunne jeg nekte dem å ha to fellesboliger. Anonymkode: d35a9...bce Bopelen kommer med parkeringsplass. At de har 2 biler er ikke ditt problem og de har ikke krav på en plass til hver bil. Bare å gi beskjed om at kontakten sier 1 parkeringsplass. Hvordan de løser parkering med den andre bilen må de finne ut av selv. Dine parkeringsplasser er ikke tilgjengelig for leietagerne Anonymkode: c7dd5...252 28 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå