Anca Skrevet 30. mars 2006 #1 Skrevet 30. mars 2006 Min mann er så glad i tacopaien hos Peppes. Noen som har noen oppskrift som kan minne om den de serverer hos Peppes?
meta2 Skrevet 30. mars 2006 #2 Skrevet 30. mars 2006 Du får søke på tacopai og prøve deg frem til du finner en som smaker likt.
Arkana Skrevet 30. mars 2006 #3 Skrevet 30. mars 2006 Jeg vet ikke hvilken de serverer på Peppes, men her er min oppskrift: Tacopai 125 g smør 200 g hvetemel 2 ss kaldt vann 4 skiver bacon 800 g kjøttdeig 1 hakket løk ½ rød + ½ grønn paprika ½ boks maiskorn 1 pose tacokrydder + vann som angitt på posen 1 glass tacosaus vispet egg til pensling noen tortillachips Smuldre smør og mel. Tilsett vann og lag en jevn deig. La deigen stå kaldt i ca 30 minutter. Ta av 1/3 av deigen for å lage lokk. Kjevle ut resten av deigen og dekk en smurt ildfast form. Prikk deigen med gaffel og stek ved 200 grader i 10-15 minutter. Skjær bacon i biter og brun i en panne. Ta opp bacon og stek kjøttet. Tilsett hakket løk, paprika, mais, bacon, tacokrydder, vann og tacosaus og kok opp. Ha kjøttfyllet i paiskallet. Kjevle ut resten av deigen til lokk som legges over fyllet. Trykk deigen godt inntil kantene. Lag hull i deigen slik at dampen slipper ut. Pensle med egg og stek ved 200 grader i ca 30 minutter. Pynt med tortillachips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå