AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:15 #1 Skrevet torsdag kl. 23:15 Jeg har vært i et forhold i to år nå. Mye er bra i forholdet, men det er også en del ting som vi må jobbe med sammen. Det er vi villig til å gjøre begge to. Men vi har så lite tid sammen bare vi to, at jeg ikke forstår hvordan vi skal klare å få det til. Det er han som er mest opptatt, og det er egentlig ikke noe han kan velge bort eller. Han har to barn annenhver uke, full jobb, trening hver dag, og en fritidsinteresse som tar mye tid. Vi sees sjelden i ukene fordi jeg jobber sent tre dager i uken. To dager har han fritidsinteressen sin. Vi får som regel bare til å sees noen timer én hverdagskveld pr uke. I helgene er det også mye som skjer, enten med fritidsinteressen, med barna, andre arrangement og sosiale ting som vi kanskje begge skal på (og da er vi jo sammen, men gjerne sammen med flere, så egentlig ikke sammen likevel, hvis dere skjønner). Jeg føler ofte på en stor emosjonell avstand. Det er mange viktige behov jeg har i et forhold, som ikke blir dekket. Jeg har snakket med han om det mange ganger. Han ber meg være tålmodig, for han vil så gjerne at vi skal få det til, og han vil øve på en del av de tingene som er viktig for meg et forhold. Dette er slitsomt for meg å stå i i lengden, for en dag kan jeg føle på håp, og neste dag kjenner jeg hvor vanskelig dette er, og jeg mister litt troen på at vi skal få det til. Jeg har så lite lyst til å avslutte dette forholdet, jeg har så lyst at vi skal få det til, for jeg er veldig glad i han. Og jeg vet jo at man må jobbe i et forhold hele tiden, for å kunne få et bra sammen. Vi er jo begge villige til å gjøre den jobben, men hva skal man gjøre når man ikke har nok tid sammen? Da blir det jo også gjerne til at når vi endelig får tid sammen, så vil jeg at vi skal ha det fint sammen, le sammen og skape god stemning. Da er ikke disse viktige og vanskelige samtalene så lett å starte. Har noen av dere opplevd noe lignende, hvor det gikk bra på lengre sikt? Har dere noen gode råd? Anonymkode: 19e2c...f2d 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:34 #2 Skrevet fredag kl. 05:34 Han vil heller trene hver dag og drive med hobby enn å være sammen med deg? Beklager, det blir nok ikke bedre. Anonymkode: 1e7b7...c9e 6 8
Ellah Skrevet fredag kl. 06:04 #3 Skrevet fredag kl. 06:04 Jeg trener også hver dag, men i tiden da jeg om min kjære ikke bodde sammen ble det selvsagt nedprioritert til fordel for å henge med han. Har han ingen mulighet til å trappe ned på trening eller ta med deg? Må han drive med en fritidsinteresse to ganger i uken når det er vanskelig for dere å møtes? Kan du eventuelt være med på det også? 1 1
solsolsol Skrevet fredag kl. 06:17 #4 Skrevet fredag kl. 06:17 Jeg synes det høres deilig ut at han har ting å finne på for seg selv. Synes virkelig ikke man skal forvente at en mann slutter å trene fordi han får seg kjærest. Hvorfor kan dere ikke være sammen på kveldene (etter trening) de dagene han ikke har barna? 1 6
exictence Skrevet fredag kl. 06:20 #5 Skrevet fredag kl. 06:20 (endret) Det er mange viktige behov som ikke blir dekket, sier du? Hvilke? Noe dere to må gjøre alene? Min kjæreste bruker mye tid på sine hobbyer, han arbeider mye, har også barn, og finner stadig på ting han vil gjøre. Vi har ikke veldig mye alenetid sammen. Men det synes jeg faktisk er veldig greit de fleste ganger. Fint han har sin ting som opptar ham, tenker jeg. Forstår at du synes det er lite å ses 1 dag i uken bare dere to. Sover dere hos hverandre også, eller er det alt? Det er et sitat som heter: Det er bedre med fem minutters kvalitetstid, enn masse mindreverdig tid. Endret fredag kl. 06:21 av exictence 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:22 #6 Skrevet fredag kl. 06:22 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Han vil heller trene hver dag og drive med hobby enn å være sammen med deg? Beklager, det blir nok ikke bedre. Anonymkode: 1e7b7...c9e Den dagen min partner ikke lar meg trene når jeg ønsker eller utøve en hobby når jeg selv vil, er det uansett kroken på døra. Dette handler ikke om egentid, men noe helt annet. Er jeg forelsket og ønsker å satse på forholdet, vet partneren min at jeg vil dette, selv om jeg prioriterer trening og hobby. Anonymkode: 900cc...56f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:26 #7 Skrevet fredag kl. 06:26 Dere har sikkert sex de gangene dere møtes? Han får tømt seg i tillegg til å leve livet sitt sånn han vil. Han er ikke interessert i deg. Anonymkode: bf3cc...ee6 2 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:36 #8 Skrevet fredag kl. 06:36 Folk er forskjellige. Jeg tipper han syns det er helt topp å kunne leve livet sitt til det fulle, og samtidig ha en kjæreste som man kan treffe når det passer. Slik er jeg også, det betyr ikke at man ikke er glad i personen. Men for deg er det annerledes, du vil bruke mye mer tid sammen. Kanskje dere egentlig ikke passer sammen? Anonymkode: d4d88...128 2 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:09 #9 Skrevet fredag kl. 08:09 Hvis han etter to år ikke har fått lyst til å være med deg oftere, kommer det ikke til å skje. Du holder deg selv for narr. Han vil så gjerne ditt og datt, han er villig til å gjøre jobben, bla bla bla. Det er varm luft. Han snakker deg bare etter munnen. Anonymkode: c6d63...548 1 4
DesmondMiles Skrevet fredag kl. 09:10 #10 Skrevet fredag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er han som er mest opptatt, og det er egentlig ikke noe han kan velge bort eller. Han har to barn annenhver uke, full jobb, trening hver dag, og en fritidsinteresse som tar mye tid. Vi sees sjelden i ukene fordi jeg jobber sent tre dager i uken. To dager har han fritidsinteressen sin. Vi får som regel bare til å sees noen timer én hverdagskveld pr uke. I helgene er det også mye som skjer, enten med fritidsinteressen, med barna, andre arrangement og sosiale ting som vi kanskje begge skal på (og da er vi jo sammen, men gjerne sammen med flere, så egentlig ikke sammen likevel, hvis dere skjønner). Kan man ikke velge bort daglig trening OG fritidsinteresse? "Kjæresten" din er nok bare interessert i en stabil og trofast pulevenn. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:11 #11 Skrevet fredag kl. 10:11 Ellah skrev (4 timer siden): Jeg trener også hver dag, men i tiden da jeg om min kjære ikke bodde sammen ble det selvsagt nedprioritert til fordel for å henge med han. Har han ingen mulighet til å trappe ned på trening eller ta med deg? Må han drive med en fritidsinteresse to ganger i uken når det er vanskelig for dere å møtes? Kan du eventuelt være med på det også? Treningen er for helsens skyld, og fritidsaktiviteten har han vært med på siden tidenes morgen. Der er de en større gruppe, og det kreves at man er med så godt som 100%. Man må ha gode unnskyldninger for å stå over en dag. Så jeg skjønner at det ikke er lett å endre på dette. Men det er likevel frustrerende at vi ikke har litt mer tid sammen. Anonymkode: 19e2c...f2d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:13 #12 Skrevet fredag kl. 10:13 solsolsol skrev (3 timer siden): Hvorfor kan dere ikke være sammen på kveldene (etter trening) de dagene han ikke har barna? Fordi jeg jobber sent tre dager i uken, og fritidsinteressen er en av de andre dagene. Derfor har vi én kveld i hverdagsukene. Anonymkode: 19e2c...f2d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:16 #13 Skrevet fredag kl. 10:16 exictence skrev (3 timer siden): Det er mange viktige behov som ikke blir dekket, sier du? Hvilke? Noe dere to må gjøre alene? Dette kunne blitt en helt annen tråd, så jeg skal ikke gå inn på detaljer her. Men ja, det er viktige behov for meg (og for de fleste) i et forhold som ikke blir dekket, som vi både må snakke om og øve på for å forbedre. Men det er ikke så lett å gjøre noe med når vi sjeldent har alenetid. Anonymkode: 19e2c...f2d
Ellah Skrevet fredag kl. 10:17 #14 Skrevet fredag kl. 10:17 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Treningen er for helsens skyld, og fritidsaktiviteten har han vært med på siden tidenes morgen. Der er de en større gruppe, og det kreves at man er med så godt som 100%. Man må ha gode unnskyldninger for å stå over en dag. Så jeg skjønner at det ikke er lett å endre på dette. Men det er likevel frustrerende at vi ikke har litt mer tid sammen. Anonymkode: 19e2c...f2d Du kan ta vare på helsen uten å trene hver eneste dag? Om man ikke konkurrerer i noe er jo det sjelden noe man trenger.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:18 #15 Skrevet fredag kl. 10:18 Tror ikke hans livsstil passer med fast forhold. Annet enn fast sex innimellom. Anonymkode: 76834...c21 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:20 #16 Skrevet fredag kl. 10:20 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk er forskjellige. Jeg tipper han syns det er helt topp å kunne leve livet sitt til det fulle, og samtidig ha en kjæreste som man kan treffe når det passer. Slik er jeg også, det betyr ikke at man ikke er glad i personen. Men for deg er det annerledes, du vil bruke mye mer tid sammen. Kanskje dere egentlig ikke passer sammen? Anonymkode: d4d88...128 Ja folk er forskjellige. Om vi passer sammen eller ei, må vi jo finne ut av. Man kan jo ikke gi opp for lett heller, når man er glade i hverandre. Forhold må jobbes med, me uten god nok tid sammen, så får man jo ikke gjort nettopp det. Mer tid sammen er bare et av flere temaer som lugger i forholdet, men uten mer tid sammen, får vi jo ikke bygd forholdet sterkere og tryggere. Anonymkode: 19e2c...f2d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:21 #17 Skrevet fredag kl. 10:21 DesmondMiles skrev (1 time siden): Kan man ikke velge bort daglig trening OG fritidsinteresse? "Kjæresten" din er nok bare interessert i en stabil og trofast pulevenn. Nei, han er ikke bare ute etter en pulevenn. Det er jeg overbevist om, så det bekymrer jeg meg ikke for. Anonymkode: 19e2c...f2d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:25 #18 Skrevet fredag kl. 10:25 Dere passer ikke sammen. Så enkelt. Han prioriterer ikke deg. Han velger trening og fritidsinteresser framfor deg. Du er veldig langt nede på hans liste. Sånn er det bare. At ungene kommer før er bare naturlig. Og nei, han (eller andre for den saks skyld) trenger ikke å trene hver eneste dag for ‘å ta vare på helsen’ om han har en aktiv livsstil i utgangspunktet, noe det høres ut som han har. Anonymkode: a236b...add 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:30 #19 Skrevet fredag kl. 10:30 Kan dere sette av tid til en ferie sammen? Og det handler ikke om at TS skal bestemme at han ikke skal på trening men at han prioriterer trening og fritid over TS. Det er hans valg og muligens ikke nok for TS. Anonymkode: 1e7b7...c9e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:32 #20 Skrevet fredag kl. 10:32 TS, kanskje du skal foreslå en full pause i forholdet så får du se om du klarer deg uten ham/finner en annen? Eller om han savner deg… Anonymkode: 1e7b7...c9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå