Gå til innhold

Samboer kan trene, men ikke jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Det står det vel ingen steder at hun har. Det kan like gjerne være at han benyttet  anledningen til å gjøre det slutt. Eventuelt fremprovosere at hun gjorde det. Ut fra det man leser, er det gode grunner til å tro at han ikke var veldig fornøyd med situasjonen han heller. 

Poenget var at ts har sagt at de ikke skal være sammen mer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at du fokuserer på muligheten for trening i en sånn situasjon. 

Samboeren din høres egoistisk ut. Når den ene av partene ikke kan kjøre bil, er det naturlig at man bosetter seg et sted der denne har muligheten til å komme seg ut (nærmere sentrum, OK bussforbindelser).

Når man har vært samboere i mange år, slik du skriver at dere har, er det vel også naturlig at man får en viss grad av felles økonomi. Her høres det ut som om dere har helt adskilte økonomier?

Å bo 3 mil fra "alt" med en samboer som ikke hjelper en, høres ut som en veldig dårlig situasjon når man er ufør, ikke kjører bil og har dårlig økonomi!

Skrevet

Klart du kan trene. 

Anonymkode: ae442...de5

Skrevet
Brunello skrev (28 minutter siden):

Det står det vel ingen steder at hun har. Det kan like gjerne være at han benyttet  anledningen til å gjøre det slutt. Eventuelt fremprovosere at hun gjorde det. Ut fra det man leser, er det gode grunner til å tro at han ikke var veldig fornøyd med situasjonen han heller. 

joda, det står litt lenger baki, men skjønner jo at folk ikke gidder å lese alle sidene. 

Anonymkode: d56fb...07f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

joda, det står litt lenger baki, men skjønner jo at folk ikke gidder å lese alle sidene. 

Anonymkode: d56fb...07f

Det står vel bare at de ikke er sammen mer fordi hun viste denne tråden.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (På 26.10.2025 den 9.03):

Nei det har du ikke. TS har forlatt samboeren.

Var vel motsatt.

Anonymkode: 3bd58...149

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (På 29.10.2025 den 15.26):

Det står vel bare at de ikke er sammen mer fordi hun viste denne tråden.

Ja, og det var forståelig av ham. Hva skulle samboeren ha gjort? Bygget et eget treningssenter til henne?

AnonymBruker
Skrevet

Han hindrer deg da ikke fra å trene. Jeg jobber heltid og jeg er alene med barn, altså er jeg låst til huset etter at barnet er lagt. Jeg trener 2-3 ganger i uken. Får jeg det til får alle det til. Det er viljen det står på. 

Jeg trener med hoppetau, vekter, slynge, strikk og egenvekt. 

Anonymkode: 2294d...8dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han hindrer deg da ikke fra å trene. Jeg jobber heltid og jeg er alene med barn, altså er jeg låst til huset etter at barnet er lagt. Jeg trener 2-3 ganger i uken. Får jeg det til får alle det til. Det er viljen det står på. 

Jeg trener med hoppetau, vekter, slynge, strikk og egenvekt. 

Men ser ikke du at det ikke er bare treningen i seg selv som er problemet? Ser du ikke skjevheten i at han er fri til å farte hvor han vil mens hun er stuck hjemme hele tiden? 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, og det var forståelig av ham. Hva skulle samboeren ha gjort? Bygget et eget treningssenter til henne?

Økonomien skulle vært mer rettferdig fordelt. Men bra det ble slutt

Endret av Maleficenta
  • Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.10.2025 den 23.16):

Samboer: tilgang på 3 treningssentre, trener stort sett opp mot 6 dager i uken. Jobber, god økonomi. 

Jeg: utmeldt av treningssenteret jeg gikk på i 2 år, ikke råd til å komme meg dit, ufør.

I sommer har jeg løst det ved å jogge 2 ganger i uken. Å trene styrke hjemme har jeg ikke hatt motivasjon til. Tidligere trente jeg styrke x 2, samt pilates + yoga, 4 økter i uken. 

Vi bor grisgrendt til, nesten 3 mil unna "der alt skjer" - hans jobb, kjøpesenter/butikker, treningssenter, etc. 

Jeg føler jeg blir sittende ute i skogen  uten å komme meg noen vei med livet mitt, mens han "får i pose og sekk" (bosted er valgt av han for x antall år siden).

Det er mest sannsynlig jeg som er "urimelig" her...

Anonymkode: 35f3a...d2c

For det første, du er ikke urimelig,  men tror du har for stor fokus på det du ikke får gjort så mye med, og for lite fokus på det du kan gjøre noe med.  

Jeg ville rådet deg til å jobbe med motivasjonen, du sier du har mistet, da vil alt det andre komme etter.

Endret av Apis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (På 23.10.2025 den 23.33):

Man må selv skape sitt eget liv. Men ts velger jo å være sammen med en fyr som bare tenker på seg selv og sitt. Det er klart det ødelegger henne mer.

Hvorfor må noen på dette forumet automatisk hoppe inn i "det er hans feil og ts er helt uten skyld" hullet?

Det er neppe samboers feil at ts er ufør, at ts ikke finner en annen løsning på sitt behov for å trene (trene hjemme, sykle til trening osv). Skal samboer la være å leve sitt liv fordi ts er tiltaksløs og venter på at noen andre skal fikse livet hennes?

På meg virker ts sitt innlegg som et typisk "Jeg er ikke min skyld, så kan noen andre ordne opp i mitt for meg" innlegg. Sånn fungerer det ikke. TS er faktisk urimelig, Hvis hun ikke trives der de bor, så får hun foreslå flytting. Hvis hun ikke har råd til å komme seg på treningssenteret, så får hun sløyfe noe annet og heller bruke pengene på bussen. Så dyrt kan det da ikke være, ihvertfall ikke hvis hun kjøper månedskort (uføre får 50% rabatt, ihvertfall her jeg bor).

TS må ta seg sammen og ta ansvar for sitt liv. Å skylde på samboer er helt urimelig. Både av ts og andre!

Anonymkode: dcab6...3f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor må noen på dette forumet automatisk hoppe inn i "det er hans feil og ts er helt uten skyld" hullet?

Det er neppe samboers feil at ts er ufør, at ts ikke finner en annen løsning på sitt behov for å trene (trene hjemme, sykle til trening osv). Skal samboer la være å leve sitt liv fordi ts er tiltaksløs og venter på at noen andre skal fikse livet hennes?

På meg virker ts sitt innlegg som et typisk "Jeg er ikke min skyld, så kan noen andre ordne opp i mitt for meg" innlegg. Sånn fungerer det ikke. TS er faktisk urimelig, Hvis hun ikke trives der de bor, så får hun foreslå flytting. Hvis hun ikke har råd til å komme seg på treningssenteret, så får hun sløyfe noe annet og heller bruke pengene på bussen. Så dyrt kan det da ikke være, ihvertfall ikke hvis hun kjøper månedskort (uføre får 50% rabatt, ihvertfall her jeg bor).

TS må ta seg sammen og ta ansvar for sitt liv. Å skylde på samboer er helt urimelig. Både av ts og andre!

Anonymkode: dcab6...3f5

Jeg tipper egentlig at dette med at han trente mange dager i uken, jobber en del, og at TS var mye alene hjemme, var utslag av det TS egentlig innrømte etterpå. At det lå i kortene at det ble slutt snart uansett. 
De var nok kommet så langt på vei mot et brudd at han ikke syntes det var noe hyggelig å være hjemme mer, og brukte jobb og trening og alt annet som unnskyldninger til å holde seg borte hjemmefra. 

Tipper det var en del konflikter og krangling, og frustrasjon hos begge. 

Hadde de fortsatt vært forelsket og glade i hverandre, så hadde de antagelig ønsket å være mer sammen, og gjort flere ting sammen. 

Det er nok bra for begge to at de har gjort det slutt. 

Anonymkode: 7989b...662

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Men ser ikke du at det ikke er bare treningen i seg selv som er problemet? Ser du ikke skjevheten i at han er fri til å farte hvor han vil mens hun er stuck hjemme hele tiden? 

Tipper det var til det beste for begge. Det er ikke hans feil at hun ikke får trent. Jeg har følelsen om at TS har offermentalitet, men jeg kan ta feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...