Gå til innhold

Samboer kan trene, men ikke jeg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer: tilgang på 3 treningssentre, trener stort sett opp mot 6 dager i uken. Jobber, god økonomi. 

Jeg: utmeldt av treningssenteret jeg gikk på i 2 år, ikke råd til å komme meg dit, ufør.

I sommer har jeg løst det ved å jogge 2 ganger i uken. Å trene styrke hjemme har jeg ikke hatt motivasjon til. Tidligere trente jeg styrke x 2, samt pilates + yoga, 4 økter i uken. 

Vi bor grisgrendt til, nesten 3 mil unna "der alt skjer" - hans jobb, kjøpesenter/butikker, treningssenter, etc. 

Jeg føler jeg blir sittende ute i skogen  uten å komme meg noen vei med livet mitt, mens han "får i pose og sekk" (bosted er valgt av han for x antall år siden).

Det er mest sannsynlig jeg som er "urimelig" her...

Anonymkode: 35f3a...d2c

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så jeg forstår. Har dere barn sammen, som gjør det urettferdig at han har så mye egentid? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mona123 skrev (Akkurat nå):

Så jeg forstår. Har dere barn sammen, som gjør det urettferdig at han har så mye egentid? 

Ingen barn, det burde jeg tilføyd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samboer: tilgang på 3 treningssentre, trener stort sett opp mot 6 dager i uken. Jobber, god økonomi. 

Jeg: utmeldt av treningssenteret jeg gikk på i 2 år, ikke råd til å komme meg dit, ufør.

I sommer har jeg løst det ved å jogge 2 ganger i uken. Å trene styrke hjemme har jeg ikke hatt motivasjon til. Tidligere trente jeg styrke x 2, samt pilates + yoga, 4 økter i uken. 

Vi bor grisgrendt til, nesten 3 mil unna "der alt skjer" - hans jobb, kjøpesenter/butikker, treningssenter, etc. 

Jeg føler jeg blir sittende ute i skogen  uten å komme meg noen vei med livet mitt, mens han "får i pose og sekk" (bosted er valgt av han for x antall år siden).

Hvorfor kommer du deg ikke ut? 

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke sitt og synes synd på deg selv. Kom deg ut, ta lappen og få ditt eget liv. Seriøst.

• Liker 28
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor kan du ikke sykle til trening? 

Anonymkode: cdfd1...f9e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
TinaChristina skrev (1 minutt siden):

Ikke sitt og synes synd på deg selv. Kom deg ut, ta lappen og få ditt eget liv. Seriøst.

Ser ikke ut som folk leser innlegget til ts ordentlig. Hun sier hun ikke kommer seg steder fordi hun ikke har råd. Hvis hun ikke har råd til å ta kollektiv trafikk, så har hun i alle fall ikke råd til å ta lappen.

Skulle ikke forundre meg at hun og han deler likt på utgiftene. Han sitter da igjen med mye mer penger enn ts fordi han jobber, og hun er ufør og har mye mindre i inntekt. Så det blir veldig skjevt fordelt. Kanskje ts og mannen heller burde dele det økonomiske anderledes, slik at hun får råd til å dra til byen for å trene eller pleie seg selv litt..

• Liker 16
  • Nyttig 32
Skrevet

hvorfor kan du ikke sykle til trening? 

Anonymkode: cdfd1...f9e

3 mil er ganske langt å sykle hvis du ikke er i god form. Ts er også ufør og orker neppe å sykle 3 mil. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
tussi84 skrev (1 minutt siden):

Ser ikke ut som folk leser innlegget til ts ordentlig. Hun sier hun ikke kommer seg steder fordi hun ikke har råd. Hvis hun ikke har råd til å ta kollektiv trafikk, så har hun i alle fall ikke råd til å ta lappen.

Skulle ikke forundre meg at hun og han deler likt på utgiftene. Han sitter da igjen med mye mer penger enn ts fordi han jobber, og hun er ufør og har mye mindre i inntekt. Så det blir veldig skjevt fordelt. Kanskje ts og mannen heller burde dele det økonomiske anderledes, slik at hun får råd til å dra til byen for å trene eller pleie seg selv litt..

Man må selv skape sitt eget liv. Men ts velger jo å være sammen med en fyr som bare tenker på seg selv og sitt. Det er klart det ødelegger henne mer.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Gjest Idar K.
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og trener hjemme. Her er mine tips. 

Jeg bruker appen DownDog for yoga og pilates. Den er overaskende billig, bare 300,- i året. 

Jeg bruker YouTube for f.eks Foamroller-økter. 

Jeg har kjøpt fire kettlebells fra Casall som er polstret. Det er en fordel når en skal bruke dem hjemme på eget stuegulv. Jeg har også treningsmatte fra Casall. 

Jeg bruker appen Hevy til det. Den koster 600,- i året. 

Jeg har en vektvest jeg har kjøpt hos XXL på 10 kg (jeg kan fjerne ett og ett kilo). Jeg tror den koster 600,-. 

Jeg har helt greie langrennski og en helt grei el-sykkel. 

Jeg opplever at om jeg varierer godt så mister jeg ikke motivasjonen. 

Jeg får også mye drahjelp av min Samsung Galaxy Watch. Den er dyr, men er verdt det. 

Skrevet

Det er lov å bli singel. 

• Liker 34
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Liker treningsvideoer av pamela reif på YouTube. Vet om noen som kom i form av gratis treningsopplegg fra Chloe Ting.

Når det kommer til økonomi sp kan du se pp on det heller kan lønne seg for dere å bli særboere og du flytter til en mer sentral bolig. Som ufør får en mer om en bor alene, kanskje til og med bostøtte.

Anonymkode: 13c28...81d

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (21 minutter siden):

Jeg har lappen, jeg har bil, men har rett og slett ikke råd til drivstoff. 

• Liker 1
  • Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo fint trene hjemme eller i naturen. Man trenger ikke et helt treningssenter for å trene.

Jogging er faktisk helt gratis. Hvis du bor i et ganske øde område kan det være ganske fredfullt.

Anonymkode: c7668...886

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Liker treningsvideoer av pamela reif på YouTube. Vet om noen som kom i form av gratis treningsopplegg fra Chloe Ting.

Når det kommer til økonomi sp kan du se pp on det heller kan lønne seg for dere å bli særboere og du flytter til en mer sentral bolig. Som ufør får en mer om en bor alene, kanskje til og med bostøtte.

Har faktisk vurdert det, utelukkende fordi jeg ikke har råd til å kjøre dit alle fasilitetene er. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo fint trene hjemme eller i naturen. Man trenger ikke et helt treningssenter for å trene.

Jogging er faktisk helt gratis. Hvis du bor i et ganske øde område kan det være ganske fredfullt.

Anonymkode: c7668...886

Har jogget fast i hele sommer og skulle ønsket jeg kunne fortsette med det, men kulda og vinteren nærmer seg med stormskritt.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har faktisk vurdert det, utelukkende fordi jeg ikke har råd til å kjøre dit alle fasilitetene er. 

Jeg ville regnet på det. Vis eventuelt tallene til samboer å feks foreslå en 70/30 brøk om dere deler alt 50/50 nå. Men man må ikke bo i lag, kanskje du hadde blitt mer lykkelig sentralt med gåavstand til treningssenter og andre ting du liker. Da kan du også selge bilen hehe.

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så…flytt? 

Ikke gjør deg selv 100% avhengig av ham og hans bil.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle verdens er du sammen med en som åpenbart driter i deg?

Anonymkode: d4cbc...37a

• Liker 14
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...