Gå til innhold

Overraskelsesbryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2025 den 14.16):

Vi vet jo at mange kommer til å komme. Vi kommer ikke til å bli alene på festen. Poenget er å lage et koselig lite overraskelsesbryllup som er veldig «nedpå» og uformelt. 

ts

Anonymkode: ba7c0...610

Men kan dere ikke bare invitere til det? Eventuelt gifte dere, og ha en nedpå fest uken etter eller ved anledning? 

Anonymkode: 6f83e...37d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natttåke skrev (20 timer siden):

Når noen gifter seg ønsker jeg å stelle meg og være kledt riktig. Så jeg ville gjerne vite på forhånd.

Men hvis du er invitert i en bursdag så kler du deg for det, og hvis det da viser seg å være ett overraskelse bryllup så har jo brudeparet lagt opp til bursdagsantrekk i sitt bryllup. Er vel hva de ønsker som betyr noe, ikke deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men da ser jeg for meg at Ts står og snakker i en hyggelig og lattermild tone, og sier noe a la «velkommen, tenker dere ble overrasket nå? Vi ønsket en avslappende, uhøytidelig feiring. Håper dere koser dere sammen med oss, ikke stress med å føle dere burde holde tale e.l vi ønsker ikke noe sånt.»  Tviler på hun skal stå som en drillsersjant og liste opp kveldens reglement «Taler strengt forbudt, et hvert tilløp vil bli slått hardt ned på!» 

Anonymkode: f7aab...ebb

Så det ser du for deg… du ser altså for deg at TS skal holde en tale der hun på en «humoristisk og lattermild» måte fraber seg taler…. Høres utrolig merkelig ut. Mye bedre å ikke si noe da. 

Og så ber TS om forslag til «underholdning» i stedet, akkurat som om ikke det er tusen ganger kleinere enn noen hyggelige taler der folk gratulerer og skåler.

Anonymkode: 59cb8...132

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det ser du for deg… du ser altså for deg at TS skal holde en tale der hun på en «humoristisk og lattermild» måte fraber seg taler…. Høres utrolig merkelig ut. Mye bedre å ikke si noe da. 

Og så ber TS om forslag til «underholdning» i stedet, akkurat som om ikke det er tusen ganger kleinere enn noen hyggelige taler der folk gratulerer og skåler.

Anonymkode: 59cb8...132

Kan lett høre for meg at noen sier noe ca sånt på den måten ja, uten problemer 😊 Hvorfor er det kleint med underholdning, som f.eks. å hyre en som synger og spiller gitar, og kanskje sier noe morsomt i mellom? Du og jeg har nok veldig ulik tankegang ( og kanskje ulike erfaringer?) , og det er selvfølgelig helt i orden. 

Skrevet
Sivensvans skrev (På 24.10.2025 den 14.46):

Hva om dere annonserer "bursdag med noe viktig vi må fortelle - viktig for oss at du er der" - eller noe i den retning. Da ville i alle fall jeg vært nysgjerrig - sluppet alt jeg hadde og prioritert "bursdagsfesten" deres foran det meste annet!😅

Det ville jeg tenkt var "vi er gravide!". Eller "vi skal gifte oss!". Og slike kunngjøringer som overraskelser på fest er bare litt kleint. Hjelper ikke akkurat på lysten til å dukke opp. 

Anonymkode: 743e2...ad8

• Liker 1
Skrevet
Mei88 skrev (1 time siden):

Men hvis du er invitert i en bursdag så kler du deg for det, og hvis det da viser seg å være ett overraskelse bryllup så har jo brudeparet lagt opp til bursdagsantrekk i sitt bryllup. Er vel hva de ønsker som betyr noe, ikke deg? 

I en bursdag kler jeg meg pent. Men er det travelt så er det mulig negler ikke blir fikset, tørrshampoo får være bar nok. Eller jeg velger en knall korallrød kjole. 

Ingenting har av dette vil jeg ha med på bilder som skal bli tatt frem i mange tiår fremover. 

Anonymkode: 743e2...ad8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2025 den 11.45):

Du kan ikke sutre over at folk ikke gadd å komme på en av dine viktigste dager når du ikke fortalte noen som hva som skulle skje.

Anonymkode: 94682...757

Men de visste jo hva som skulle skje! Arrangementet de skulle på var en av de viktigste dagene i mitt liv, og selv om en del av det ble avlyst så skjedde det fortsatt masse greier rundt det. Som de visste om, som de skulle på, men som de droppet. De visste ikke om det særdeles enkle 10 minutters bryllupet vårt nei, men de visste om alt det andre! 

Anonymkode: aa865...611

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men de visste jo hva som skulle skje! Arrangementet de skulle på var en av de viktigste dagene i mitt liv, og selv om en del av det ble avlyst så skjedde det fortsatt masse greier rundt det. Som de visste om, som de skulle på, men som de droppet. De visste ikke om det særdeles enkle 10 minutters bryllupet vårt nei, men de visste om alt det andre! 

Anonymkode: aa865...611

Ok, da synes jeg også det var dårlig gjort av de. Dersom de visste at dette arrangementet var så viktig for deg, en av de viktigste dagene i ditt liv, så burde de ha stilt opp - enig i det. Jeg hadde likevel informert de om at dere er gift, dersom dere har såpass kontakt at dere kommuniserer med hverandre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...