Gå til innhold

Overraskelsesbryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bursdag. 

ts

Anonymkode: ba7c0...610

Da bør du hvertfall være forberedt på at en del av gjestene kanskje ikke kommer. Det er liksom ikke en høy prioritet hos mange 😅

Jeg hadde egentlig blitt litt irritert om jeg hadde avtalt barnevakt for å reise i bursdag et par timer, også viser det seg at det er bryllup som jeg da må droppe å være med på fordi jeg skal hjem til ungene kl 21…

Anonymkode: a75c0...05f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det må jo være helt greit. Vi har ingen utover foreldre eller forlovede som MÅ være der. Vi er helt forberedt på at det ikke passer for alle. 

ts

Så du bryr deg ikke om gjestene kommer eller ikke, og du synes det er helt uproblematisk om noen blir lei seg for å gå glipp av en begivenhet de gjerne ville hatt med seg og ville ha prioritet om de visste hva det egentlig handlet om - det er jo litt nærliggende å lure på hvorfor du inviterer i utgangspunktet...

(og nei, alle vil ikke synes det er en positiv overraskelse å plutselig være på et helt annet arrangement enn de trodde)

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har vært i overraskelsesbryllup og la meg si deg.. folk setter ikke pris på det.

Folk ble ikke rørt under seremonien, det var bare klein stemning og småpanikk. Talene var dårlige. Det eneste folk snakka om når de minglet var at de følte seg tatt på senga, de følte seg dumme som ikke hadde pyntet seg mer, kjøpt bedre gave, leid hotellrom, ordnet barnevakt for natta. De eneste som var glad og energisk var brudeparet, som nok etter hvert ble skuffet over laber respons. Folk dro tidlig hjem, mest sannsynlig av emosjonell utmattelse.

Anonymkode: bd412...4ec

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, dette var litt av noen tilbakemeldinger, Ts. 🙄

Jeg tror ikke jeg er over gjennomsnittet spontan av meg, men dette hadde jeg (som gjest altså) likt veldig godt! Nedpå og fint 🥳

Har dessverre ikke noe tips til deg, men gratulerer så mye og lykke til! ❤️

Anonymkode: bfa81...2e5

• Liker 2
Skrevet

Det eneste overraskelsesbryllupet jeg har vært i, var en stor suksess. 

Men det var nok fordi alle gjestene visste hva som skulle skje. De eneste som ikke visste, var brudeparet. 

• Liker 1
Skrevet
Dolce skrev (22 minutter siden):

Det eneste overraskelsesbryllupet jeg har vært i, var en stor suksess. 

Men det var nok fordi alle gjestene visste hva som skulle skje. De eneste som ikke visste, var brudeparet. 

Åh DET!!!!! Er gøy! 

Anonymkode: 59c58...190

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg misliker sterkt at folk lyver til meg og holder meg for narr, så jeg hadde virkelig ikke likt dette. Er det bursdag, si det er bursdag. Er det bryllup, si det er bryllup. Jaja, skal nok holde kjeft og ikke si noe, men innerst vil jeg nok alltid lure på hva ellers dere lyver om. Det foruten, tenker jeg det er ufint for folk som kanskje har blir ufrivillig skilt eller strever med ekteskapet, at de uten forvarsel skal heia på noen som gifter seg. 

Anonymkode: a8476...67f

HAHAHA, dagens!😂

Anonymkode: 8d8a2...3a8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, men det er også helt greit. Det er en fin måte å holde antallet nede på. 

Ja, vi inviterer til bursdag, så folk vet det blir alkohol. Ingen av gjestene kommer utenbys fra, så de må uansett ta kollektivt eller taxi hjem. 

Ja vi må nok si fra der og da også. Det er mest min del av familien jeg ikke ønsker tale fra, men vi har enda ikke bestemt oss for om vi skal invitere familie, eller bare venner. 

vi ønsker at de skal overvære vielsen. 

ja, det er her vi trenger tips. Vi er ikke utpreget musikkinteresserte og min forlovede liker ikke å danse, men det kunne jo vært ok med et band uansett… trenger flere sånne tips…

ts

Da ville jeg rett og slett invitert foreldre og forlovere, evt søsken og besteforeldre til middag på restaurant. Deretter dra hjem på fest eller leie lokale for fest med venner? 

Book bord på restaurant. Tror ikke så mange holder tale midt i et restaurantlokale med mange andre gjester også. 

Anonymkode: 0d325...c05

• Liker 1
Skrevet

Og der kom det gaver likevel..

Anonymkode: 731a2...313

Nei, kommer til å si at vi ikke ønsker gaver. 

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke en artig ide. Det er dustete. For som flere har poengtert prioriterer mange annerledes om de vet det er et bryllup de skal i. Skal man i bursdag kan man tenke at barn som er på grensen til å være alene hjemme kan være det i noen timer, og så drar man tidlig hjem. Eller droppe å dra fordi man har litt vondt i hodet og skal noe annet dagen etter.

Og det er jo helt greit. Litt av poenget vårt er jo å ikke lage en så himla big deal av det. Det er bare et bryllup. 

ts

• Liker 1
Skrevet

Da bør du hvertfall være forberedt på at en del av gjestene kanskje ikke kommer. Det er liksom ikke en høy prioritet hos mange 😅

Jeg hadde egentlig blitt litt irritert om jeg hadde avtalt barnevakt for å reise i bursdag et par timer, også viser det seg at det er bryllup som jeg da må droppe å være med på fordi jeg skal hjem til ungene kl 21…

Anonymkode: a75c0...05f

Ja, det er vi godt forberedt på og egentlig litt fornøyd med. Det er som å feire i utlandet, da kan ikke alle komme. 

deg om det. Det er akkurat slik vi vil ha det folk kommer og går litt, noen tenker sikkert bare de skal stikke innom en times tid, så blir de overrasket😅 løst, ledig, uformelt…

• Liker 2
Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Så du bryr deg ikke om gjestene kommer eller ikke, og du synes det er helt uproblematisk om noen blir lei seg for å gå glipp av en begivenhet de gjerne ville hatt med seg og ville ha prioritet om de visste hva det egentlig handlet om - det er jo litt nærliggende å lure på hvorfor du inviterer i utgangspunktet...

(og nei, alle vil ikke synes det er en positiv overraskelse å plutselig være på et helt annet arrangement enn de trodde)

Jeg tenker det er en fin måte å invitere litt fler enn det vi helst ønsker, vi vet at mange kommer til å komme uansett.

Hvis de blir lei seg av rammene for andre menneskers bryllup så tenker jeg de kan gå litt i seg selv, SÅ big deal er det faktisk ikke. 

ts

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i overraskelsesbryllup og la meg si deg.. folk setter ikke pris på det.

Folk ble ikke rørt under seremonien, det var bare klein stemning og småpanikk. Talene var dårlige. Det eneste folk snakka om når de minglet var at de følte seg tatt på senga, de følte seg dumme som ikke hadde pyntet seg mer, kjøpt bedre gave, leid hotellrom, ordnet barnevakt for natta. De eneste som var glad og energisk var brudeparet, som nok etter hvert ble skuffet over laber respons. Folk dro tidlig hjem, mest sannsynlig av emosjonell utmattelse.

Anonymkode: bd412...4ec

Tipper det hadde blitt Klein stemning uansett, neppe bryllupet som førte til det. Dette hørtes ut som en miserabel gjeng. 

Vi ønsker jo ikke taler, så de blir ikke dårlige. Ingen vil føle seg dumme ang. Bekledning samme dresskledde i uhøytidelig bryllup som bursdag vell. Ingen kommer utenbys fra, så ingen hoteller, og vi er i en alder der mange har småbarn, så helt naturlig at det ikke blir fest ut i de sene nattetimer (vi har også småbarn) Du virker til å ha en veldig rigid holdning g til hva et bryllup skal være. 

ts

• Liker 3
Skrevet

Ja, dette var litt av noen tilbakemeldinger, Ts. 🙄

Jeg tror ikke jeg er over gjennomsnittet spontan av meg, men dette hadde jeg (som gjest altså) likt veldig godt! Nedpå og fint 🥳

Har dessverre ikke noe tips til deg, men gratulerer så mye og lykke til! ❤️

Anonymkode: bfa81...2e5

Takk for det❤️ Ja, det var voldsomt som jeg skulle ødelegge livene til folk med mitt bryllup😂 

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da ville jeg rett og slett invitert foreldre og forlovere, evt søsken og besteforeldre til middag på restaurant. Deretter dra hjem på fest eller leie lokale for fest med venner? 

Book bord på restaurant. Tror ikke så mange holder tale midt i et restaurantlokale med mange andre gjester også. 

Anonymkode: 0d325...c05

Det har jeg ikke lyst til i det hele tatt! Fint for noen andre, for meg hørtes det ut som en kjip feiring. 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og det er jo helt greit. Litt av poenget vårt er jo å ikke lage en så himla big deal av det. Det er bare et bryllup. 

ts

Det blir bare tullete å se på det slik.

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Det blir bare tullete å se på det slik.

Hvorfor det, det er jo fakta😊 ingen føler seg forbigått ved å ikke bli invitert, og vi får kuttet gjestelisten litt, vinn-vinn. 

ts

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet
Daria skrev (På 24.10.2025 den 19.41):

Du skal se det bare er han litt kleine kompisen til typen hennes som blir igjen for selve "bryllupet" mens alle andre må dra hjem til unger og andre ting.

Men ts, siden du er så vanvittig care og ikke bryr deg om at folk ikke dukker opp osv. Hvordan beregner du mat, drikke osv? Siden du oppretter en tråd om det vil jeg da tro at dere hvertfall har tenkt til å gjøre litt ut av det annet enn bare "btw, surpriiiise dette er faktisk bryllupet vårt, bestem selv om dere blir værende en litt eller om dere må stikke"

Anonymkode: f3ff7...d12

• Liker 5
Skrevet

Blir jeg invitert i bursdag, går jeg om det er "min" del av paret, men til samboeren til en venninne ville jeg ikke prioritert.

Jeg ville kjørt selv og planlagt å bli 3-5 timer, mannen ville blitt hjemme med barna.  Tatt på en bukse og en bluse.

I bryllup setter man av mer tid, er forberedt på en langvarig fest med alkohol og at man har en plan for hjemreise/overnatting, samt at familien ikke er avhengig av at man kommer hjem tidlig. Og gjerne forsøkt å få barnevakt, slik at mannen også kunne bli med dersom han var invitert.

Anonymkode: b15c4...4ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det høres gøy ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...