AnonymBruker Skrevet 23. oktober #1 Skrevet 23. oktober Vi planlegger et overraskelsesbryllup. Vi inviterer til noe annet og overrasker gjestene med et bryllup (forlovere er eneste som vet). Jeg er ikke så glad i taler og håper dette kan være en fin måte å gjøre det på, ønsker heller ikke gaver. Det jeg har begynt å tenke litt på er at vi kanskje bør fylle tiden med noe annet? Altså når folk ikke har forberedt taler og sånn blir det kanskje litt tomt? Hva tenker dere? Tips til underholdning eller andre ting vi kan ha i steden? Anonymkode: ba7c0...610 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #2 Skrevet 23. oktober Hva skal dere invitere til, da? Det har jo betydning for om det blir tomt. Anonymkode: 1aaad...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #4 Skrevet 23. oktober Det er noen ting du bør tenke på. Tror du at alle vil komme? Hva gjør du om noen av de nærmeste plutselig ikke kan? Det er jo slik at man kanskje kan takke nei nærmere hvis det bare er en "fest", og ikke noe veldig viktig som rund dag, bryllup osv. Tenker dere å ha en "ordentlig" fest med alkohol? Hadde jeg blitt invitert på en "vanlig" fest hadde kanskje en av oss kjørt. Og vi hadde kanskje skaffet barnevakt til kvelden, men ikke natten. Bryllup derimot, og spesielt nærmeste - da ville nok begge ønsket å ta helt "fri", nyte noen glass og ha barnefri natten gjennom. Når det gjelder taler, skal du ikke se vekk i fra at noen tar det på sparket. Avhengig av hvordan venner og familie er, så kan det komme noen uheldige taler som er lite gjennomtenkt (spørs på forholdet deres). Det er også lov å gi beskjed om at man ikke ønsker taler. Det kan være mange grunner til det, f.eks at man ikke ønsker at den "gøyale" onkelen skal holde en klein tale. Et alternativ er å gifte dere på rådhuset eller i utlandet på forhånd og invitere til fest i ettertid. Da er det "lov" å invitere til en uformell fest. Husker det var noen som planla matpakke bryllup i skogen/fjellet her på KG? Nå var kanskje ikke det, det beste alternativet, men det finnes jo mange måter å feire på. Middag på restaurant med nærmeste (og uten fest eller bar etterpå). En feiring med musserende, kaker og noe godt til kaffen hjemme (må jo ikke være fest). Eller hva med en intimkonsert hvis dere vet om noen dere liker som spiller/synger (og ikke koster skjorten med mindre dere har god økonomi) - kan kombineres med fingermat og musikk i bakgrunnen etterpå til festen. Anonymkode: 0d325...c05 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #5 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva skal dere invitere til, da? Det har jo betydning for om det blir tomt. Anonymkode: 1aaad...3d0 Bursdag. ts Anonymkode: ba7c0...610
Daria Skrevet 24. oktober #6 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror du at alle vil komme? Hva gjør du om noen av de nærmeste plutselig ikke kan? Det er jo slik at man kanskje kan takke nei nærmere hvis det bare er en "fest", og ikke noe veldig viktig som rund dag, bryllup osv. Noen jeg kjenner brant seg på akkurat det. De inviterte til (uformell, ikke-rund) bursdagsfeiring, og så dukket det opp noe viktigere for brudens foreldre... 5 3
Kålrota Skrevet 24. oktober #7 Skrevet 24. oktober Daria skrev (1 time siden): Noen jeg kjenner brant seg på akkurat det. De inviterte til (uformell, ikke-rund) bursdagsfeiring, og så dukket det opp noe viktigere for brudens foreldre... Jeg gikk i den fella med en venninne. De inviterte til hyggelig hagelag, jeg prioriterte turnhelg med datteren. Ble utrolig lei meg da jeg skjønte at jeg gikk glipp av bryllupet deres. 6 3 3
Daria Skrevet 24. oktober #8 Skrevet 24. oktober Kålrota skrev (9 minutter siden): Jeg gikk i den fella med en venninne. De inviterte til hyggelig hagelag, jeg prioriterte turnhelg med datteren. Ble utrolig lei meg da jeg skjønte at jeg gikk glipp av bryllupet deres. Så vanvittig kjipt - og litt dårlig gjort av venninnen å ikke si fra da du meldte avbud. Det gjorde de i mitt tilfelle - så foreldrene gikk i stedet glipp av en barnedåp, i såpass nær familie at om de hadde vært åpne om bryllupet kunne dåpen blitt lagt en annen helg... 2 3
Kristin70 Skrevet 24. oktober #9 Skrevet 24. oktober Kålrota skrev (20 minutter siden): Jeg gikk i den fella med en venninne. De inviterte til hyggelig hagelag, jeg prioriterte turnhelg med datteren. Ble utrolig lei meg da jeg skjønte at jeg gikk glipp av bryllupet deres. Jeg også, jeg gikk glipp av bryllup da det var for langt å reise for bursdag for en fattig student... 1 2 2
Sivensvans Skrevet 24. oktober #10 Skrevet 24. oktober (endret) Begynte å tenke på situasjonen som noen skriver over her - at hva om foreldre eller andre nære og kjære plutselig ikke kan / prioriterer noe annet? Det er jo en artig idé å ha et overraskelsesbryllup - men, er det litt risky? Jeg tror jeg ville fortalt de nærmeste og bedt de "hysje", men det gjelder kanskje alle dere inviterer, hihi - og, da er nok ikke det løsningen. Hva om dere annonserer "bursdag med noe viktig vi må fortelle - viktig for oss at du er der" - eller noe i den retning. Da ville i alle fall jeg vært nysgjerrig - sluppet alt jeg hadde og prioritert "bursdagsfesten" deres foran det meste annet!😅 (Og, beklager veldig at jeg ikke svarer på det du TS egentlig spør om!♥️ Ønsker dere masse lykke til med gjennomføringen😍 Veldig hyggelig å skulle gifte seg!❤️) Endret 24. oktober av Sivensvans 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #11 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er noen ting du bør tenke på. Tror du at alle vil komme? Hva gjør du om noen av de nærmeste plutselig ikke kan? Det er jo slik at man kanskje kan takke nei nærmere hvis det bare er en "fest", og ikke noe veldig viktig som rund dag, bryllup osv. Tenker dere å ha en "ordentlig" fest med alkohol? Hadde jeg blitt invitert på en "vanlig" fest hadde kanskje en av oss kjørt. Og vi hadde kanskje skaffet barnevakt til kvelden, men ikke natten. Bryllup derimot, og spesielt nærmeste - da ville nok begge ønsket å ta helt "fri", nyte noen glass og ha barnefri natten gjennom. Når det gjelder taler, skal du ikke se vekk i fra at noen tar det på sparket. Avhengig av hvordan venner og familie er, så kan det komme noen uheldige taler som er lite gjennomtenkt (spørs på forholdet deres). Det er også lov å gi beskjed om at man ikke ønsker taler. Det kan være mange grunner til det, f.eks at man ikke ønsker at den "gøyale" onkelen skal holde en klein tale. Et alternativ er å gifte dere på rådhuset eller i utlandet på forhånd og invitere til fest i ettertid. Da er det "lov" å invitere til en uformell fest. Husker det var noen som planla matpakke bryllup i skogen/fjellet her på KG? Nå var kanskje ikke det, det beste alternativet, men det finnes jo mange måter å feire på. Middag på restaurant med nærmeste (og uten fest eller bar etterpå). En feiring med musserende, kaker og noe godt til kaffen hjemme (må jo ikke være fest). Eller hva med en intimkonsert hvis dere vet om noen dere liker som spiller/synger (og ikke koster skjorten med mindre dere har god økonomi) - kan kombineres med fingermat og musikk i bakgrunnen etterpå til festen. Anonymkode: 0d325...c05 Nei, men det er også helt greit. Det er en fin måte å holde antallet nede på. Ja, vi inviterer til bursdag, så folk vet det blir alkohol. Ingen av gjestene kommer utenbys fra, så de må uansett ta kollektivt eller taxi hjem. Ja vi må nok si fra der og da også. Det er mest min del av familien jeg ikke ønsker tale fra, men vi har enda ikke bestemt oss for om vi skal invitere familie, eller bare venner. vi ønsker at de skal overvære vielsen. ja, det er her vi trenger tips. Vi er ikke utpreget musikkinteresserte og min forlovede liker ikke å danse, men det kunne jo vært ok med et band uansett… trenger flere sånne tips… ts Anonymkode: ba7c0...610
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #12 Skrevet 24. oktober Daria skrev (4 timer siden): Noen jeg kjenner brant seg på akkurat det. De inviterte til (uformell, ikke-rund) bursdagsfeiring, og så dukket det opp noe viktigere for brudens foreldre... Da må man jo avsløre det da. Hadde aldri dratt overraskelsen SÅ langt. ts Anonymkode: ba7c0...610
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #13 Skrevet 24. oktober Kålrota skrev (2 timer siden): Jeg gikk i den fella med en venninne. De inviterte til hyggelig hagelag, jeg prioriterte turnhelg med datteren. Ble utrolig lei meg da jeg skjønte at jeg gikk glipp av bryllupet deres. Men det må jo være helt greit. Vi har ingen utover foreldre eller forlovede som MÅ være der. Vi er helt forberedt på at det ikke passer for alle. ts Anonymkode: ba7c0...610
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #14 Skrevet 24. oktober Sivensvans skrev (2 timer siden): Begynte å tenke på situasjonen som noen skriver over her - at hva om foreldre eller andre nære og kjære plutselig ikke kan / prioriterer noe annet? Det er jo en artig idé å ha et overraskelsesbryllup - men, er det litt risky? Jeg tror jeg ville fortalt de nærmeste og bedt de "hysje", men det gjelder kanskje alle dere inviterer, hihi - og, da er nok ikke det løsningen. Hva om dere annonserer "bursdag med noe viktig vi må fortelle - viktig for oss at du er der" - eller noe i den retning. Da ville i alle fall jeg vært nysgjerrig - sluppet alt jeg hadde og prioritert "bursdagsfesten" deres foran det meste annet!😅 (Og, beklager veldig at jeg ikke svarer på det du TS egentlig spør om!♥️ Ønsker dere masse lykke til med gjennomføringen😍 Veldig hyggelig å skulle gifte seg!❤️) Jeg ser ikke sånn på det i det hele tatt. Det er ikke SÅ big deal. Det er jo litt av poenget at det er lite og «nedpå.» vi står mellom dette, og å bare ikke ha noe fest. For oss er ikke dette kjempeviktig, hyggelig hvis folk kommer, men passer det ikke er det helt fint. da skjønner ALLE det. ts Anonymkode: ba7c0...610 1 1
Hareena Skrevet 24. oktober #15 Skrevet 24. oktober Jeg tror de fleste av oss ønsker å ha litt oversikt over hva det vi skal delta i består av. Jeg er kanskje litt lite spontan og preget av en barndomsopplevelse der nabojenta spurte om jeg hadde lyst å bli med en tur til feriehuset. Jeg var den eneste som kom i vanlige klær uten gave på bursdagen hennes... 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #16 Skrevet 24. oktober Hareena skrev (37 minutter siden): Jeg tror de fleste av oss ønsker å ha litt oversikt over hva det vi skal delta i består av. Jeg er kanskje litt lite spontan og preget av en barndomsopplevelse der nabojenta spurte om jeg hadde lyst å bli med en tur til feriehuset. Jeg var den eneste som kom i vanlige klær uten gave på bursdagen hennes... Dette blir jo en positiv overraskelse, og vi skal sørge for at alle kommer pyntet og forberedt på fest. ts Anonymkode: ba7c0...610
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #17 Skrevet 24. oktober Jeg misliker sterkt at folk lyver til meg og holder meg for narr, så jeg hadde virkelig ikke likt dette. Er det bursdag, si det er bursdag. Er det bryllup, si det er bryllup. Jaja, skal nok holde kjeft og ikke si noe, men innerst vil jeg nok alltid lure på hva ellers dere lyver om. Det foruten, tenker jeg det er ufint for folk som kanskje har blir ufrivillig skilt eller strever med ekteskapet, at de uten forvarsel skal heia på noen som gifter seg. Anonymkode: a8476...67f 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #18 Skrevet 24. oktober Hvis du ikke bryr deg om at noen konkrete deltar så må du jo bare kjøre på som du vil. Personlig så valgte jeg bort en «elopement» fordi jeg tenkte mine foreldre kunne bli lei seg dersom de ikke fikk være med. Jeg syns de fortjente å delta, selv om jeg personlig ikke hadde behov for å ha gjester på dagen. Anonymkode: 77e69...155
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #19 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bursdag. ts Anonymkode: ba7c0...610 Og der kom det gaver likevel.. Anonymkode: 731a2...313 3
Brunello Skrevet 24. oktober #20 Skrevet 24. oktober Sivensvans skrev (4 timer siden): Begynte å tenke på situasjonen som noen skriver over her - at hva om foreldre eller andre nære og kjære plutselig ikke kan / prioriterer noe annet? Det er jo en artig idé å ha et overraskelsesbryllup - men, er det litt risky? Jeg tror jeg ville fortalt de nærmeste og bedt de "hysje", men det gjelder kanskje alle dere inviterer, hihi - og, da er nok ikke det løsningen. Hva om dere annonserer "bursdag med noe viktig vi må fortelle - viktig for oss at du er der" - eller noe i den retning. Da ville i alle fall jeg vært nysgjerrig - sluppet alt jeg hadde og prioritert "bursdagsfesten" deres foran det meste annet!😅 (Og, beklager veldig at jeg ikke svarer på det du TS egentlig spør om!♥️ Ønsker dere masse lykke til med gjennomføringen😍 Veldig hyggelig å skulle gifte seg!❤️) Nei, det er ikke en artig ide. Det er dustete. For som flere har poengtert prioriterer mange annerledes om de vet det er et bryllup de skal i. Skal man i bursdag kan man tenke at barn som er på grensen til å være alene hjemme kan være det i noen timer, og så drar man tidlig hjem. Eller droppe å dra fordi man har litt vondt i hodet og skal noe annet dagen etter. 5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå