AnonymBruker Skrevet 23. oktober #1 Skrevet 23. oktober Hei! Vi skal feire jul for første gang hjemme. Jeg er oppvokst med jul, men av personlige årsaker har vi ikke hatt jul her. Nå var det ungene som gjerne ville. Men, jeg har ikke så god råd, jeg er alenemor og student. Vet at jeg må ha litt julepynt osv og vet hva jeg trenger, men budsjettvennlig jul med fokus på juleglede og samhold, kos og film og baking med barnas venner. Har dere noen gode tips til innkjøp som ikke koster så mye ? Blir fake juletre btw. Anonymkode: 014c1...0f8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #2 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Vi skal feire jul for første gang hjemme. Jeg er oppvokst med jul, men av personlige årsaker har vi ikke hatt jul her. Nå var det ungene som gjerne ville. Men, jeg har ikke så god råd, jeg er alenemor og student. Vet at jeg må ha litt julepynt osv og vet hva jeg trenger, men budsjettvennlig jul med fokus på juleglede og samhold, kos og film og baking med barnas venner. Har dere noen gode tips til innkjøp som ikke koster så mye ? Blir fake juletre btw. Anonymkode: 014c1...0f8 Arve sider finn, FB, gjenbruk butikker, temu, se etter salg på nett butikker. Neste år kjøper du julepynt i januar til ofte 50 eller 70% off. Anonymkode: b0e14...076
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #3 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Arve sider finn, FB, gjenbruk butikker, temu, se etter salg på nett butikker. Neste år kjøper du julepynt i januar til ofte 50 eller 70% off. Anonymkode: b0e14...076 Temu er gull, har allerede kjøpt julepynt derfra . Kjøpte gardiner til 45 kr på rusta. De hadde faktisk litt pynt på salg nå for noen uker siden takk for rådet Anonymkode: 014c1...0f8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #4 Skrevet 23. oktober Budsjettvennlig tips: - Sjekk bruktbutikker og Finn.no for julepynt, juleduk, juleservise etc. Mange som selger eller gir bort! - Ekte juletre istedenfor falskt juletre - mye rimeligere. - Ofte mye tilbud på julemat nærmere julen. Ikke handle inn mer enn det som blir spist opp. Lag julemat slik at dere har rester neste dag. - Følg med på tilbudene i de ulike matbutikkene. Spar har blant annet 4 stk. brus (julebrus inkludert) for 99,- - Hvis du har BUA i din hjemby, kan dere leie skøyter der. - Det er gratis å gå tur i skogen - pakk med litt kakao og julekaker, og gå en hyggelig tur sammen. - Det viktigste er at du koser deg med barna dine og de ser at du gleder deg - det betyr mer enn alt av pynt, gaver og mat. Anonymkode: 76352...c7e 3
Lillemy8 Skrevet 23. oktober #5 Skrevet 23. oktober Last ned en app som heter «mattilbud» som gjør det superenkelt å følge med på diverse tilbud fra matbutikkene. Om dere bor i nærheten av Holdbart har de lav pris på drikke og godteri (eller om dere har kort vei til Sverige).
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #6 Skrevet 23. oktober Du skulle ha gått på loppemarked, der er det masse fin julepynt (+duker, servise etc) nesten gratis. Litt sent i loppesesongen nå, men gå til våren igjen. Nå ville jeg laget litt julepynt sammen med barna som en koselig, rimelig og «julete» førjulsaktivitet. Det er vel også stas å pynte med ting man har laget selv. Bruk ting fra naturen - kvister, kongler osv, samt litt røde bånd . I julen- lag mat av billige råvarer og spør barna hva de vil at dere skal gjøre sammen (som koster lite penger). Anonymkode: 34952...cd1 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #7 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei! Vi skal feire jul for første gang hjemme. Jeg er oppvokst med jul, men av personlige årsaker har vi ikke hatt jul her. Nå var det ungene som gjerne ville. Men, jeg har ikke så god råd, jeg er alenemor og student. Vet at jeg må ha litt julepynt osv og vet hva jeg trenger, men budsjettvennlig jul med fokus på juleglede og samhold, kos og film og baking med barnas venner. Har dere noen gode tips til innkjøp som ikke koster så mye ? Blir fake juletre btw. Anonymkode: 014c1...0f8 Hvor mange til bords? julepynt finner man på loppis eller på Fretex til en billig penge ☺️ Anonymkode: 3bc36...f0d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #8 Skrevet 23. oktober Se etter juleverksteder som arrangeres i nærheten. Mange menigheter og andre organisasjoner arrangerer juleverksteder nå fremover hvor dere kan komme med barna og lage julepynt og noen ganger også bakst, for en billig penger. Verkstedene har som regel alt som trenges og de har maler og ideer til hva man kan lage. Det er både hyggelig, billig og praktisk å delta på dette. Anonymkode: 4202a...be1
lillesnillelilla Skrevet 23. oktober #9 Skrevet 23. oktober Bruktbutikker kan ha mye fint til en rimelig penge. La ungene være med på å lage julepynt
Elsker sjokolade Skrevet 23. oktober #10 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Arve sider finn, FB, gjenbruk butikker, temu, se etter salg på nett butikker. Neste år kjøper du julepynt i januar til ofte 50 eller 70% off. Anonymkode: b0e14...076 Trenger ikke vente til januar. Både Nille, Feel og andre butikker kjører 50% på julepynt før jul. 2
visp Skrevet 23. oktober #11 Skrevet 23. oktober Dere har det sikkert litt pyntet til jul ellers selv om dere ikke holder det? Jeg bruker det samme år etter år etter år etter år, så skjønner egentlig ikke hvorfor det er så mye stress rundt pynt. Maten derimot; det er jo der pengene flyr. Angående pynt, så setter jo de fleste butikker ned prisen 50 prosent to-tre uker før julaften, så man får tak i billige ting da. Selv liker jeg ikke overpyntede hus og syns den fineste pynten er klementiner stående framme og en bukett med tulipaner. Jeg har andre ting, men det tas fram fra samme eske hvert år. Det hadde jo vært nyttig å høre hvor mange dere blir rundt bordet? Pepperkakehjerter her og der er jo også billig og fint:)
Thyra Skrevet 24. oktober #12 Skrevet 24. oktober Ikke kjøp inn for mye. Lilla adventslys på et lysfat eller fire like lysestaker som du kanskje har fra før, julestjerne til vinduet, kanskje en lyslenke ute, et juletre med lyslenke, stjerne i toppen og en pakke med billige kuler fra Clas Ohlson e.l. kommer du langt med. Spe på med juletrepynt du og barna lager selv. Kunstig juletre kommer i ulike prisklasser, men velg et du blir fornøyd med du kan ha i mange år. Selv kjøpte jeg på IKEA for 500 for mange år siden, bruker fortsatt. Men de har ikke hatt like fine trær der senere år. Du kan også finne mye fint på loppemarkeder, bruktmarkedet og Finn.no. Sjekk også Facebook grupper, mye som gis bort også Kjøp på salg etter jul så har du eventuelt mer til neste år. Smaken er forskjellige, men personlig synes jeg ikke det er nødvendig med julegardiner, duker eller masse julenips over hele huset. Man kan gjerne holde det enkelt.
Eneri Skrevet 25. oktober #13 Skrevet 25. oktober Kjøp en rull rødt sløyfebånd på Europris/Nille og knytt sløyfe på håndtaket til mugge (kakao, juice på frokostbordet), rundt halsen på en karaffel til middagsbordet, rundt lysestaker du vil gjøre "julete". Vet ikke hvor store ungene dine er, men mine likte å lage fantastifulle julepyntfigurer til juletreet av hamaperler. La ungene velge julekrus på Nille/bruktbutikk. Lån julebøker på biblioteket og lag kosestund med å lese bok+drikke kakao el gløgg. Se aldersadekvate julefilmer på tv (alltid noe som går lineært, kan tas opp, og Altibox har ukentlig gratis film man ellers må betale for å leie). Pepperkakedeig kjøpes rimelig på matbutikk, det samme gjelder pepperkakeformer, disse kan også kjøpes brukt/låne hos venner/lage maler av papp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå