Gå til innhold

Vaginisme/vulvodyni

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter traumatisk hendelse.

Hva hjalp for dere?; tips til behandling eller ting dere gjorde hjemme på egenhånd?

Gynekologen har foreslått fysioterapeut, har noen prøvd det og i så fall hva gjør en fysioterapeut med dette?

Anonymkode: acb09...c69

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Fysio som er spesialisert på bekkenbunn hjalp meg! Jeg fikk noen øvelser -knipeøvelser og avslappings øvelser + tøying. Det bedret seg og jeg har nå ingen smerter. Anbefaler fysio!

Anonymkode: 45647...e09

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også dette eller "noe lignende", mannlig gynekolog som så på meg. Jeg har en del hjelp av å strekke ut der nede, med fingrene mine, samt øvelser som tøyer og strekker i musklaturen nedentil. Sjekk birthe bonde og videoene deres, det er fysioterapi for underlivet.

Legen din må ha ment en spesialist fysioterapeut for underlivet, de er det langt imellom og ingen i mitt fylke pr dags dato. Vanlig fysioterapeut kan ikke hjelpe så mye, jeg har spurt. 

Anonymkode: fbb19...4e1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk!

Litt usikker om legen mente en spesialist eller vanlig fysioterapeut. Hva gjør man hos en fysioterapeut? Gir de deg bare veiledning muntlig eller skal de se og ta der nede?

TS

Skrevet

Tantra. Forklare problemet slik at massør vet at det er nødvendig å gå veldig rolig frem. 

Anonymkode: 1f02d...c55

Skrevet

Jeg var hos osteopat her https://oslokvinnehelsesenter.no/osteopati/

Behandlingen var en form for massasje av bekkenbunnen. Ellers tror jeg det for meg handlet mye om å stresse ned. Og akseptere at sexlivet ikke var optimalt på en god stund. 

Anonymkode: d61bc...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...