AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #1 Skrevet 23. oktober 2025 Hvordan lever man i nuet? Jeg bekymrer meg for alt som kan skje i fremtiden og bekymringene tar helt overhånd. Har så angst. Anonymkode: 8595b...02f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #2 Skrevet 23. oktober 2025 Tja, lære seg å bli mer kynisk til ting man ikke får gjort noe med. Det betyr ikke at man ikke skal bry seg om det som skjer, men det som ikke er mitt ansvar, får jeg liksom ikke endret uansett hvor mye jeg tenker på det. Krig og klimakrise. Jeg kan gjøre det jeg kan, som å være mer obs på hva jeg personlig gjør i hverdagen min, men de store spørsmålene er det ikke jeg som har løsningen på. Så har jeg lært meg å ikke lese alt som står i avisene hele tiden. Det er ingen som kan spå fremtiden, og det som skjer, det skjer. Anonymkode: bb452...a89
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #4 Skrevet 23. oktober 2025 Det handler en del om øvelse. Omdirigere og avbryte, igjen og igjen og igjen, helt til det sitter. Noen ganger merker man kanskje ikke at man bekymrer seg en gang før man har holdt på i timesvis. Det blir enklere jo mer man øver og jo mer oppmerksom man blir på det. Så tenker jeg du må bli enig med deg selv om at det du holder på med er unyttig og at det er noe du ikke ønsker å drive med. De grunnene du har til å ville slutte kan du gjenta for deg selv mens du øver. Anonymkode: a36dd...3f3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #5 Skrevet 23. oktober 2025 Det handler seg om å stoppe opp, sette seg ned og ikke bare stresse framover. Tenk over hva du har som er bra her og nå og anerkjenn at du ikke kan påvirke framtiden. Anonymkode: 2a6cb...a46
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2025 #6 Skrevet 23. oktober 2025 Jeg har mistet 5 nære så langt i 2025 😭 Av disse to unge mennesker. Den ene i en ulykke, den andre av kreft. Venninnen min døde 8 mnd etter hun fikk diagnosen. Det blir en vekker for å ikke begrave seg ned i bekymringer. Plutselig er livet over. Anonymkode: 33c8d...454 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2025 #7 Skrevet 24. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan lever man i nuet? Jeg bekymrer meg for alt som kan skje i fremtiden og bekymringene tar helt overhånd. Har så angst. Anonymkode: 8595b...02f Du må øve. Meditasjon og yoga med fokus på pust er veldig fin øvelse på å skyve andre ting bort. Og hjernen kan du trene til å gjøre omtrent som du vil. Men det tar tid. Men om du skyver bort uønskede tanker hver gang de kommer og fokuserer på pusen din eller treet du står ved, og tiden akkurat nå, vil du over tid bli mye flinkere og det vil skje automatisk. Anbefales sterkt, livet er mye bedre når man har kontroll og bruker tiden på de nyttige tankene😊 Anonymkode: 0b37d...906
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå