AnonymBruker Skrevet 23. oktober #1 Skrevet 23. oktober Strømmen gikk hos oss i 15 tiden i dag og er fortsatt ikke kommet og jeg hadde på vaskemaskin, kokvask. Det gjensto ca.30 min til den skulle bli ferdig og strømmen gikk akkurat da. Så nå har klærne stått i vaskemaskin og står i enda. Ikke får jeg åpnet den heller. Skal jeg la den gjøre seg ferdig når strømmen kommer og kjøre kokeprogram på nytt? Eller bare la den bli ferdig og henge opp? Hva ville dere gjort? Er redd klærne vil lukte etter mange timer i maskin våte.🥴 Anonymkode: b5bd0...bfa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #2 Skrevet 23. oktober La den gjøre seg ferdig og avslutt klesvasken. Klær som fortsatt er i vaskemaskin vil ikke lukte. Anonymkode: 1c90f...98e 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #3 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): La den gjøre seg ferdig og avslutt klesvasken. Klær som fortsatt er i vaskemaskin vil ikke lukte. Anonymkode: 1c90f...98e Jeg vet om regelen at når vaskemaskin er ferdig skal man ta ut klær med en gang, ellers blir det lukt om klærne ligger lenge våte. 🤷♀️Så jeg er usikker nå. Ts Anonymkode: b5bd0...bfa
mommyaka Skrevet 23. oktober #4 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet om regelen at når vaskemaskin er ferdig skal man ta ut klær med en gang, ellers blir det lukt om klærne ligger lenge våte. 🤷♀️Så jeg er usikker nå. Ts Anonymkode: b5bd0...bfa Vel her vasker vi..oh den kan bli liggende i alle fall 2 dager, lukter ikke
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #5 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): La den gjøre seg ferdig og avslutt klesvasken. Klær som fortsatt er i vaskemaskin vil ikke lukte. Anonymkode: 1c90f...98e Dette stemmer nok dessverre ikke... Om man glemmer å ta ut klærne til dagen etter eller noe, lukter det fort surt av klærne. Men om hele trommelen er full av vann, bør det vel ikke påvirke så mye. Anonymkode: 60d66...e4c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #6 Skrevet 23. oktober Jo, klærne vil lukte. Samme skjedde meg meg en gang og klærne lukta surt etter timer i vaskemaskinen. Kjørte ny runde med litt edikk i maskinen. Det fungerte. Anonymkode: b93fe...e57 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #7 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet om regelen at når vaskemaskin er ferdig skal man ta ut klær med en gang, ellers blir det lukt om klærne ligger lenge våte. 🤷♀️Så jeg er usikker nå. Ts Anonymkode: b5bd0...bfa "Med en gang" - da hadde det stinket her i huset 😂 Innen noen timer så går det helt fint. Men maskinen vil nok ikke fortsette når den kommer på igjen. Jeg ville nok enten kjørt en ny kokvask. Eller et kortere program for å spyle av såpe og sentifugere. Anonymkode: 91eca...404 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #8 Skrevet 23. oktober Her kan jeg ofte vente til dagen/ettermiddagen etter før jeg tar ut ei maskin med klær, så noen få timer går nok helt fint. Enten fortsetter maskina der den slapp (det gjør min), eller så hadde jeg nok satt den på samme programmet på nytt, eventuelt et 30 mins program. Anonymkode: 6736b...e05 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #9 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): "Med en gang" - da hadde det stinket her i huset 😂 Innen noen timer så går det helt fint. Men maskinen vil nok ikke fortsette når den kommer på igjen. Jeg ville nok enten kjørt en ny kokvask. Eller et kortere program for å spyle av såpe og sentifugere. Anonymkode: 91eca...404 Jeg ville satt på et kort program også Anonymkode: 2fe44...bed
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #10 Skrevet 23. oktober mommyaka skrev (13 minutter siden): Vel her vasker vi..oh den kan bli liggende i alle fall 2 dager, lukter ikke Klærne skal ut innen en time. Ligger de lenger, skal de skylles gjennom før de tas ut. Almennkunnskap. Anonymkode: 0554f...214 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #11 Skrevet 23. oktober Om strømmen ikke er kommet tilbake ennå, så finnes det (alltid?) en manuell åpningsmulighet slik at du kan ta ut vasken. Jeg åpner luken til lofilteret og drar i en gul plast"dings". Da kan du henge opp vasken over badegulvet og vaske det på nytt når strømmen er tilbake. Anonymkode: 22764...28b 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #12 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): "Med en gang" - da hadde det stinket her i huset 😂 Innen noen timer så går det helt fint. Men maskinen vil nok ikke fortsette når den kommer på igjen. Jeg ville nok enten kjørt en ny kokvask. Eller et kortere program for å spyle av såpe og sentifugere. Anonymkode: 91eca...404 Lukt man er mye rundt, kjenner man ikke selv. Anonymkode: 0554f...214
mommyaka Skrevet 23. oktober #13 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klærne skal ut innen en time. Ligger de lenger, skal de skylles gjennom før de tas ut. Almennkunnskap. Anonymkode: 0554f...214 Nei de trenger ikke det. Nå har her vasket i 20 og aldri fått mugg eller lukt på klærne. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #14 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lukt man er mye rundt, kjenner man ikke selv. Anonymkode: 0554f...214 Lukte gjør det først etter en del timer. Eller om man har dårlig innemiljø. Her bruker vi trommel. Og vaskerommet holder lav luftfuktighet for det som tørkes manuelt. Ellers har du en maskin som virkelig ikke vasker godt nok. Eller veldig dårlig miljø for tørk. Og da lukter det nok ganske raskt svette, med mer igjen, ganske raskt etter at du har tatt på deg plagget. Men du er sikkert immun mot det? Anonymkode: 91eca...404
Grønnsaksvaffel Skrevet 23. oktober #15 Skrevet 23. oktober Er det vann i maskinen? Altså ligger klærne i vann? Ikke uvanlig å la klær ligge til bløt noen timer/over natten. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #16 Skrevet 24. oktober Jeg ville bare kjørt kortprogram når strømmen kom tilbake. Om de lukter når de er tørre så er det jo bare å kaste de inn på kokvask igjen. Kokvask er det eneste som har lukt fra klær, så det var jo hell i uhell at strømmen gikk under kokvask. Verre om det var klær som ikke skal vaskes på mer enn 40 grader. Anonymkode: 7b7ff...843
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #17 Skrevet 24. oktober Grønnsaksvaffel skrev (14 timer siden): Er det vann i maskinen? Altså ligger klærne i vann? Ikke uvanlig å la klær ligge til bløt noen timer/over natten. Det var ikke vann i maskinen. Strømmen kom tilbake og maskinen bare fortsatte der den ble avbrutt, klærne luktet ikke så jeg hengte de opp til tørk. Takk alle sammen. ❤️ Ts Anonymkode: b5bd0...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå