AnonymBruker Skrevet 23. oktober #1 Skrevet 23. oktober Det gjelder alt: sokker, lysestaker, kniver, kroppsprodukter, sminke, sko, mat, vinflasker, håndklær, sengetøy. Det er så mange minner. Hver gang jeg ser en gjenstand jeg har fått, tenker jeg på personen jeg fikk det av. Jeg bombarderes av tanker. Dette er noen ganger minner jeg ikke ønsker. Så jeg kaster sokkene en dårlig venninne ga meg, bildet jeg fikk av mamma. Kopper, klær og andre gjenstander kastes eller ryddes vekk så jeg ikke ser dem. Det som fjernes er det som får meg til å tenke på de som gir meg dårlige minner om mennesker jeg ikke vil tenke på. Jeg vil ha fred. Er dette vanlig? Kjenner du deg igjen? Anonymkode: 6fd8f...116
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #2 Skrevet 23. oktober Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt, men det er nok fordi jeg har en veldig minimalistisk tilnærming til ting. Det er bare ting, knytter ikke følelser til det. Mindre gaver virker som den åpenbare løsningen for deg også? Mindre minner, bra for miljøet Anonymkode: ca2fe...92a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #3 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gjelder alt: sokker, lysestaker, kniver, kroppsprodukter, sminke, sko, mat, vinflasker, håndklær, sengetøy. Det er så mange minner. Hver gang jeg ser en gjenstand jeg har fått, tenker jeg på personen jeg fikk det av. Jeg bombarderes av tanker. Dette er noen ganger minner jeg ikke ønsker. Så jeg kaster sokkene en dårlig venninne ga meg, bildet jeg fikk av mamma. Kopper, klær og andre gjenstander kastes eller ryddes vekk så jeg ikke ser dem. Det som fjernes er det som får meg til å tenke på de som gir meg dårlige minner om mennesker jeg ikke vil tenke på. Jeg vil ha fred. Er dette vanlig? Kjenner du deg igjen? Anonymkode: 6fd8f...116 Ja. Vi sanser ulikt. Jeg ble litt kurert, da jeg innså at jeg egentlig også ble pålesset andres søppel. Og måtte kjøre lass med minner på dynga. Sure ble de også, selv om jeg druknet i minner fra dem Anonymkode: 3ae34...f3d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #4 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Vi sanser ulikt. Jeg ble litt kurert, da jeg innså at jeg egentlig også ble pålesset andres søppel. Og måtte kjøre lass med minner på dynga. Sure ble de også, selv om jeg druknet i minner fra dem Anonymkode: 3ae34...f3d Hm...kremt, har du tilfeldigvis en diagnose? Jeg har adhd og lurer på om det kan være en sammenheng. Ts Anonymkode: 6fd8f...116
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #5 Skrevet 23. oktober Jeg har ikke samme problematikken da jeg ikke har så mange å få gaver av, og de jeg får av liker jeg. Men en gang hadde jeg en venninne som viste seg å være giftig, og hun ga meg et smykke. Jeg husker ikke hvor lang tid etterpå at jeg ble uvenner med henne, men jeg måtte få det smykket ut av huset, jeg kunne ikke ha det der inne fordi det var så dårlige vibber fra det. Jeg rett og slett hengte det i et skur litt borte fra huset, og det hjalp. Heldigvis kvittet jeg meg ikke med det, for etter mange måneder sendte de mail og sa hun måtte ha det tilbake, for hun "var ikke seg selv når hun ga det til meg" (mannen sendte mld selvsagt, de er begge like giftige, men hun kan aldri sende de ekle mailene sine selv). Så jeg puttet det pent i en gaveeske og sendte det tilbake - for en lettelse å bli kvitt det! Og dette viste jo også at hun hadde fokusert noe enormt på smykket, så hvem vet, kanskje jeg følte hennes fokus. Hun og mannen kan få helt hangup, og sitte og snakke og snakke og snakke om ting som har skjedd, så tipper de har snakket om meg og kanskje det smykket på samme måte. Ekkelt. Anonymkode: e0706...738 1
Brunello Skrevet 23. oktober #6 Skrevet 23. oktober Tror ikke dette er vanlig. Er noen få gjenstander jeg tenker over hvem jeg fikk de av. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #7 Skrevet 23. oktober Jeg gjør som deg, bare at jeg ikke kaster det som knytter dårlige minner til, jeg bare gjemmer de bort. Jeg får minner av alt mulig, jeg kan tenke på ei venninne når jeg dusjer og vasker håret fordi hun en gang fortalte hvordan hun vasker håret sitt. Ei annen venninne snakket om å skylle henda i vann før hun tok såpe på for å vaske seg, så når jeg såper inn henda (har ikke alltid "tid" til å skylle med vann først) så tenker jeg på henne. Har ei tredje venninne som fortalte om svigerdatteren sin som ikke lukke dolokket etter seg så jeg tenker på henne når jeg går på do osv. Jeg har bare vært innom badet nå og har minner fra tre venninner hehehe Jeg tenker på situasjoner eller personer når jeg hører på musikk (tror de fleste har det akkurat sånn når det gjelder musikk?) eller ser på filmer. Vet ikke om dette er litt sånn du har det TS? Jeg har også ADHD, vet ikke om det har noe med saken å gjøre heller. (litt OT her, men gikk du på tå da du var barn? eller nå når du er voksen også?) Anonymkode: f73aa...3b3 1
k4ren Skrevet 24. oktober #8 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det gjelder alt: sokker, lysestaker, kniver, kroppsprodukter, sminke, sko, mat, vinflasker, håndklær, sengetøy. Det er så mange minner. Hver gang jeg ser en gjenstand jeg har fått, tenker jeg på personen jeg fikk det av. Jeg bombarderes av tanker. Dette er noen ganger minner jeg ikke ønsker. Så jeg kaster sokkene en dårlig venninne ga meg, bildet jeg fikk av mamma. Kopper, klær og andre gjenstander kastes eller ryddes vekk så jeg ikke ser dem. Det som fjernes er det som får meg til å tenke på de som gir meg dårlige minner om mennesker jeg ikke vil tenke på. Jeg vil ha fred. Er dette vanlig? Kjenner du deg igjen? Anonymkode: 6fd8f...116 Ja, jeg kastet faktisk også dårligvenninne-sokker for litt under en uke siden! 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #9 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 0.07): Jeg gjør som deg, bare at jeg ikke kaster det som knytter dårlige minner til, jeg bare gjemmer de bort. Jeg får minner av alt mulig, jeg kan tenke på ei venninne når jeg dusjer og vasker håret fordi hun en gang fortalte hvordan hun vasker håret sitt. Ei annen venninne snakket om å skylle henda i vann før hun tok såpe på for å vaske seg, så når jeg såper inn henda (har ikke alltid "tid" til å skylle med vann først) så tenker jeg på henne. Har ei tredje venninne som fortalte om svigerdatteren sin som ikke lukke dolokket etter seg så jeg tenker på henne når jeg går på do osv. Jeg har bare vært innom badet nå og har minner fra tre venninner hehehe Jeg tenker på situasjoner eller personer når jeg hører på musikk (tror de fleste har det akkurat sånn når det gjelder musikk?) eller ser på filmer. Vet ikke om dette er litt sånn du har det TS? Jeg har også ADHD, vet ikke om det har noe med saken å gjøre heller. (litt OT her, men gikk du på tå da du var barn? eller nå når du er voksen også?) Anonymkode: f73aa...3b3 Ja, akkurat sånn har jeg det! Minner overalt, og nødvendigvis ikke gode. Jeg tror ikke jeg gikk på på tå og gjør det ikke nå. Men jeg lister meg over gulvene, men det har med oppveksten å gjøre, mine foreldre. Ts Anonymkode: 6fd8f...116
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #10 Skrevet 25. oktober k4ren skrev (På 24.10.2025 den 10.12): Ja, jeg kastet faktisk også dårligvenninne-sokker for litt under en uke siden! Hahahaha😅 Ts Anonymkode: 6fd8f...116
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #11 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 0.07): Jeg gjør som deg, bare at jeg ikke kaster det som knytter dårlige minner til, jeg bare gjemmer de bort. Jeg får minner av alt mulig, jeg kan tenke på ei venninne når jeg dusjer og vasker håret fordi hun en gang fortalte hvordan hun vasker håret sitt. Ei annen venninne snakket om å skylle henda i vann før hun tok såpe på for å vaske seg, så når jeg såper inn henda (har ikke alltid "tid" til å skylle med vann først) så tenker jeg på henne. Har ei tredje venninne som fortalte om svigerdatteren sin som ikke lukke dolokket etter seg så jeg tenker på henne når jeg går på do osv. Jeg har bare vært innom badet nå og har minner fra tre venninner hehehe Jeg tenker på situasjoner eller personer når jeg hører på musikk (tror de fleste har det akkurat sånn når det gjelder musikk?) eller ser på filmer. Vet ikke om dette er litt sånn du har det TS? Jeg har også ADHD, vet ikke om det har noe med saken å gjøre heller. (litt OT her, men gikk du på tå da du var barn? eller nå når du er voksen også?) Anonymkode: f73aa...3b3 Gikk du på tå? Ts Anonymkode: 6fd8f...116
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #12 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 16.03): Gikk du på tå? Ts Anonymkode: 6fd8f...116 Ja, jeg gikk på tå i oppveksten. Jeg har alltid trodd at det hadde med at jeg trodde jeg laget så mye bråk hvis jeg gikk vanlig, fordi jeg ikke ville høres. Så fikk det mange år uten at jeg tenkte mer på det, og så gjorde jeg det plutselig igjen og da sa datteren min til meg at det visstnok er et av symptomene på ADHD. Anonymkode: f73aa...3b3
HMK Skrevet 26. oktober #13 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2025 den 17.57): Det gjelder alt: sokker, lysestaker, kniver, kroppsprodukter, sminke, sko, mat, vinflasker, håndklær, sengetøy. Det er så mange minner. Hver gang jeg ser en gjenstand jeg har fått, tenker jeg på personen jeg fikk det av. Jeg bombarderes av tanker. Dette er noen ganger minner jeg ikke ønsker. Så jeg kaster sokkene en dårlig venninne ga meg, bildet jeg fikk av mamma. Kopper, klær og andre gjenstander kastes eller ryddes vekk så jeg ikke ser dem. Det som fjernes er det som får meg til å tenke på de som gir meg dårlige minner om mennesker jeg ikke vil tenke på. Jeg vil ha fred. Er dette vanlig? Kjenner du deg igjen? Anonymkode: 6fd8f...116 Nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå