Gå til innhold

Hva anbefales av hvitt gull og vanlig gull?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder julegave til kjæresten, et smykke med matchende øredobber. Diamant i både smykket og øredobbene. 
Problemet er at disse finnes i hvitt gull og vanlig gull. Jeg heller litt mot hvitt gull. Prisen er den samme. 
Noen synspunkter på valget? 

Anonymkode: adffd...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilken farge hun liker. Selv kjøper jeg utelukkende hvitt gull da jeg ikke liker gult gull.

Hvilke farger har hun på andre smykker? Det er ganske nyttig info for deg å sjekke ut det☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha valgt etter hvilken undertone hun har. Varm undertone passer ofte best vanlig gull, de med kald undertone passer best hvitt gull, mens de med nøytral undertone passe begge.

Anonymkode: d98bb...1c5

• Liker 2
Skrevet

Har jobbet i gullsmed før så jeg signerer det en over her sier. Hva bruker hun ellers? Det sier alt, noen liker ikke gult gull noen liker ikke hvitt gull, noen bruker begge deler. Gult gull er veldig moderne igjen nå,men det er en preferanse sak.

Prisen er jo også et moment her,hvitt gull er dyrere.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har mest gult gull fra før. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en smakssak og er sikkert noe som endres med tiden. Selv likte jeg bare sølv og hvitt gull for noen år siden, men nå foretrekker jeg gult gull. Synes det er litt rart, da jeg rett og slett syntes gult gull var veldig lite fint tidligere.

Med mindre du ser at kjæresten bruker gult gull, så ville jeg kanskje gått for hvitt. Da det er mer "safe" og nøytralt. 

Anonymkode: 0d9ea...91d

AnonymBruker
Skrevet

Vet du om hun synes det er greit med diamanter, eller er det lab-diamanter du kjøper? 

Jeg hadde ikke blitt glad for smykker med ekte diamanter (bloddiamanter og slikt).

Anonymkode: 85e58...895

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekte diamanter 💎 og hun liker det.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hun har mest gult gull fra før. 

Da ville jeg gått for dette viss det er det hun bruker aller mest. Viss det er litt 50/50 i bruken ville jeg valgt etter undertoner hennes. 

Anonymkode: 8c72e...8e3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da ville jeg gått for dette viss det er det hun bruker aller mest. Viss det er litt 50/50 i bruken ville jeg valgt etter undertoner hennes. 

Hvordan finner jeg ut hvilke undertoner hun har? Ikke min hjemmebane dette 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan finner jeg ut hvilke undertoner hun har? Ikke min hjemmebane dette 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det gjelder julegave til kjæresten, et smykke med matchende øredobber. Diamant i både smykket og øredobbene. 
Problemet er at disse finnes i hvitt gull og vanlig gull. Jeg heller litt mot hvitt gull. Prisen er den samme. 
Noen synspunkter på valget? 

Alle liker forskjellig, jeg liker kun gull, men venninne kun sølv.

Anonymkode: 4d938...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Siden hun har mest gult gull fra før går du for det. Undertoner og slikt er ikke så viktig om hun har en preferanse noe det virker som om hun har siden hun har mest gulrt gull.

Du kan alltids si fra om at bytte til hvitt er mulig men du valgte gult siden det er det du har trodd hun liker best.

Hvitt gull vil også måtte rhodineres med jevne mellomrom om det brukes mye så det er også en ting å huske på.

Anonymkode: 5bf05...4e9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gult gull og rose gull er typisk penest mot de fleste hudfarger.

Når det er sagt så falmer hvitt gull med tiden, da det er rhodinert. Skal man ha «hvitt gull» bør man velge platina, som er naturlig hvitt. 

Anonymkode: 1680e...627

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må se på hva hun bruker, alle har sine preferanser når det kommer til farge på smykker.

Bruker hun begge hadde jeg gått for gult gull da det holder seg bedre.

Går du for hvitt så ikke kjøp hos Bjørklund. Jeg har nikkelallargi og reagerte på smykket i hvitt gull fra de. De nektet å gjøre noe og sa at smykkene måtte behandles regelmessig hos dem for 600,- for å ikke reagere på de. Når man kjøper dyre smykker i gull skulle man tro de var safe, men ikke hos Bjørklund. 

Anonymkode: ff8e1...971

AnonymBruker
Skrevet

Gult gull er mest bling bling og finest. 

Anonymkode: 17fdb...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...