AnonymBruker Skrevet i går, 10:30 #1 Skrevet i går, 10:30 Har et barn 30% av tiden. Er ufør og får barnetillegg nå. Hvis jeg gifter meg (eller får samboer), vil jeg miste barnetillegget? Kjæreste tjener rundt en million, og vi bor ikke sammen enda. Anonymkode: 22202...20e
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har et barn 30% av tiden. Er ufør og får barnetillegg nå. Hvis jeg gifter meg (eller får samboer), vil jeg miste barnetillegget? Kjæreste tjener rundt en million, og vi bor ikke sammen enda. Anonymkode: 22202...20e Kjenner ikke til det med barnetillegg men husk at uføretrygden din endres når du blir samboer etter 12 mnd eller gifter deg. Anonymkode: 04b89...6d7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Ja det påvirkes Anonymkode: 64a56...d19
Abra Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Nei, er kun om du bor med andre forelder at dems inntekt påvirker barnetillegg
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjenner ikke til det med barnetillegg men husk at uføretrygden din endres når du blir samboer etter 12 mnd eller gifter deg. Anonymkode: 04b89...6d7 Det er kun om ts har ung ufør-tillegget. TS: barnetillegget skal ikke bli påvirket av det nei. Anonymkode: 20289...176
Abra Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er kun om ts har ung ufør-tillegget. TS: barnetillegget skal ikke bli påvirket av det nei. Anonymkode: 20289...176 Enslig tillegget gjelder minstesats ufør. Vanlig, og ung. Dette tillegget fjernes hvis en gifter seg/samboere 12mnd.
Brunello Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden (endret) Ganske artig med slike tråder når folk svarer uten å ha peiling. Rett svar er at barnetillegget ikke påvirkes såfremt samboeren ikke også er barnets forelder. Det @Abra skriver er rett (gjelder begge problemstillingene). Endret 23 timer siden av Brunello
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Nei. Det som påvirkes er utvidet barnetrygd. Er du ung ufør påvirkes selve trygden. Ikke om du har vært i arbeid og tjent mer enn minstesats. Anonymkode: f77b7...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå