Petunia2 Skrevet 23. oktober #1 Skrevet 23. oktober (endret) Er i min 6. uke på Wegovy. Har sterk kvalme ved doseøkning, roer seg etter 1,5 uke og går over i uggenhet. Slapp hele tiden, rett og slett fordi jeg spiser for lite pga kvalmen. Jeg tror ikke jeg har noen effekt av medisinen ennå. Lurer på: når jeg når virksom dose, vil slappheten bli borte, eller vil jeg fortsatt være slapp fordi jeg åpenbart vil spise for lite? Endret 23. oktober av Petunia2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #2 Skrevet 23. oktober Petunia2 skrev (13 minutter siden): Er i min 6. uke på Wegovy. Har sterk kvalme ved doseøkning, roer seg etter 1,5 uke og går over i uggenhet. Slapp hele tiden, rett og slett fordi jeg spiser for lite pga kvalmen. Jeg tror ikke jeg har noen effekt av medisinen ennå. Lurer på: når jeg når virksom dose, vil slappheten bli borte, eller vil jeg fortsatt være slapp fordi jeg åpenbart vil spise for lite? ...men veier du deg ikke? Anonymkode: 7333a...350
Petunia2 Skrevet 23. oktober Forfatter #3 Skrevet 23. oktober Jo, gått ned 2,5 kg pga kvalmen. Jeg håper at slappheten går over når jeg kommer over i virksom dose, at det er en effekt av medisinen, hvis du skjønner? Hvis ikke blir det et veldig kjipt år eller to.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #4 Skrevet 23. oktober Tror det er lurt å ikke gå opp i dose, du har jo effekt, men også bivirkninger. Gi det litt tid på den dosen du er, så går nok kvalmen over og forhåpentligvis vektnedgangen fortsetter. Anonymkode: 7333a...350 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #5 Skrevet 23. oktober Petunia2 skrev (12 minutter siden): Jo, gått ned 2,5 kg pga kvalmen. Jeg håper at slappheten går over når jeg kommer over i virksom dose, at det er en effekt av medisinen, hvis du skjønner? Hvis ikke blir det et veldig kjipt år eller to. Men dette er jo virkningen av medisinen. Du har lavere appetitt og går ned i vekt. Jeg tenker det bare er litt sånn den funker. Anonymkode: 49ec9...e34 1 1
Petunia2 Skrevet 23. oktober Forfatter #6 Skrevet 23. oktober Hvis man skal være så slapp som jeg er nå gjennom hele behandlingen er det vanvittig at man er anbefalt å trene. Nok med å stå på beina. Blir lange måneder...
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #7 Skrevet 23. oktober Petunia2 skrev (35 minutter siden): Er i min 6. uke på Wegovy. Har sterk kvalme ved doseøkning, roer seg etter 1,5 uke og går over i uggenhet. Slapp hele tiden, rett og slett fordi jeg spiser for lite pga kvalmen. Jeg tror ikke jeg har noen effekt av medisinen ennå. Lurer på: når jeg når virksom dose, vil slappheten bli borte, eller vil jeg fortsatt være slapp fordi jeg åpenbart vil spise for lite? Det er jo nettopp det du har. Effekt av medisinen. Du har kanskje litt for god effekt siden du blir kvalm. Jeg tror du allerede er på virksom dose. Jeg ville nok sjekket med legen om du kan utsette neste doseøkning til du eventuelt kommer over kvalmen og orker litt mat igjen. Noe mat må du jo ha for å fungere i hverdagen. Anonymkode: 21b4c...39b 5
Petunia2 Skrevet 23. oktober Forfatter #8 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo nettopp det du har. Effekt av medisinen. Du har kanskje litt for god effekt siden du blir kvalm. Jeg tror du allerede er på virksom dose. Jeg ville nok sjekket med legen om du kan utsette neste doseøkning til du eventuelt kommer over kvalmen og orker litt mat igjen. Noe mat må du jo ha for å fungere i hverdagen. Anonymkode: 21b4c...39b Ja, kanskje jeg må revurdere tanken om å fortsette å øke. Stå litt lenger på dose 2 for å se om vekten går videre ned før jeg evt. øker. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #9 Skrevet 23. oktober Petunia2 skrev (58 minutter siden): Ja, kanskje jeg må revurdere tanken om å fortsette å øke. Stå litt lenger på dose 2 for å se om vekten går videre ned før jeg evt. øker. Det er veldig lurt, jeg tok opptrapping som normalt på di to første og angrer på det i ettertid fordi effekt hadde jeg fra første dose og kunne sikkert hatt god effekt lenge på de to laveste styrkene. Midterste styrke sto jeg på i ett år ca før jeg økte til nest høyeste styrke. Den sto jeg på i 6 mnd før jeg startet nedtrapping. Anonymkode: 7333a...350 1
Petunia2 Skrevet 23. oktober Forfatter #10 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er veldig lurt, jeg tok opptrapping som normalt på di to første og angrer på det i ettertid fordi effekt hadde jeg fra første dose og kunne sikkert hatt god effekt lenge på de to laveste styrkene. Midterste styrke sto jeg på i ett år ca før jeg økte til nest høyeste styrke. Den sto jeg på i 6 mnd før jeg startet nedtrapping. Anonymkode: 7333a...350 Takk for god informasjon, jeg skjønner nå at det er veldig individuelt hva som fungerer for den enkelte. Da ser jeg an før videre opptrapping! 2
Mei88 Skrevet 23. oktober #11 Skrevet 23. oktober Er ikke uten grunn at noen leger ikke kjører vanlig opptrapping men heller over lengre tid.. så får man sett bedre effekt av dosene 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå