AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:11 #1 Skrevet torsdag kl. 09:11 Jeg synes det er litt flaut å spørre venninne (ny) om hva hun er utdannet når hun har sagt det og så jeg har glemt det. Jeg vet hun jobber med arealplanlegging i nybygg, sikre at plantegninger på nybygg utføres i henhold til vedtak, forsikre seg og dokumentere videre med tanke på energibruk/energiklasser, sikre og dokumentere at rom i bygg (f.eks kjøkken og bad) konstrueres i henhold til arkitekttegingene. Sivilingeniør? Jeg har lyst til at hun sier det selv engang til hva hun er utdannet sånn at jeg slipper å spørre. Anonymkode: 34316...43c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:17 #2 Skrevet torsdag kl. 09:17 hun trenger ikke ha noen formell utdanning egentlig, hun kan vre alt mulig - byggingeniør, tømrer med fagbrev og erfaring osv så nei dette blir som å svare på hvor langt et tau er egentlig.. Anonymkode: be82e...b9d 1
Macro Skrevet torsdag kl. 09:19 #3 Skrevet torsdag kl. 09:19 Hvorfor er det flaut å vise interesse for hverandres yrke? 1
Ullvott Skrevet torsdag kl. 09:22 #4 Skrevet torsdag kl. 09:22 "Så interessant jobben din høres ut. Hva slags utdannelse trenger man for å jobbe med dette?" 1
Lillemy8 Skrevet torsdag kl. 09:28 #5 Skrevet torsdag kl. 09:28 Beskrivelsen din er nok med litt andre ord enn hun har brukt (dette med arealplanlegging har ikke så mye med bygg å gjøre bl.a.) men totalt sett høres det ut som hun jobber som rådgivende ingeniør innen bygg og mest sannsynlig har en master (siv.ing.) med mulighet for at hun kan ha bachelor (ing.). En annen mulighet er at hun jobber som KS (kvalitetssikrer) hos entreprenør - da kan hun ha fagbrev el og erfaring eller de nevnte utdannelsene over. I dette tilfellet tenker jeg at du kan spørre igjen uten å være flau.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå