Gå til innhold

Murstein

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Har sånn rød-brun murstein på pipa i stuen, skikkelig stygg og passer ikke inn her i det hele tatt.

Jeg vil ha den bort, men det vil ikke mannen, for mye styr.

Så da foreslo jeg maling, og det gikk han med på.. :tommel:

Men, går det an å male murstein?

Man kan vel ikke bruke hvilken som helst maling til det!?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har malt med vanlig jotaplast, og det ble bra. Fikk det anbefalt i malebutikk.

Gjest Gjest
Skrevet

Maling av murstein blir veldig plasticfantastic.

Kan dere ikke heller pusse muren slett før dere maler? Det blir mye mindre griseri enn å rive ned hele muren.

Gjest Gjest
Skrevet

Min malte murstein ser ikke ut som plastikk. Ser rett og slett ut som hvit murstein ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Min malte murstein ser ikke ut som plastikk. Ser rett og slett ut som hvit murstein ;)

Hvitmalt murstein ser ut som hvitmalt murstein. Malingen gjør at du ikke får noe som helst dybdevirkning, noe man får ved ubehandlet murstein. Hvis man også maler fugene blir det enda verre , men smak og behag - det blir uansett plasticfantastic.
Skrevet

Foreldrene mine har peis der mursteinene var gule og fugene lyseblå. Etter tretti år begynte dette å se litt slitent ut. De malte hele muren hvit. Det ble kjempelekkert og hele stuen så helt ny ut! Skjønner ikke at noen kan synes dette ser plastic ut overhodet. Rødbrun murstein er jo veldig mørkt, du vil få det mye lysere og triveligere hvis du maler.

Murmaling må vel være greit? Spør i fargehandelen, du. Og ikke en sånn kjip kjede der det bare jobber 18-åringer, men en med fagfolk bak disken. Stor forskjell!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man har valget mellom murstein og hvitmalt murstein, så hadde jeg definitivt gått for det siste. Selv om det kan bli litt plastic fantastic. Hvitmalte fuger er det som ser verst ut, men det er vel nesten umulig å unngå.

Gjest Binna
Skrevet
Hvis man har valget mellom murstein og hvitmalt murstein, så hadde jeg definitivt gått for det siste. Selv om det kan bli litt plastic fantastic. Hvitmalte fuger er det som ser verst ut, men det er vel nesten umulig å unngå.

Smak og behag. I valget mellom å ha en rød mur som ikke passer inn eller en hvit mur som passer inn er svaret enkelt. Rask og grei måte og løse problemet på.

Man får kjøpt egen maling som passer til murstein ja.

Gjest Gjest
Skrevet
Smak og behag. I valget mellom å ha en rød mur som ikke passer inn eller en hvit mur som passer inn er svaret enkelt. Rask og grei måte og løse problemet på.

Man får kjøpt egen maling som passer til murstein ja.

Må bare spørre, hvorfor siterer du innlegget mitt? Smak og behag HVA? Vi mener jo det samme..

Gjest Binna
Skrevet
Må bare spørre, hvorfor siterer du innlegget mitt? Smak og behag HVA? Vi mener jo det samme..

Om det blir plasticfantastic, men det var kanskje ikke du som skrev det?

Dessuten er man vel ikke nødt til å bruke helblank maling oppå?

Gjest Gjest
Skrevet
Om det blir plasticfantastic, men det var kanskje ikke du som skrev det?

Dessuten er man vel ikke nødt til å bruke helblank maling oppå?

Vi er to gjester som har svart i denne tråden - ikke lett å holde styr på, men sånn er det.

Alternativet for å få et pent resultat av det trådstarter spør om, er å pusse muren glatt og male oppå.

Hun kan eventuelt slemme mursteinmuren hvit, men å bruke maling på murstein og fuger blir helt jæ****. Nå synes ikke jeg hvitslemmet murstein er pent heller, men mye mindre plasticfantastic enn maling iaf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...