Gå til innhold

Rød kjole i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
Thyra skrev (På 23.10.2025 den 3.55):

Noen sier også man skal unngå grønt fordi det symboliserer at man er sjalu. Da blir det ikke mange farger igjen når man også skal unngå svart og hvitt. Ikke alle kler pastellfarger, blått eller lilla, liksom.

Skal man bruke masse penger en ny kjole man overhodet ikke kler og føler seg vel i og aldri kommer til å bruke igjen pga et bryllup for å unngå å fornærme noen?

herre min det er mange farger man kan ta. det er gul, orange, grønn, blå, lilla, rosa, flerfarget

og det er jo ikke sånn at blått og lilla kun fås tak i pastell, jeg har nesten ikke sett noen klær som er i pastell farge 

Anonymkode: 9bc48...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei vel 

Min familie så viser man litt resept for brudeparet det er dems dag og en rød kjole er også veldig sterk i fagene så da vekker det i seg selv mye oppmerksomhet og man trenger overhode ikke kjøpe en ny kjole for en hver annledig, det var det faktisk nesten ingen som hadde gjort 

Å det var heller ingen som kom med fly 

De fleste vil vel vise respekt for brudeparet og tenker det er deres dag. Men ikke alle tenker at rød kjole er respektløst ovenfor brudeparet. Ikke alle brudepar bryr seg om det heller.

Ikke alle røde kjoler er knallrøde og vekker mye oppmerksomhet. Kan være andre kjoler som vekker mer oppmerksomhet enn en rød kjole, da.

Nei, om man har mange forskjellige kjoler i ulike farger og lengder trenger man kanskje ikke kjøpe noen ny. Men ingen av mine kjoler er passende til bryllup tydeligvis. Har en lang svart, to lange grønne, en lang rød (ikke knallrød), en knelang svart og en knelang svart med glitter (de to siste har blitt litt trange.)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

herre min det er mange farger man kan ta. det er gul, orange, grønn, blå, lilla, rosa, flerfarget

og det er jo ikke sånn at blått og lilla kun fås tak i pastell, jeg har nesten ikke sett noen klær som er i pastell farge 

Jeg skrev pastell, blått eller lilla, som i pastell eller blått eller lilla.

Grønn er heller ikke egnet for bryllup, i følge enkelte. Det symboliserer visst sjalusi.

For oss som ikke bruker kjole så ofte så vil man helst kjøpe kjoler man føler seg vel i og som kan brukes til flere anledninger. Ikke alle kler alt av farger. Ikke alle gidder å bruke penger på en kjole man ikke kler eller liker bare fordi den er passende for anledningen. Som man aldri kommer til å bruke igjen.

Gul og oransje vil vel vekke like mye oppmerksomhet som rød?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Thyra skrev (På 23.10.2025 den 3.53):

Er det fortsatt noen som holder strengt på dette med å unngå Rød kjole i bryllup?

Det skal visstnok symbolisere at man har ligget med brudgommen. Jeg ser ikke bort i fra at det er mange bryllupsgjester som har ligget med brudgommen (eller bruden), men ingen kler seg vel i en spesiell farge for å vise dette. Så dette er jo selvfølgelig bare tullball. Det kan være vanskelig nok å finne en passende og kledelig kjole til bryllup i utgangspunktet, om man ikke skal begrenses av farge også.

Ville du reagert om noen av gjestene i bryllupet kom med rød kjole?

Personlig tenker jeg man unngår rødt,sort og hvit. 

Anonymkode: def55...bcb

• Liker 1
Skrevet
Thyra skrev (4 minutter siden):

De fleste vil vel vise respekt for brudeparet og tenker det er deres dag. Men ikke alle tenker at rød kjole er respektløst ovenfor brudeparet. Ikke alle brudepar bryr seg om det heller.

Ikke alle røde kjoler er knallrøde og vekker mye oppmerksomhet. Kan være andre kjoler som vekker mer oppmerksomhet enn en rød kjole, da.

Nei, om man har mange forskjellige kjoler i ulike farger og lengder trenger man kanskje ikke kjøpe noen ny. Men ingen av mine kjoler er passende til bryllup tydeligvis. Har en lang svart, to lange grønne, en lang rød (ikke knallrød), en knelang svart og en knelang svart med glitter (de to siste har blitt litt trange.)

man kan fint gå med grønn kjole, jeg leste det er noen som sier at man ikke kan ha gønt i et bryllup men det stemmer ikke, grønn er bare grønn og betyr ikke noe som helst og man kan ha rosa kjole i et bryllup 

selv om  kanskje brude parret sier at det er greit så får dem nok en del negativ diskusjon om det i bryllupet. det hadde det garantert vært i vårt bryllup med veldig konservativ familie, for eks når jeg danset i bryllupet og hadde gjort det noen timer og når det kom en sang dem ikke syntes var passende fikk jeg streng beskjed om å sette meg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

man kan fint gå med grønn kjole, jeg leste det er noen som sier at man ikke kan ha gønt i et bryllup men det stemmer ikke, grønn er bare grønn og betyr ikke noe som helst og man kan ha rosa kjole i et bryllup 

selv om  kanskje brude parret sier at det er greit så får dem nok en del negativ diskusjon om det i bryllupet. det hadde det garantert vært i vårt bryllup med veldig konservativ familie, for eks når jeg danset i bryllupet og hadde gjort det noen timer og når det kom en sang dem ikke syntes var passende fikk jeg streng beskjed om å sette meg 

I min familie tror jeg de færreste i det hele tatt har hørt om "regelen" om rød kjole.

• Liker 1
Skrevet
Thyra skrev (Akkurat nå):

I min familie tror jeg de færreste i det hele tatt har hørt om "regelen" om rød kjole.

Javel men det er ikke du som skal gifte deg vel ?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Personlig tenker jeg man unngår rødt,sort og hvit. 

Anonymkode: def55...bcb

Min svigermor troppet opp i helt hvit kjole i vårt bryllup. 

Anonymkode: 4a1d7...26b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ofte er det vel noen i familien som skal gifte seg når man skal i bryllup?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min svigermor troppet opp i helt hvit kjole i vårt bryllup. 

Respektløst

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ellers skrev jeg vel ingen steder i åpningsinnlegg er at jeg skal i bryllup. Jeg ville bare høre hva folk tenker om rød kjole.

Skrevet
Thyra skrev (3 minutter siden):

Ellers skrev jeg vel ingen steder i åpningsinnlegg er at jeg skal i bryllup. Jeg ville bare høre hva folk tenker om rød kjole.

Og det har du fått svar på 

Noen bryr seg ikke og andre gjør det så da er det tryggeste å ta en annen farge eller noe annet du har ikke skapet, du må jo ikke gå med kjole 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Respektløst

Ja, og hun har fortsatt på samme måte siden. 

Skrevet
On 10/23/2025 at 3:53 AM, Thyra said:

Er det fortsatt noen som holder strengt på dette med å unngå Rød kjole i bryllup?

Det skal visstnok symbolisere at man har ligget med brudgommen. Jeg ser ikke bort i fra at det er mange bryllupsgjester som har ligget med brudgommen (eller bruden), men ingen kler seg vel i en spesiell farge for å vise dette. Så dette er jo selvfølgelig bare tullball. Det kan være vanskelig nok å finne en passende og kledelig kjole til bryllup i utgangspunktet, om man ikke skal begrenses av farge også.

Ville du reagert om noen av gjestene i bryllupet kom med rød kjole?

Nei, det kommer mer an på type kjole enn fargen. Husker ei som hadde en nydelig mørkrød kjole i min brors bryllup. Sjelden jeg husker kjoler, men den husker jeg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tenker at så lenge man hører med brudeparet, så er man safe! Flere gjorde det i vårt bryllup da de hadde noen «hvite» kjoler med mønster. 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tenker hvis man er veldig usikker, spør bruden hva hun tenker 😊 alle er jo så forskjellig i meningene sine, så flertallet her kan si det er greit, men så ender du likevel med stygge blikk fra bruden 😂

Anonymkode: 97488...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...