Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fortsatt noen som holder strengt på dette med å unngå Rød kjole i bryllup?

Det skal visstnok symbolisere at man har ligget med brudgommen. Jeg ser ikke bort i fra at det er mange bryllupsgjester som har ligget med brudgommen (eller bruden), men ingen kler seg vel i en spesiell farge for å vise dette. Så dette er jo selvfølgelig bare tullball. Det kan være vanskelig nok å finne en passende og kledelig kjole til bryllup i utgangspunktet, om man ikke skal begrenses av farge også.

Ville du reagert om noen av gjestene i bryllupet kom med rød kjole?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sier også man skal unngå grønt fordi det symboliserer at man er sjalu. Da blir det ikke mange farger igjen når man også skal unngå svart og hvitt. Ikke alle kler pastellfarger, blått eller lilla, liksom.

Skal man bruke masse penger en ny kjole man overhodet ikke kler og føler seg vel i og aldri kommer til å bruke igjen pga et bryllup for å unngå å fornærme noen?

• Liker 4
Skrevet

Knallrød kjole tar jo en del oppmerksomhet. Men rosa og burgunder blir noe helt annet. Ev. en form for dempet rød.

Feks knallrød kjole man ikke bør bruke i bryllup: 

256fd728eb4f4c03b98fe24671fbcf17.jpg

F.eks andre kjoler som kan gå, alt etter formaliteten:

8e813705b019223ce6851023496b8d0e.jpg

e2f7b63ddd455ff92ddcbb12b8cb71b0.jpg

Story Pin-bilde

2a839953245f108b84ae6b5c4bb82474.jpg

0138a9738ace5d6b20f26d75a881f703.jpg

Om man er usikker på hva man faktisk kler og ikke, så vil jeg anbefale en profesjonell fargeanalyse. Det har vært en god investering for meg, nå har jeg et fargepalett som er helt personlig. Ble overrasket over at jeg kledde så mye forskjellig lilla, og nå ser jeg det godt selv også. De færreste kler svart og hvitt faktisk, det er heller former for marineblå som kan anses som universalt.

Om du ikke bryr deg om hvilke farger du faktisk kler, men heller vil gå med de fargene du synes er fine som f.eks knallrød, så kan du spørre bruden om det er i orden og sende bilde av kjolen du tenker å ha på. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rødt og sort går bra. 

Innlegget over er fint. Man unngår kjoler som krever mye oppmerksomhet - herunder knallrødt. Knallrosa. Paljettkjoler. Dype utrigninger. Etc. 

Det jeg har sett mest i bryllup de siste årene er lange, blomstrede kjoler - da ofte med innslag av både rødt, hvitt eller sort. 

Anonymkode: 05b53...bea

• Liker 5
Skrevet

Jeg som brud hadde ikke brydd meg

• Liker 5
Skrevet
exictence skrev (4 minutter siden):

Jeg som brud hadde ikke brydd meg

Hadde ikke brydd meg om jeg var brud heller

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk med rød kjole i bryllup første gang for 18 år siden, var litt bekymret på forhånd, men vi var faktisk fire gjester med kjole i samme rødfagre, ingen reagerte på det. Være i mange bryllup siden, ofte folk i rød kjole. Eneste man bør styra unna er hvit. Min røde kjole lignet denne i fasong og helt lik farge  

image.jpeg.e582576ed380f55f3452864669c45a6a.jpeg

Anonymkode: f2edf...7f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (13 timer siden):

Er det fortsatt noen som holder strengt på dette med å unngå Rød kjole i bryllup?

Det skal visstnok symbolisere at man har ligget med brudgommen. Jeg ser ikke bort i fra at det er mange bryllupsgjester som har ligget med brudgommen (eller bruden), men ingen kler seg vel i en spesiell farge for å vise dette. Så dette er jo selvfølgelig bare tullball. Det kan være vanskelig nok å finne en passende og kledelig kjole til bryllup i utgangspunktet, om man ikke skal begrenses av farge også.

Man går IKKE i rødt i bryllup!

Anonymkode: 943f2...5cb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler litt om at det er brudens dag og rødt er sensuelt og noe som tiltrekker menn.. Hva er det med folk.. Siste brukluoet var det en som gikk med en veldig lysende utfordrendre trang liten kjole og overlot lite til fantasien mens resten hadde lange fine skikkelige kjoler. Det blir bare for dumt. La det habdle om bruden bare denne ene dagen..

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer jo litt på hva de med knallrøde kjoler egentlig ønsker å formidle eller oppnå.

Anonymkode: db7fa...560

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i rød kjole i bryllup på ønske fra bruden fordi jeg hadde ligget med brudgommen. Henne også forøvrig.

Da jeg selv gifta meg kunne jeg ikke brydd meg mindre om samtlige gjester ankom i brudekjoler så folk er forskjellige. At regelen ikke er loven er jo de fleste klar over så hvorfor bry seg med å tenke på det som en greie overhode? Bruk rødt, sort, grønt eller ingen av delene. Man er jo ganske avstumpa om man på død og liv må bruke en spesifikk farge bare fordi også.

Anonymkode: c3585...10e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer jo litt på hva de med knallrøde kjoler egentlig ønsker å formidle eller oppnå.

Tja, hva vil dei rose, blå, lilla, gul, grønn, svart eller organge kjole formidle eller oppnå? Det samme som de i rød tenker jeg. Pynte seg, føle seg fin og gå i en kjole de kjenner seg vel i og som er pyntet nok for anledningen.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tja, hva vil dei rose, blå, lilla, gul, grønn, svart eller organge kjole formidle eller oppnå? Det samme som de i rød tenker jeg. Pynte seg, føle seg fin og gå i en kjole de kjenner seg vel i og som er pyntet nok for anledningen.

De i knallrød vil nok føle seg ekstra fin og mer til. De får kose seg med det så får vi andre lure.

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (17 timer siden):

Nei. 

Anonymkode: af8f6...9d5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man unngår knallrødt for å ikke ta bort oppmerksomhet fra bruden.

Anonymkode: 01c92...927

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dronning Sonja avsluttet vel den diskusjonen en gang for alle med rød kjole i bryllupet til Victoria av Sverige.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ønsker de å formidle eller oppnå noe, tror du?

Kanskje det var en kjole de allerede hadde i skapet, en som ikke kostet noe eller en de fant uten for mye leting som satt pent på dem rett og slett. Ikke alle har masse kjoler.

Og med rød kjole mente jeg ikke nødvendigvis knallrød.

Endret av Thyra
  • Liker 4
Skrevet
Mymlen skrev (22 timer siden):

Knallrød kjole tar jo en del oppmerksomhet. Men rosa og burgunder blir noe helt annet. Ev. en form for dempet rød.

Feks knallrød kjole man ikke bør bruke i bryllup: 

256fd728eb4f4c03b98fe24671fbcf17.jpg

F.eks andre kjoler som kan gå, alt etter formaliteten:

8e813705b019223ce6851023496b8d0e.jpg

e2f7b63ddd455ff92ddcbb12b8cb71b0.jpg

Story Pin-bilde

2a839953245f108b84ae6b5c4bb82474.jpg

0138a9738ace5d6b20f26d75a881f703.jpg

Om man er usikker på hva man faktisk kler og ikke, så vil jeg anbefale en profesjonell fargeanalyse. Det har vært en god investering for meg, nå har jeg et fargepalett som er helt personlig. Ble overrasket over at jeg kledde så mye forskjellig lilla, og nå ser jeg det godt selv også. De færreste kler svart og hvitt faktisk, det er heller former for marineblå som kan anses som universalt.

Om du ikke bryr deg om hvilke farger du faktisk kler, men heller vil gå med de fargene du synes er fine som f.eks knallrød, så kan du spørre bruden om det er i orden og sende bilde av kjolen du tenker å ha på. 

Jeg bryr meg faktisk om hvilke farger jeg kler. Rødt (ikke nødvendigvis knallrødt), grønt og svart er farger jeg føler jeg kler sånn noenlunde ihvertfall. Pasteller og blåtoner kler jeg IKKE. Så blir ikke så mange farger igjen å bruke i et bryllup om man skal unngå svart, rødt og grønt. Jeg nekter å kjøpe kjole i pastell eller blått for å bruke den ene dagen når jeg ikke kler fargene engang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det tenker jeg også. Det finnes så mange kjoler i annen farge enn rød! Ville heller gått for svart i stedet for rød (men tenker man er litt vanskelig uansett da). Svart er trist og flere symboliserer det med begravelse, men heller det, enn en som bare MÅ vise seg i rødt. 

Enig i at andre rødtoner fungerer, burgunder, mot lilla/rød, og mønster hvor det er noe rødt, men ikke for fremtredende. Og man må i alle fall ikke gå for både knallrød kjole og utringning. 

Var i et bryllup hvor en hadde svært inntilsittende kjole, både overkropp og langs rumpe/lår, og splitt opp til øverste del av låret. Ingen BH og puppene struttet under. Helt ok til fest, men ikke bryllup. 

Anonymkode: 114d3...13f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Man går IKKE i rødt i bryllup!

Hvorfor det? En tullete gammel «regel» eller fordi noen liker å tenke sitt om andre? 

Jeg synes man skal kle seg i det man føler seg vel i. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...