Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal i gang med å pleie huden min ordentlig, har til nå bare renset uregelmessig og brukt fuktighetskrem nå og da. Nå trenger jeg litt inspirasjon! Hvilke produkter bruker dere, og når (morgen, kveld, begge deler). Hvor ofte bruker dere peeling og masker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Peeling og masker bruker jeg sjelden eller aldri, føler at huden har det best hvis den får være i ro.

Nå for tiden ser rutinene mine (i den grad jeg har noen klarer rutiner) slik ut:

Morgen:

Ingen renseprodukter, men vann i dusjen

MD Formulations Facial Cream (har skrekkelig tørr hud, denne hjelper fuktigheten å trenge lenger ned i huden)

Dermalogica Skin Smoothing Cream eller Intensive Moisture Balance, eller HR Hydra Genius (forandring fryder)

Exuviance øyenkrem når jeg husker det.

Kveld:

Rens: Enten Aderma Sensifluid eller Dermalogica Ultracalming Cleanser

MD Facial Cream

Danné Seba-E olje rundt øynene

Shiseido Bio-Performance Revitalizer krem

I tillegg bruker jeg selvbruner i ansiktet ca. annenhver dag. Og det er bortimot det hele.

Gjest camillo
Skrevet

Bruker Dr. Hauschka, morgen og kveld.

Skrevet

Akkurat nå har jeg kastet meg på Dr. Hauschka-bølgen og tester ut litt forskjellig, men ellers er det som følger:

Morgen: Lunkent vann og påføring av fuktighetskrem. Enten Clarins Multi-Active Day Cream eller Decléor Hydra Floral (litt for lett nå på vinteren, men fin om sommeren).

Om kvelden er det rens med rensemelk som skylles av med lunkent vann før jeg tar en oppfriskning med ansiktvann. Også her veksler jeg mellom Decléor og Clarins (av sistnevnte bruker jeg produktene for tørr hud). Avslutter med Clarins Multi-Active Night Cream. Får jeg ånden over meg så bruker jeg også litt øyenkrem nå på vinteren.

En gang i blant bruker jeg peelingkrem (for tiden Clarins sin) for å få vekk litt døde hudceller. I det siste har jeg brukt det ca. annenhver uke, men før det kunne det gå temmelig mange uker mellom hver gang.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vann og skin smoothing cream om morgenen og ultracalming cleanser og skin smoothing cream om kvelden. Alt fra Dermalogica. Dersom jeg er veldig tørr så bruker jeg hydrating booster under kremen.

Og det var det.

Gjest Gjest
Skrevet

Morgen: Essential cleansing solution fra Dermalogica, ansiktsvann fra Lumene + Dermalogica - scin smoothing cream

Kveld: fjerner øyensminke og foundation (++) med simple renseservietter, etterpå essential cleansing solution, så Jojobaolje for fukt

En gang i uken: Jojoba peelingkrem fra Body Shop fulgt av Honey & Out 3 in one scrub mask.

Skrevet

Jeg bruker Shiseido, men har ingen klare rutiner for tiden.

Det blir litt dann og vann.

Peeling bruker jeg når det trengs (sjelden) og maske bruker jeg aldri.

Skrevet

Her er mine rutiner:

Morgen:

Vasker ansiktet to ganger med Dermalogica Special Cleanser (først for å fjerne sminke og smuss, deretter for å gå inn i porene og rense) Deretter peeler jeg med Dermalogica Daily Microfoliant, så smører jeg ansiktet inn med Derm. Skin Smoothing Cream og bruker Derm. Total Eye Care rundt øynene.

Kveld:

Samme som morgen, men bruker ikke Daily Microfoliant. Etter vasken og før fuktighetskremen bruker jeg Derm. Medicated Clearing Gel for å forebygge urenheter.

1-2 g. i uken bruker jeg Derm. Skin Hydrating Masque.

Dette hørtes sikkert voldsomt ut, men jeg har iallefall fått myyyyye finere hud etter at jeg begynte å ta rensingen av den på alvor.

Lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt faste rutiner siden jeg var 12 år (dog med forskjellige produkter). Skjønner ikke at dere har samvittighet til å la være...

Skrevet (endret)

Bruker cleanser og fuktighetskrem morgen og kveld. (for tiden Mary Kay TimeWise-produkter. Har også en Dermalogica ultracalming cleanser)

Skrubb 2 ganger i uka. (Dermalogica Skin Prep Scrub)

Maske 1-2 ganger i uka. (Dermalogica skin refining mask)

Endret av Midnattsol
Gjest Malina
Skrevet

Jeg renser huden godt morgen og kveld; nå for tiden har jeg min favorittrens Dermalogica Special Cleansing Gel som er super!! Så smører jeg på serum og krem- jeg bruker fruktighstsserum fra Dior og krem fra Decleor.

På kvelden bruker jeg samme rens, og ansiktsvann fra ACO etterpå på de fete områdene. Så er det på med noen dråper serum fra Dior. Så blander jeg Jojobaolje i kremen fra Decleor og masserer inn masse krem før jeg legger meg!

En gang i uken bruker jeg enten en peelingmaske eller skrubb. Jeg har for tiden peelingmaske fra Decleor(som jeg ikke likte så godt konsistensen på), og skrubb fra Shiseiod Pureness serien og Dermalogica Skin Prep Scrub. Begge de siste er kjempe fine- de skrubber godt,men har ikke for store skrubbekorn. De er også utrolig drøye.

Når jeg ikke brukte furktighetsserumet fra Dior, brukte jeg i tillegg en fuktmaske 1-2 ganger i uka. Jeg liker Dermalogica og Decleor. De aller fleste hudpleieproduktene mine kommer fra de merkene!

Gjest gjest1
Skrevet

Morgen:

Renser med Dr.H rensemelk på vinteren og Dermalogica Special Cleansing Gel på sommeren. Skin Smoothing Cream og Hydrating Booster fra Dermalogica.

Kveld:

Rensekrem fra Dr.H. Skin Smoothing Cream og litt Hydrating Booster.

Peeler huden sjelden, kanskje en gang i måneden. Ansiktsmaske (Multivitamin Power Recovery Mask fra Dermalogica) når jeg har tid og føler for det.

Ansiktsvannet fra Dr.H bruker jeg mye på sommeren.

Skrevet

Er det egentlig nødvendig å bruke renseprodukter om morgenen? Dersom man har vært grundig kvelden før? Man har jo bare sovet i senga si... :klø:

Gjest gjest1
Skrevet
Er det egentlig nødvendig å bruke renseprodukter om morgenen? Dersom man har vært grundig kvelden før? Man har jo bare sovet i senga si...  :klø:

Vel, egentlig ikke. Jeg gjør det bare for velværefølelsen. Og siden jeg har så tørr hud ser det ut til at Dr.H rensemelk er med på å gjøre huden min mere fuktet og balansert.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det egentlig nødvendig å bruke renseprodukter om morgenen? Dersom man har vært grundig kvelden før? Man har jo bare sovet i senga si...  :klø:

Det jeg har hørt er at huden jobber hardt om natten, tar til seg "næring" og skiller ut avfallstoffer. Derfor rens om morgenen..

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hjorde mye sånt før, men det er så dyrt med alle produktene :sjenert:

Så nå bruker jeg natusan-krem for fuktighet, også peeler jeg med en sak fra Body Shop ca annenhver uke

Skrevet

Jeg bruker produkter fra Olay til ansiktet. Bruker ansiktsvask i dusjen om morgenen og smører på ansiktskrem (Olay Touch). Om kvelden fjerner jeg evt sminke og smører på samme krem som om morgenen (har jeg ikke brukt sminke den dagen gjør jeg ingenting om kvelden). Bruker aldri masker, skrubber eller andre produkter og mener bestemt at det enkle er det beste. Jeg har ren, myk og rynkefri hud.

Gjest Gjest
Skrevet

Jo det er viktig å rense huden også om morgenen. Nå må du huske på at man renser ikke bare huden for å fjerne sminke. Man renser også for å fjerne døde hudceller, talg, smuss og diverse avfallstoffer.

Og dette er på huden også om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...