Mezali Skrevet onsdag kl. 18:31 #1 Skrevet onsdag kl. 18:31 Hei, jeg trenger råd. Jeg har vært gift i 9 år. Da vi giftet oss sa mannen min at han hadde ett barn, men jeg har senere oppdaget ( i år) at han har fem barn fra før med forskjellige mødre. Han har løyet og er ikke åpen om dette. Vi har to barn sammen, og jeg står som hovedlåntaker på vår leilighet. Økonomien min er litt vanskelig, og jeg ønsker å gå fra ham, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Har noen vært i lignende situasjon eller har tips om hvordan jeg kan starte prosessen? Hva kunne du gjort )
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:31 #2 Skrevet torsdag kl. 07:31 Er boligen tinglyst på bare deg eller har dere en annen fordeling? Om han har eierandel i boligen så må du kjøpe ham ut om du ønsker å beholde boligen. Anonymkode: a0634...748
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:33 #3 Skrevet torsdag kl. 15:33 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er boligen tinglyst på bare deg eller har dere en annen fordeling? Om han har eierandel i boligen så må du kjøpe ham ut om du ønsker å beholde boligen. Anonymkode: a0634...748 Tinglysning spiller ingen rolle når de er gift. Verdier som er opparbeidet under ekteskapet skal deles likt. ts, advokat. Her kommer du til å få råd som er feil. Anonymkode: d6877...0e8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:03 #4 Skrevet torsdag kl. 16:03 Mezali skrev (21 timer siden): Har noen vært i lignende situasjon eller har tips om hvordan jeg kan starte prosessen? Hva kunne du gjort ) Tidligere barn er urelevant. Men kommer du på noen grunn til at det ikke skal deles 50/50 ettersom du spør her? Anonymkode: 90837...a52
Vaskeklut1 Skrevet torsdag kl. 16:09 #5 Skrevet torsdag kl. 16:09 Kan du utdype mer om din økonomiske situasjon? Generelt ville jeg også råde deg til å søke hjelp fra en advokat i forhold til deling, og praktiske forhold rundt leiligheten og skilsmissen.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:08 #6 Skrevet torsdag kl. 18:08 Time på fvk ang barna Megler til salg av bolig Anonymkode: a72fa...79a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:17 #7 Skrevet torsdag kl. 18:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tinglysning spiller ingen rolle når de er gift. Verdier som er opparbeidet under ekteskapet skal deles likt. ts, advokat. Her kommer du til å få råd som er feil. Anonymkode: d6877...0e8 Det gjør vel det dersom den ene hadde boligen før de giftet seg. Anonymkode: a0634...748
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:27 #8 Skrevet torsdag kl. 18:27 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det gjør vel det dersom den ene hadde boligen før de giftet seg. Anonymkode: a0634...748 Ikke så veldig sannsynlig når ts sier hun er «hovedlåntaker på vår leilighet». Anonymkode: d6877...0e8
Mezali Skrevet torsdag kl. 19:55 Forfatter #9 Skrevet torsdag kl. 19:55 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er boligen tinglyst på bare deg eller har dere en annen fordeling? Om han har eierandel i boligen så må du kjøpe ham ut om du ønsker å beholde boligen. Anonymkode: a0634...748 Vi eier 50/50
Mezali Skrevet torsdag kl. 19:58 Forfatter #10 Skrevet torsdag kl. 19:58 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tidligere barn er urelevant. Men kommer du på noen grunn til at det ikke skal deles 50/50 ettersom du spør her? Anonymkode: 90837...a52 Trenger råd om hvordan skal ma gjøre angående bolig. Ellers har fått tips her om å kjøpe han ut .
Gaia Skrevet torsdag kl. 20:26 #11 Skrevet torsdag kl. 20:26 Hvis du ønsker å bo der, må du kjøpe han ut. Hvis du ikke ønsker det, må dere selge. Uansett må dere ha en megler. Du må bare finne ut hva du vil først. Familievernkontoret er også lurt å få time hos ganske tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå