AnonymBruker Skrevet 22. oktober #21 Skrevet 22. oktober Da regner jeg med det er helt i orden for deg at de neste år inviterer igjen, men utelater dere. Med argumentet om at de ikke vil ha kaos til jul derfor blir det slik. Anonymkode: afccd...4db 24 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #22 Skrevet 22. oktober Daria skrev (21 minutter siden): Når hele familien har pleid å feire sammen, er det spesielt å invitere tre av fire husstander uten å engang snakke med den dere velger bort. Jeg skjønner at broren din er litt såret, det ville jeg også vært. Enig. Jeg hadde reagert på det jeg og. Anonymkode: 40c33...38b 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #23 Skrevet 22. oktober Jeg forstår godt reaksjonen til broren din. Er enig med andre som skriver at hvis dere ønsket en rolig jul, så fikk dere invitere ingen. Jeg synes du bør enten invitere alle eller ingen. Den broren som har invitert to år på rad kan jo heller da få foreldrene dine og singel-broren, også kan dere være alene. Hvis dere synes det blir stusselig at dere er alene, så får dere heller brette opp ermene og invitere alle sammen med et veldig godt og ektefølt unnskyld!! Anonymkode: 1d671...a6e 17 7
Tradegy Skrevet 22. oktober #24 Skrevet 22. oktober (endret) Jeg skjønner ønsket om en rolig jul. Det er måten du har løst det på som er trøblete; ikke nødvendigvis selve ønsket. Når du inviterer "alle i familien" bortsett fra én gren, uten å gidde å ta en telefon i forkant for å forklare. Ja, da virker det fort som en hélt bevisst ekskludering. Å pakke det inn som et ønske om "ro" hjelper dessverre ikke så mye, for det ser ut som du bare ville ha et enklere selskap , men med et litt uheldig utvalg. Broren din har egentlig reagert ganske behersket, og det skjønner jeg godt. I slike situasjoner handler det ikke om at man "må invitere alle hvert år", men om elementær folkeskikk og kommunikasjon. Du kunne spart deg mye misnøye bare ved å ringe og si: "Vi orker ikke arrangere stort i år, så vi holder det helt lite." Da hadde dette aldri blitt et tema. Endret 23. oktober av Tradegy 27 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #25 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg takler ungene hans, er bare at mine OG hans sammen på en dag som julaften ikke blir rolig... Ts Anonymkode: 7b25e...2b0 Hvorfor kapret du dine foreldre og din bror? Hvis du må ha det rolig kunne du latt alle andre få feire sammen. Anonymkode: 7413a...688 34 11
Amy33 Skrevet 22. oktober #26 Skrevet 22. oktober Det er sikkelig dårlig gjort , ønsker du rolig jul er det bare og være med mann og dine egne barn ingen andre. Min søster gjorde dette mot meg og min familie for mange år siden og det har alltid vært sårt for meg. 16 6 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #28 Skrevet 22. oktober Du har jo allerede fått ange svar her, en vil stemme i. Du har på en måte kuppa familiejula, og sagt at den inneholder hele familien bortsett fra en bror med familie. Selv om broren som er invitert er alene så skjønner jeg godt det er slik det føles for den andre broren. jeg skjønner godt ønsket om rolig jul og forstår tankegangen din, men slik du framstiller det burde du da sagt at du og mann og barn ønsket å feire alene i år, eller invitert alle. Det er ikke slemt å ikke invitere noen i det hele tatt, men det er lite hyggelig å bare invitere noen. Anonymkode: f48d0...8a2 15 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #29 Skrevet 22. oktober Ja, du er kjip som bare faen. Anonymkode: d1b06...d33 28 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #30 Skrevet 22. oktober Jævlig dårlig gjort. Anonymkode: c4c95...46f 15 5
Raven.Writingdesk Skrevet 22. oktober #31 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er en del av en søskenflok på 3 stk. Jeg har to brødre, hvor den ene har skilt seg fra sin hustru for to år siden, og har to barn. Den andre broren min er gift , og har tre barn. Den andre broren min og kona har arrangert jul for alle i min familie (alle oss søsknene og foreldrene våre) pluss mammaen til svigersøstera mi og mannen til denne mammaen to år på rad. Jeg og min familie (vi er 4 stk) flytter til et nytt hus i november, og ønsker en rolig jul. Vi har derfor bedt foreldrene mine, men også den ene broren min siden han ikke har barna i år. Vi ønsker ikke å arrangere jul for så mange, da vi har mer enn nok med å komme i stand i nytt hus. Jeg tenkte ikke noe særlig over det før jeg fikk melding av min bror i dag. Han utrykte at han var skuffet over at jeg hadde bedt alle i vår familie, utenom hans familie, uten å si ifra /forklare til han at dette var gjort. Han reagerte på dette siden de hadde arrangert jul to år på rad. Jeg prøvde å forklare årsaken - at vi ønsket en rolig jul, men at vi kunne feire sammen neste år igjen. Broren min svarte da bare "Takk for svar. Jeg synes likevel det er en merkelig prioriteringer. Men vi kommer ikke til å lage noe dårlig stemning på bakgrunn av dette. Vi hadde dog ikke invitert alle unntatt noen." Må man virkelig invitere alle til jul hvert år ? Når man ønsker en rolig jul. Det var jo de som tok valget å invitere så mange , betyr det at de kan forvente at alle andre gjør det samme? Anonymkode: 7b25e...2b0 Definitivt dårlig gjort, flyflate!! 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #32 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Roligere enn 7 voksne og 5 barn.. Barna våre er 1 og 6 år, og er ganske rolige når det bare er de. Barna til broren min er 4 og 5 .år , og når det kommer barn på 4,5 og 6.år sammen blir naturlig nok støynivået nokså høyt og energinivå/spenningen høyere hos alle (også hos mitt barn på 6.år som blir mer "gira" og leker mer høylytt når det kommer andre barn i den alderen ). Ts Anonymkode: 7b25e...2b0 Du var den som ville feire rolig. Likevel tar du valget fra han med å invitere alle uten om de. Det er bare frekt, du klarer faktisk ikke å komme ut av den med æren i behold. Hva tror du det sier han når du vil feire med alle uten om de? 🙄 Anonymkode: ee2e0...1e0 32 3
Frida Skrevet 22. oktober #33 Skrevet 22. oktober Veldig spesielt at du kun utelater en bror med familie. Jeg ville aldri gjort det, enten alle eller ingen. 12 3
17.11 Skrevet 22. oktober #34 Skrevet 22. oktober Dette ble klønete syns jeg, jula skal være inkluderende. Her blir det fullstendig kaos med hele familien til samboeren min, masse unger og jeg tror egentlig ikke vi har stort nok bord til at alle får plass på en smidig måte, men det ordner seg på et vis, alle er invitert uansett, det skulle bare mangle. 12 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #35 Skrevet 22. oktober Vil bare kommentere at din brors melding er utmerket. Tydelig og velformulert. Han treffer 100%. Anonymkode: e5ed5...0ef 26 1 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #36 Skrevet 22. oktober Om dere vil ha en roligere jul, så hadde dere ikke invitert noen. Det var ikke mye pent gjort å utelate noen. Anonymkode: d3b8d...bdd 10 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #37 Skrevet 22. oktober Dette var skikkelig råten måtte løse ting på. Å la en bror med familie stå alene. Hadde du likt din bror hadde bedt foreldrenebog ene broren din men ikke dun familie. Nesten så jeg håper din bror gjør det, så ting biter deg bak Hvis du vil ha rolig jul, inviterer du ingen enkelt og greit Anonymkode: 0d250...a80 13 4
Raven.Writingdesk Skrevet 22. oktober #38 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg takler ungene hans, er bare at mine OG hans sammen på en dag som julaften ikke blir rolig... Ts Anonymkode: 7b25e...2b0 OGSÅ??!! Hva faen slags signal har dere sendt til denne familien og BARNA deres nå?! At de er ikke velkommen! Dette er virkelig lavmål og du har til og med skada ungene dine er min påstand, med mindre disse barna krangler så fillene fyker burde det være helt fantastisk for dem å få feire sammen. Hvis dere vil ha en: «rolig jul» så inviterer dere INGEN. Å invitere INGEN sender ett signal om «rolig jul». Å invitere alle utenom EN familie sender signal om EKSKLUDERING. Dette hadde jeg faktisk aldri tilgitt tror jeg ikke. Fyfaen så bedritent gjort! Søppel oppførsel! Håper mor og singel bror feirer med din andre bror også kan du og din familie feire alene og få deres «rolige jul» !! 🤬 17 1 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #39 Skrevet 22. oktober Herlighet så stygt gjort. Av deg! Dine foreldre og bror som er alene burde virkelig dra til din andre bror, så får dere sitte alene i ro og mak. Anonymkode: 6e305...d4a 7 2
Raven.Writingdesk Skrevet 22. oktober #40 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil bare kommentere at din brors melding er utmerket. Tydelig og velformulert. Han treffer 100%. Anonymkode: e5ed5...0ef Fyfaen ja. Og de har invitert alle to år på rad. Snakk om klasseforskjell. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå