AnonymBruker Skrevet 23. oktober #101 Skrevet 23. oktober Fy flate så kjip du er! Her er det bare å beklage til broren sin, og invitere de også! Skjerpings! Anonymkode: 05c44...265 6 3
Blåttvann Skrevet 23. oktober #102 Skrevet 23. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): For å si det sånn så har jeg selv en historie litt i samme gate. For 15 år siden ble vi og hele familien invitert I bursdagsselskap til min nevø. De kunne ikke holde selskapet på selve dagen hans og valgte derfor den dagen som var nærmest dagen og passet best for dem. Dagen de så valgte var den faktiske bursdagen til min datter. De var såpass tidlig ute med å invitere (sikkert nøye planlagt) at vi ikke hadde rukket å planlegge selskap for vårt barn ennå. Sånn sett så visste de at svigerfamilien var ledige og de sa derfor ja, både fordi det var svigerinne som inviterte først og fordi de så det som selvsagt at ungene skulle bli feiret sammen. Da jeg spurte svigerinne om det var meningen så var det et klart nei, hennes barn måtte få sin egen dag med full fokus på bare han. Hun sa hun skjønte problemet, men at de måtte velge sånn fordi det var den eneste dagen det også passet for hennes svigerfamilie og delta. Vi skulle da sitte der å feire vår nevø på bursdagen til vår egen datter uten å gi henne noe oppmerksomhet... vel, vi dro jo så klart ikke og min familie kom jo og feiret hos oss. Svigerfamilien min trakk seg ikke da de ikke ville såre nevøen som visste at de allerede hadde sagt ja. Dette er som sagt 15 år siden og forholdet mitt til den delen av familien har aldri blitt bra igjen. Jeg er sammen med de minst mulig. Egentlig kun når min mann inviterer dem hit, og da gidder jeg ikke løfte en finger, bare sitter her og mannen er vert. Jeg har konsekvent ikke dratt til dem på noen julefeiringer, og ikke barna heller (som nå er voksne) da de alltid har villet være der jeg er. Har de bursdager eller andre sammenkomster så har mannen tatt med seg barna dit alene. Noen syntes kanskje jeg er barnslig, men for meg så fortalte det valget de tok den gangen, meg i klartekst hvor lite jeg, mannen og våre barn var verdt. Dette har jeg aldri klart å heve meg/komme over da det ga meg et dypt kutt ved hjertet. Anonymkode: 9a76b...6b6 Dette var litt vel drøyt av deg. Ikke rart det er krig i verden. Endret 23. oktober av Blåttvann 11 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #103 Skrevet 23. oktober Blåttvann skrev (2 timer siden): Dette var litt vel drøyt av deg. Ikke rart det er krig i verden. Ok. Nå skal ikke jeg kuppe tråden til ts her men, jeg lurer oppriktig på hvorfor du syntes det? Jeg liker ikke egoistiske mennesker. Og jeg har ikke noe til overs for å tilbringe tid med folk som sårer meg eller de jeg er glad i. Anonymkode: 9a76b...6b6 5 1
Blåttvann Skrevet 23. oktober #104 Skrevet 23. oktober (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ok. Nå skal ikke jeg kuppe tråden til ts her men, jeg lurer oppriktig på hvorfor du syntes det? Jeg liker ikke egoistiske mennesker. Og jeg har ikke noe til overs for å tilbringe tid med folk som sårer meg eller de jeg er glad i. Anonymkode: 9a76b...6b6 Jeg synes nå du er mye mer egoistisk, men det er nå bare min mening. Ettersom du holder på med splitt og hersk 15 ÅR(!) etter en dum hendelse så er du vel uenig i det. Folk gjør feil, det er en del av å være menneske. Dine svigerforeldre kunne ikke trekke seg fra invitasjonen de hadde takket ja til. Der din svigerinne gjorde feil én gang gjør du feil på feil på feil. År etter år etter år. Familieselskap etter familieselskap etter familieselskap. Hvem er verst her liksom, de som gjorde én feil én gang, eller den som går inn for å lage dårlig stemning for resten av livet til alle involverte. Å sitte og sture når folk kommer på besøk.., 15 (ÅR!) etter at du ble fornærmet en gang... ærlig talt. Voks opp. Ja, det var sikkert kjipt for din datter den gangen, men hva tror du folk tenker om det du driver med? Er du stolt av måten du håndterer skuffelse på? Synes du ikke folk etterhvert får en god grunn til å være enda mer skuffet over deg? Jeg hadde skammet meg om jeg var deg. Jeg hadde ikke sittet sur i sofaen, jeg hadde ikke turt å vise meg for dem. Måtte tatt meg en tur ut når de kom for ellers hadde jeg kokt ihjel av skam over å ha oppført meg slik du har. Voksne folk snakker sammen når man blir såra, man trasser ikke slik som du gjør. Og så så lenge da, det er jo psykelig oppførsel. Rart du har beholdt mannen din, jeg hadde gått fra deg for lenge siden. Folk som bærer nag og oppfører seg som en bitter drittkjerring i evigheter hadde jeg mistet respekten for totalt. Håper du føler deg bra av det du gjør eller noe, så det kommer noe godt ut av de greiene dine. Endret 24. oktober av Blåttvann 14 1
LiljaMarie Skrevet 23. oktober #105 Skrevet 23. oktober Herremin så slemt. Og så ser du det ikke selv en gang 😨 4 2
Raven.Writingdesk Skrevet 23. oktober #106 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok. Nå skal ikke jeg kuppe tråden til ts her men, jeg lurer oppriktig på hvorfor du syntes det? Jeg liker ikke egoistiske mennesker. Og jeg har ikke noe til overs for å tilbringe tid med folk som sårer meg eller de jeg er glad i. Anonymkode: 9a76b...6b6 Jeg tror kanskje alle kan si seg enig i at det ble uheldig at din datter og hennes familie skal tilbringe dagen med å feire søskenbarnet hennes som ikke hadde bursdag på denne datoen, men jeg mener det hadde «holdt» med å feire hennes bursdag (som dere gjorde med rette) - også forsøke å legge hendelsen bak seg og gå videre. Om ikke så i det minste for resten av familien rundt sin del.. 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #107 Skrevet 23. oktober Dette var unødvendig og veldig dårlig gjort mot din bror. Sånne ting skaper splid i familien. En rolig jul, er mann og dine egne barn. Anonymkode: 99af8...87b 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #108 Skrevet 23. oktober Du er skikkelig kjip. Jeg er aller mest overrasket over at resten av familien din går med på det, men de vet kanskje ikke at du ikke har invitert din andre bror? Hadde jeg vært dine foreldre eller din andre bror hadde jeg sagt nei til å ferie jul hos deg og invitert den andre broren og hele resten av familien til meg og så kan du bare få ha din rolige jul helt mutters alene. Jeg er så inderlig glad jeg ikke har sånne som deg i familien min. Anonymkode: b62b8...469 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #109 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ok. Nå skal ikke jeg kuppe tråden til ts her men, jeg lurer oppriktig på hvorfor du syntes det? Jeg liker ikke egoistiske mennesker. Og jeg har ikke noe til overs for å tilbringe tid med folk som sårer meg eller de jeg er glad i. Anonymkode: 9a76b...6b6 Helt ærlig, svigerfamilien din hadde takket ja til selskapet fordi de trodde at begge barna skulle feires. Når det viste seg at det ikke var fakta valgte de å ikke skuffe nevøen fordi de allerede hadde takket ja, og konsekvensen var at de skuffet deg og din datter. De befant seg mellom barken og veden, og det ville blitt galt uansett hva de gjorde. Du velger å straffe hele familien i åresvis for en hendelse der de måtte skuffe noen på grunn av noe en egoistisk person (din svigerinne) hadde stelt i stand. Å være såret og skuffet der og da er naturlig, å være fornærmet over dette 15 år senere er i mine øyne smålig og hevngjerrig. Anonymkode: e6285...563 11 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #110 Skrevet 24. oktober Imponert over broren til TS som evner å holde seg saklig i denne situasjonen. Lite inponert over TS som ikke evner å se at dette var en skivebom av dimensjoner. Og enda mindre imponert blir jeg når det eneste TS adresserer av svar i denne tråden er det at det blir mye støy med fem barn. Det at «hele» KG synes oppførselen er bedriten virker det ikke som hun orker å forholde seg til i det hele tatt. Anonymkode: 448f1...522 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #111 Skrevet 24. oktober Blåttvann skrev (12 timer siden): Jeg synes nå du er mye mer egoistisk, men det er nå bare min mening. Ettersom du holder på med splitt og hersk 15 ÅR(!) etter en dum hendelse så er du vel uenig i det. Folk gjør feil, det er en del av å være menneske. Dine svigerforeldre kunne ikke trekke seg fra invitasjonen de hadde takket ja til. Der din svigerinne gjorde feil én gang gjør du feil på feil på feil. År etter år etter år. Familieselskap etter familieselskap etter familieselskap. Hvem er verst her liksom, de som gjorde én feil én gang, eller den som går inn for å lage dårlig stemning for resten av livet til alle involverte. Å sitte og sture når folk kommer på besøk.., 15 (ÅR!) etter at du ble fornærmet en gang... ærlig talt. Voks opp. Ja, det var sikkert kjipt for din datter den gangen, men hva tror du folk tenker om det du driver med? Er du stolt av måten du håndterer skuffelse på? Synes du ikke folk etterhvert får en god grunn til å være enda mer skuffet over deg? Jeg hadde skammet meg om jeg var deg. Jeg hadde ikke sittet sur i sofaen, jeg hadde ikke turt å vise meg for dem. Måtte tatt meg en tur ut når de kom for ellers hadde jeg kokt ihjel av skam over å ha oppført meg slik du har. Voksne folk snakker sammen når man blir såra, man trasser ikke slik som du gjør. Og så lenge, det er jo psykelig oppførsel. Rart du har beholdt mannen din. Håper du føler deg bra av det du gjør eller noe, så det kommer noe godt ut av de greiene dine. Helt enig! Heller ikke for å spore av, men her har hun jo virkelig bevisst sabotert forholdet for sine barn mellom de og deres egne søskenbarn/tanter og onkler (og mann og søster) som da har måttet velge side pga. én fornærmelse rundt bursdagsbesøk for 15 år siden. Hadde hatt ekstreeemt dårlig samvittighet ovenfor egen familie, og skammet meg😅 Utrolig glad vi ikke har noen sånne i min familie. Anonymkode: 5782f...912 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #112 Skrevet 24. oktober @TS: Hva tenker du om svarene du har fått her? Anonymkode: 42a5b...f7a 4 1
Blåttvann Skrevet 24. oktober #113 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt ærlig, svigerfamilien din hadde takket ja til selskapet fordi de trodde at begge barna skulle feires. Når det viste seg at det ikke var fakta valgte de å ikke skuffe nevøen fordi de allerede hadde takket ja, og konsekvensen var at de skuffet deg og din datter. De befant seg mellom barken og veden, og det ville blitt galt uansett hva de gjorde. Du velger å straffe hele familien i åresvis for en hendelse der de måtte skuffe noen på grunn av noe en egoistisk person (din svigerinne) hadde stelt i stand. Å være såret og skuffet der og da er naturlig, å være fornærmet over dette 15 år senere er i mine øyne smålig og hevngjerrig. Anonymkode: e6285...563 Jeg er helt sjokkert. Den som skrev innlegget er det noe alvorlig galt med. 4 1
Ugresset Skrevet 24. oktober #114 Skrevet 24. oktober Ts listet seg rooolig ut av tråden da hun innså hun hadde gjort en stor tabbe. En tabbe hun aldri kommer til å innrømme, men skade en familie med. "Godt jobba"! 5 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #115 Skrevet 24. oktober Så… Du har både kuppet julegjestene, spolert din brors generøse familiefeiring for alle - og på toppen av det hele - utelukket den broren som de siste årene har vært vert og sørget for alle. ….hvordan i huleste fikk du snurra det til i hodet ditt at dette er ok oppførsel? Dette er det rareste jeg har lest her inne på ei stund. 🤨 Nei, selvsagt er det ikke ok å ikke invitere deler av familien på denne måten. Du har opptrådt fryktelig egoistisk, og stygt. Attpåtil, så ville det høflige og normale vært å tatt en prat med både den broren som har arrangert jul for familien flere år på rad, og resten av familien, om de var åpne for å gjøre det litt annerledes i år. Og hvordan dere evt kunne løse ting. Jul annethvert år hos dere og bror f.eks? En snakker med familien sin, i normale, sunne familier, og kjører ikke ‘jule-kupping’ som er det du har gjort. Ja, sånn i tillegg til jule-ekskludering. Anonymkode: ac542...fee 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #116 Skrevet 24. oktober Du sørger for at broren din får en rolig jul i all fall… Ser ut som TS har forlatt tråden Anonymkode: 0bca9...c6f 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #117 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): @TS: Hva tenker du om svarene du har fått her? Anonymkode: 42a5b...f7a Jeg tror ikke TS tør å svare i tråden igjen. Anonymkode: c270f...8c5 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #118 Skrevet 24. oktober Tviler på medlemmene i kvinneguiden aldri har vært mer samstemte. Dette var rett og slett ufint av deg, håper du rydder opp etter deg, ber om unnskyldning og inviterer de også. Anonymkode: 3d91b...5c4 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #119 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 18.57): Ja, det er dårlig gjort å utelate dem. Dere får feire alene hvis dere vil ha det så rolig. Anonymkode: 117e7...7be Enig i dette, herlighet for en sær ting å gjøre Anonymkode: 6fba9...78b 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #120 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 8.45): Helt ærlig, svigerfamilien din hadde takket ja til selskapet fordi de trodde at begge barna skulle feires. Når det viste seg at det ikke var fakta valgte de å ikke skuffe nevøen fordi de allerede hadde takket ja, og konsekvensen var at de skuffet deg og din datter. De befant seg mellom barken og veden, og det ville blitt galt uansett hva de gjorde. Du velger å straffe hele familien i åresvis for en hendelse der de måtte skuffe noen på grunn av noe en egoistisk person (din svigerinne) hadde stelt i stand. Å være såret og skuffet der og da er naturlig, å være fornærmet over dette 15 år senere er i mine øyne smålig og hevngjerrig. Anonymkode: e6285...563 👏👏 Anonymkode: 6fba9...78b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå