Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde skjønt argumentet om at dere ønsket en rolig jul hadde dere feiret alene uten foreldre og bror. Så når dere bare utelukker din andre bror og hans familie, så skjønner jeg at han reagerer. 

Anonymkode: 7ffe8...611

• Liker 16
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg takler ungene hans, er bare at mine OG hans sammen på en dag som julaften ikke blir rolig... 

Ts

Anonymkode: 7b25e...2b0

Men selv om du synes at det blir urolig så er det nok kjekt for barna å ha hverandre. 

Trist at du bare ser deg selv og dine behov her. 

Du er heldig som har familie å feire med! Julen er tiden for samhold, å være inkluderende og raus. Stakkars de to barna som ikke får være med dere 😓

Anonymkode: fcc24...f79

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du skjønner tegningen etterhvert!  Ring og legg deg flat. Be bror med familie også!

Vi har arrangert jul i mange år nå. De siste årene har vi på det meste vært 8 barn!!! I fjor inviterte vi svigers til min bror også, ingen skal trenge å sitte alene på julaften viss de ikke velger det selv. 

Anonymkode: 1a790...725

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff det der var dårlig gjort TS

Anonymkode: 07baa...09a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Veldig dårlig gjort. Særlig når de har vært rause og invitert dere. Julaften med barn er aldri rolig. Men det skaper gode minner for barna. Du virker veldig egoistisk. Hadde jeg vært foreldrene  dine og  den andre broren hadde jeg takket pent nei, og feiret med bror nr.2. Så kunne dere sitte der i fred og ro.

Dette bør du rette opp i så fort som mulig. 

Anonymkode: 50f56...74e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er en del av en søskenflok på 3 stk. Jeg har to brødre, hvor den ene har skilt seg fra sin hustru for to år siden, og har to barn. Den andre broren min er gift , og har tre barn. 

Den andre broren min og kona har arrangert jul for alle i min familie (alle oss søsknene og foreldrene våre) pluss mammaen til svigersøstera mi og mannen til denne mammaen to år på rad. 

Jeg og min familie (vi er 4 stk) flytter til et nytt hus i november,  og ønsker en rolig jul. Vi har derfor bedt foreldrene mine, men også den ene broren min siden han ikke har barna i år. Vi ønsker ikke å arrangere jul for så mange, da vi har mer enn nok med å komme i stand i nytt hus. 

Jeg tenkte ikke noe særlig over det før jeg fikk melding av min bror i dag. Han utrykte at han var skuffet over at jeg hadde bedt alle i vår familie,  utenom hans familie,  uten å si ifra /forklare til han at dette var gjort. Han reagerte på dette siden de hadde arrangert jul to år på rad. Jeg prøvde å forklare årsaken - at vi ønsket en rolig jul, men at vi kunne feire sammen neste år igjen. Broren min svarte da bare "Takk for svar. Jeg synes likevel det er en merkelig prioriteringer. Men vi kommer ikke til å lage noe dårlig stemning på bakgrunn av dette. Vi hadde dog ikke invitert alle unntatt noen."

Må man virkelig invitere alle til jul hvert år ? Når man ønsker en rolig jul. Det var jo de som tok valget å invitere så mange , betyr det at de kan forvente at alle andre gjør det samme? 

Hvorfor er det materielle så viktig? Det huset stikker ikke av, og jula blir ikke dårlig av at ikke alt er perfekt. Dere burde ikke invitert noen om dere ønsket det rolig, og heller ikke dratt til noen. Du  hadde jo ingen problemer med å dra nytte av at din bror arrangerte jul, så ja - forstår han godt. 
du kan da ha hvilken som helst annen dag rolig. 

Anonymkode: 31b9c...155

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Du sa rett ut at du ikke orker dem til jul.

Hyggelig.

• Liker 21
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke som du forstår hvor sykt det er. Jeg synes egentlig det er forbi ufint og slemt, det er helt absurd. Du har en helt fantastisk bror som bevarer fatningen. Litt rart at dere har samme foreldre, egentlig. Eller kanskje er dette en trend i familien siden han ikke lager noe drama ut av det. Dette er noe jeg aldri hadde glemt hvis et av mine søsken fant på noe sånt. 

Anonymkode: 1dede...548

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg synes dette er skikkelig dårlig gjort, det er en stor ting å utelate noen på en dag som julaften. Det er skikkelig dårlig å invitere noen, men ikke alle.

Ufint ts. Skikkelig ufint.

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Må bare spørre. hvorfor kunne ikke du latt han invitere alle i år også, så kunne dere takket fint nei og sagt dere ønsket å vere dere 4 i år siden dere nettopp har flyttet inn?

Anonymkode: ee2e0...1e0

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette syns jeg rett og slett var utrolig dårlig gjort. Egoistisk og smålig. Helt uforståelig. 

Anonymkode: fc4b8...369

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med alle. I tillegg: Hvorfor snakket du ikke med broren din om dette først? Det er jo helt sykt. 

Anonymkode: f4df4...932

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Rart foreldrene dine ikke har sagt noe på dette. Dette hadde vært helt uaktuelt her. Vil dere feire rolig så kan dere få gjøre det alene, og ikke utestenge 1 fra en familie på 5. Ekstra frekt når de har åpnet hjemmet sitt de siste årene for deg.

Anonymkode: 2862c...55f

• Liker 12
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rart foreldrene dine ikke har sagt noe på dette. 

Er vel snakk om en søster som har fått overkjøre sine brødre og foreldre hele livet.

Anonymkode: 7413a...688

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man virkelig invitere alle til jul hvert år ? 

Du stiller feil spørsmål. Spør heller om det er greit å invitere alle i familien utenom en bror med hans familie.

Ikke bare var dette dårlig og utakknemlig gjort av deg, men du har også stilt både dine foreldre og andre broren i en vanskelig situasjon, siden de blir nødt til å velge hvem de skal feire jul med når de får vite om stuntet ditt.

Du har med andre ord ødelagt en flott tradisjon og skapt kvalme i familien.

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Min eldste søster gjorde det samme som deg for 11 år siden og det har splittet hele familien. Hun har selv flest (og mest bråkete) barn, men ønsket seg en «rolig» jul og lot være å invitere midterste søster og hennes to rolige barn.  
Da jeg (barnløs) tok opp at dette ble urettferdig, så ble jeg avinvitert.  
Da trakk mamma og pappa seg fra å feire hos eldste søster, og feiret jul hjemme alene for å ikke velge side. De blir lei seg hvert år når de blir invitert, og vil ikke velge side. Eldste søster står på sitt og mener at det ikke blir rolig jul med tre ekstra personer fra mellomste søsters familie.  
Det er bare blitt rot, og ingen har noen hyggelig julaften lenger. 

Anonymkode: 39af1...d03

• Liker 15
  • Hjerte 25
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere burde feiret jul bare dere alene, eventuelt med noe svigerfamilie. Det virker nesten som dere har kuppet julefeiringen, og lar være å invitere noen av familien. Det er rart, synes jeg.

Anonymkode: 14332...dc9

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Rart foreldrene dine ikke har sagt noe på dette. Dette hadde vært helt uaktuelt her. Vil dere feire rolig så kan dere få gjøre det alene, og ikke utestenge 1 fra en familie på 5. Ekstra frekt når de har åpnet hjemmet sitt de siste årene for deg.

Dette tenker jeg også, hva feiler det foreldre som aksepterer at barna oppfører seg som TS? Eller kansje de bare har gått ut i fra at alle er invitert, fordi det er den eneste riktige tingen å gjøre.... Synes også det er rart at TS sin bror greier å håntere det så fint, når søstra mangler så totalt sosiale antener! Ta deg sammen TS og inse at du ikke kan invitere alle uten om en. Om du vill ha en rolig jul kan du feire allene, men du kan jo ikke besteme at broren din sakl feire allene.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Skikkelig ufint gjort. Skjønner godt at broren din reagerer. Hvis dere vil ha en rolig jul er det bedre at dere feirer alene 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nesten så jeg tror du troller. 

Hvorfor i alle dager lot du ikke resten av familien feire sammen (som sikkert var planen, siden dere har gjort det slik 2 år på rad)? Så kunne dere 4 feire alene og ha denne rolige julen du ønsker deg. 

Dette var utrolig stygt gjort samme hvordan du vrir og vender på det. 

Anonymkode: dea4f...602

• Liker 14
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...