AnonymBruker Skrevet 25. oktober #41 Skrevet 25. oktober Rotemor skrev (23 timer siden): Hvorfor skriver du «Eh nei» Det bestemmer man da selv. Barnelek er lov. Løping er ikke barnelek egnet inne, det gjør man ute Anonymkode: 578a9...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #42 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser det har blitt veldig vanlig de siste årene, og skjønner ikke hvorfor. Hva har skjedd med barn de siste årene som gjør at de må løpe inne? Er det noe i maten eller luften? Eller er problemet vår generasjon foreldre som ikke gidder og oppdra barna sine? Og løpe inne var helt uaktuelt når jeg var barn, og barna mine løper selvsagt ikke inne. Søsteren min har latt barna løpe inne , sett det selv, hun bare later som hun ikke ser. Spurt hva hun tenker om hvordan det er for naboer. Samtidig klager hun på at de har på tv på kvelden når barna skal sove. Ego samfunnet, men det er ikke barna som er problemet, det er foreldrene. Anonymkode: dfe95...a44 Barn må visst få lov til alt hjemme, oppdragelse skal skje i bhg … Anonymkode: 578a9...bbb 1
Rotemor Skrevet 25. oktober #43 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Løping er ikke barnelek egnet inne, det gjør man ute Anonymkode: 578a9...bbb 🙄
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #44 Skrevet 25. oktober Pås skrev (4 timer siden): Det er jo forskjell på disse tingene og det å løpe i sitt eget hjem. Jeg husker jeg leste i en bok om løping der Jan Post (?) ble spurt om hvorfor han hadde begynt å løpe og han svarte: hvorfor sluttet du? Og det fikk meg til å tenke på løping: alle barn løper dersom du ikke stopper dem eller holder dem i hånden. Mine barnebarn løper her tiden, inne og ute. De er veldig veloppdragne barn, og vi ville naturligvis ikke latt dem løpe rundt i en restaurant som ville dyr, men de får lov å løpe hjemme ja. Man er ikke veloppdratt om man får løpe inne Anonymkode: 578a9...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #45 Skrevet 25. oktober Rotemor skrev (32 minutter siden): Det var veldig til konklusjoner. Man må få leke i eget hjem. Det betyr ikke at man løper rundt hele dagen, men kanskje leker sisten. Og når man bor i vertikal bolig, så bør ikke barn i sokkelesten være et stort problem for andre. Leke ja, løpe nei . Sisten lekes ure Anonymkode: 578a9...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #46 Skrevet 25. oktober Tubaluba skrev (22 minutter siden): Forskjell på at man KAN og MÅ 😆 Barn har løpt til alle tider, ute og inne. Poenget er at slike normale ting som å løpe, hoppe, leke, herje, det må man nesten bestemme selv. Tåler man det ikke som nabo, så kan man ikke bo sånn. Nei barn har ikke løpt inne alle tider, virkelig ikke, løpe, hoppe og herje gjør man ikke inne Anonymkode: 578a9...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #47 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kan virkelig ikke huske at noen fikk lov til og løpe inne når vi var barn. Ikke synes jeg noe av det du beskriver er normal inneaktiviteter heller. Anonymkode: dfe95...a44 👆 Anonymkode: 578a9...bbb
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #48 Skrevet 25. oktober Diverse skrev (6 timer siden): Har inntrykk av at det er mer normen, enn unntaket at barna løper inne. Samme som at trampoline og roping/ skriking ser ut til å være en norm. Hvertfall her jeg bor. Ved fest til sent på kveld hadde jeg forventet en nabovarsel. Naboen vegg i vegg her har en 4-åring som løper som en elefant over gamle tregulv, nesten døgnet rundt. Ikke uvanlig at ungen løper rundt nærmere midnatt, siden de har null kontroll på søvnrutiner og lar barnet styre alt selv. Anonymkode: 6bc28...5e1
Tubaluba Skrevet 25. oktober #49 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei barn har ikke løpt inne alle tider, virkelig ikke, løpe, hoppe og herje gjør man ikke inne Anonymkode: 578a9...bbb Kan det være at folk har forskjellige regler her? Jeg kjenner mange som lar barn herje og leke inne. Helt normale familier. 2
Rotemor Skrevet 25. oktober #50 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leke ja, løpe nei . Sisten lekes ure Anonymkode: 578a9...bbb Nei, vi har hatt mye moro med såkalt voldsom lek inne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #51 Skrevet 25. oktober Tubaluba skrev (3 timer siden): Kan det være at folk har forskjellige regler her? Jeg kjenner mange som lar barn herje og leke inne. Helt normale familier. Jeg kjenner ingen som lar barn herje vilt eller løpe inne, heldigvis Anonymkode: 578a9...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #52 Skrevet 25. oktober Rotemor skrev (17 minutter siden): Nei, vi har hatt mye moro med såkalt voldsom lek inne. Ja, vi også. Herjer og løper inne hver dag vi. De er 7 og 8 år, så vi har holdt på i noen år😂 Anonymkode: 12676...29d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #53 Skrevet 25. oktober Tubaluba skrev (3 timer siden): Kan det være at folk har forskjellige regler her? Jeg kjenner mange som lar barn herje og leke inne. Helt normale familier. Når vi har besøk må de oppføre seg. Ellers herjer de en del. Anonymkode: 12676...29d
Tubaluba Skrevet 25. oktober #54 Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg kjenner ingen som lar barn herje vilt eller løpe inne, heldigvis Anonymkode: 578a9...bbb Nei. Men mener du at man som nabo kan bestemme om de skal kunne det? 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #55 Skrevet 25. oktober Tubaluba skrev (Akkurat nå): Nei. Men mener du at man som nabo kan bestemme om de skal kunne det? Jeg mener at bor man tett på andre så bør man skjønne selv at det ikke er ok og ellers bør man kunne tåle å få et hint om at det ikke er ok Anonymkode: 578a9...bbb 1
Rotemor Skrevet 25. oktober #56 Skrevet 25. oktober (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mener at bor man tett på andre så bør man skjønne selv at det ikke er ok og ellers bør man kunne tåle å få et hint om at det ikke er ok Anonymkode: 578a9...bbb «Tåle å få et hint» er kanskje den dummeste setningen jeg har lest. Enten får man en klar tilbakemelding om hvordan det påvirker, eller så lider man i stillhet. «Tåle hint» eksisterer ikke. (Vet du hva hint betyr?) Endret 25. oktober av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #57 Skrevet 26. oktober Diverse skrev (På 25.10.2025 den 9.32): Har inntrykk av at det er mer normen, enn unntaket at barna løper inne. Samme som at trampoline og roping/ skriking ser ut til å være en norm. Hvertfall her jeg bor. Ved fest til sent på kveld hadde jeg forventet en nabovarsel. Har en nabo her jo bor som har barn som hopper mye på trampoline. Og det er roping og skriking. Sommer halvåret er ganske brutalt. Men har skjønt at slik har det blitt med årene. Har full forståelse for leke og moro ute med litt lyder, men aldri forstått skrikingen. Anonymkode: 94362...730
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #58 Skrevet 26. oktober Rotemor skrev (13 timer siden): «Tåle å få et hint» er kanskje den dummeste setningen jeg har lest. Enten får man en klar tilbakemelding om hvordan det påvirker, eller så lider man i stillhet. «Tåle hint» eksisterer ikke. (Vet du hva hint betyr?) 🤦🏻♀️ Anonymkode: 578a9...bbb
Rotemor Skrevet 26. oktober #59 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): 🤦🏻♀️ Anonymkode: 578a9...bbb Det er din egen formulering. Jeg tror ikke du vet hva det betyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå