Gå til innhold

Nabo som ikke viser noe hensyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en vertikal tomannsbolig og trives med området vi bor i. Bodd her i 7 år :) 
Når man bor i slik bolig så er det lett for at det er lytt. At barn leker har jeg ingen problemer med. Men at barna daglig løper inne er jeg ikke helt fornøyd med. Tilgodmed mini reagerer på løpingen 👀

De har også hatt to fester her som ikke har vært stille etter kl 23. Vi gikk bort og snakket med han som bor der. Men det var ikke til noen nytte. Det var såpass at jeg satt i sofaen, som er lengst unna deres vegg, og hørte synging/skriking. Er det bare jeg som tenker at en liten nabovarsel hadde vært på sin plass? Det virket som de ikke var så fornøyd med at vi hadde sagt de måtte dempe seg 👀 

jeg antar at de også hører lyder fra oss og vår 7 åring, men jeg prøver og tenke hvor lytt det er og moderer unødvendig bråk. Nå løper ikke vårt barn inne. 

Anonymkode: 94362...730

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To fester på 7 år hadde jeg ikke brydd meg om, men enig i at de burde gitt nabovarsel.

Ellers var det litt uklart - er det de som har barn som løper inne?

Anonymkode: 25713...591

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

To fester på 7 år hadde jeg ikke brydd meg om, men enig i at de burde gitt nabovarsel.

Ellers var det litt uklart - er det de som har barn som løper inne?

Anonymkode: 25713...591

Ts her. 
sorry for dårlig forklart. sliter litt med å ordlegge meg til tider 🫣 

Vi har bodd har i 7 år, de flyttet inn i fjor. Og ja, de er de som har barn som løper inne daglig. en gang i blant har jeg ikke problemer med. Men det blir litt mye med løping inne hver dag. 

• Liker 2
Skrevet

Løping på dagtid får du ikke gjort noe med. 2 fester på et år virker heller ikke all verden. 

Har du prøvd å snakke med de? Altså en normal samtale utenom når du skal klage?

Anonymkode: a03fe...fb0

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvordan hører du at de løper når de bor ved siden av dere?

De må uansett få lov å løpe i eget hjem.

Litt festing og støy må man regne med. Dette virker helt normalt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner løping er plagsomt. Bodde i toppleilighet før og da hørte vi løping både fra naboer ved siden av og under. HVER dag. Vi hang opp en klage en gang men det ble ikke noe bedre. Har små barn selv nå og det løpes veldig lite innendørs , er liksom ikke normalt. Så aner ikke hvorfor noen barn løper absolutt hele tiden. Tror egentlig ikke det hjelper å klage heller så du må enten flytte slik vi gjorde eller holde ut.

Anonymkode: 284af...34a

• Liker 3
Skrevet

Nei vettu, nå var ikke dette allverden, men har du vurdert hevn? Når de har hatt fest skrur du helt opp for anlegget kl 06 neste morgen (sjekk husordensreglene om dere har det), du kan også spille HØY musikk kl 22 noen dager på rad. La barna dine løpe inne, sprette basketball på gulvet, sprette tennisball i veggen? 

Anonymkode: 52626...fb6

• Nyttig 1
Skrevet

Når en velger å bosette seg slik. Må en bare finne seg i uro fra barn. Og 2 fester løpet av et år, bør en kunne klare

Anonymkode: 3aba7...9e1

• Hjerte 1
Skrevet

Huff det er til tider noe dritt å bo tett innpå naboen. Her i går hørte jeg telefonen hans ringe igjennom veggen. Jeg kan også ofte høre hvilken film han ser på, eller hvilken sang han hører på. Stort sett ikke noe problem, men det irriterer meg grønn at han og en annen nabo forteller alle "hvor godt isolert det er mellom husene". Neeeeei, det er ikke SÅ godt isolert mellom husene. Grunnen til at du ikke hører noe er fordi vi er stille av oss (to voksne og to ungdom). 

Når min nabo kjører karaoke fester på full gnu fra kl 17 på kvelden teller jeg ned timene til klokka er 23. Ja jeg har ørepropper. Ja jeg bruker dem. Klokka 23 må dere gi faen. Hadde de giddet å sende nabovarsel hadde jeg prøvd å ikke være hjemme den kvelden (vinn-vinn for alle) men når han ikke gidder såpass så får han heller holde seg til å gå ut og støtte utestedene her på bygda fra kl 23.

Heldigvis ikke så ofte lengre.

Anonymkode: 2c974...312

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fun fact: mamma bodde også.i tomannsbolig før. Når nabokjærringen var hjemme alene fordi mannen jobbet offshore kunne vi alltid vite det.... en kunne nemlig høre vibratoren hennes klart og tydelig igjennom veggene.

Hvordan sier man i fra om sånt?! (Vi gjorde ikke det 🙈).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fun fact: mamma bodde også.i tomannsbolig før. Når nabokjærringen var hjemme alene fordi mannen jobbet offshore kunne vi alltid vite det.... en kunne nemlig høre vibratoren hennes klart og tydelig igjennom veggene.

Hvordan sier man i fra om sånt?! (Vi gjorde ikke det 🙈).

men en sånn vibrator er vel ikke særlig høylydt??          

hadde dere vegger av bomull og papir eller? 😁     

Anonymkode: 4c3e8...fea

• Liker 2
Skrevet
Rotemor skrev (På 22.10.2025 den 23.41):

Hvordan hører du at de løper når de bor ved siden av dere?

De må uansett få lov å løpe i eget hjem.

Litt festing og støy må man regne med. Dette virker helt normalt.

Eh nei ingen må få løpe inne

Anonymkode: 578a9...bbb

Skrevet

Løping inne er ikke greit, å ha to fester på ett år og holde på lenger enn 23 er helt ok

Skrevet

Du har kjøpt vertikal delt bolig og du synes det er støy fra naboen? 
Hva forventer du egentlig? Dere bor jo i praksis i samme hus. En fest en gang i blant bør jo være greit, men kanskje fint om nabo sier ifra på forhånd og at dere har god kommunikasjon, gitt hvordan dere bor.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skriver du «Eh nei» Det bestemmer man da selv. Barnelek er lov.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

:ler:

Anonymkode: 144d6...342

Skrevet
Anonym Frøken skrev (På 22.10.2025 den 23.29):

Ts her. 

Vi har bodd har i 7 år, de flyttet inn i fjor. Og ja, de er de som har barn som løper inne daglig. en gang i blant har jeg ikke problemer med. Men det blir litt mye med løping inne hver dag. 

Det var ikke dårlig forklart i det hele tatt. 

Anonymkode: daeb4...a47

Skrevet
Anonym Frøken skrev (På 22.10.2025 den 23.29):

Ts her. 

To fester på et år er godt innafor. Men de burde advart dere. Du klager over hva du hørte. Men våknet barna? Det er eneste jeg hadde brydd meg om. Jeg kan ta på headset eller øreplugger. Eller rett og slett bare ignorere.

Barn løper. Det må de få lov til. Det gjør selv jeg ofte. Innimellom med sko om det er noe jeg skal, og jeg må hente noe i full fart.

Kjøp deg enebolig om dette irriterer. 

Anonymkode: 4a3cf...bc0

Skrevet

Vet de at løpingen er plagsom? 

2 fester i løpet av 7 år ville jeg ikke sagt noe på. 

Anonymkode: daeb4...a47

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2025 den 22.06):

Nei vettu, nå var ikke dette allverden, men har du vurdert hevn? Når de har hatt fest skrur du helt opp for anlegget kl 06 neste morgen (sjekk husordensreglene om dere har det), du kan også spille HØY musikk kl 22 noen dager på rad. La barna dine løpe inne, sprette basketball på gulvet, sprette tennisball i veggen? 

Anonymkode: 52626...fb6

Nei, det blir bare barnslig og oppskriften på et dårlig naboforhold!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...