Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Føler med deg! Og har selv opplevd noe tilsvarende. Men husk en ting: det er DITT og mannen din sitt hus han bor i. Her er det dere to som skal bestemme.

Det er også dere to som skal oppdra både han og jenta. Det er ikke et ansvar dere bare kan fraskrive dere. 

Mye av grunnen til at samfunnet vårt har blitt så kaldt og overfladisk er at ingen bryr seg/blander seg lenger. 

Jeg synes det han sier og gjør bør få konsekvenser. Ta fra ham goder: slutt å betale telefonen hans, slå av nettet, la være å gi han lommepenger. Si klart ifra at i deres hus vil dere ikke ha det slik. 

Vil han flytte da, er det jo hans valg. Men ikke si noe om at dere vil at han skal flytte. Det vil gjøre vondt verre. Og hovedtanken må jo være at han skal endre seg, både for sin egen, men også andre sin skyld.

Si at dere er glade i han, men at han må skjerpe seg. 

Oppsøk hjelp; familiens hus, familieterapi, helsestasjon for ungdom, utekontakten, skolen. 

Rott dere sammen med mor og hennes side. Kanskje opplever hun det vanskelig også. Ikke skyld på hverandre i hvertfall. 

Ønsker dere alt godt! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

Hva reiner du som "venstre ekstreme" holdninger? Og hvor stort problem tenker du dette er i dagens samfun? 

Med tanke på eskalerende vold og drapsretorikk ifra venstrevridde, så er det ett kjempestort problem. Løpe rundt og dehumanisere alt og alle sånn at man kan feire at en person har blitt drept, er farlig holdinger.

Anonymkode: 15963...d60

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Med tanke på eskalerende vold og drapsretorikk ifra venstrevridde, så er det ett kjempestort problem. Løpe rundt og dehumanisere alt og alle sånn at man kan feire at en person har blitt drept, er farlig holdinger.

Beklager her er det åpenbart noe jeg ikke har fåt med meg? Hvem dreper folk fordi de er venstre radikale? Og hvilke holdninger snaker vi om?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men da har du jo vært med på å forme han... 

Anonymkode: 4996d...25b

Har hun egentlig det da, siden han har blitt som han er? Vet ikke jeg? Virker som at TS bør vurdere særboerskap frem til stesønn er gammel nok. Men husk TS, at stesønn er der i deres liv, for alltid. Han vil være i livet til din datter slik som han er, lav empati osv, også når du er borte en dag.

Anonymkode: 4ebbb...967

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 timer siden):

Beklager her er det åpenbart noe jeg ikke har fåt med meg? Hvem dreper folk fordi de er venstre radikale? Og hvilke holdninger snaker vi om?

Er da ikke så lenge siden Charlie Kirk ble skutt. Og det første som poppet opp på bluesky var hvem som burde være neste mål. Empati blant venstre er merkverdig fraværende. Men slikt blir det når man dehumaniserer folk konstant. Konstant hitler her, fascisme der osv. the pot calling the kettle black.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er da ikke så lenge siden Charlie Kirk ble skutt. Og det første som poppet opp på bluesky var hvem som burde være neste mål. Empati blant venstre er merkverdig fraværende. Men slikt blir det når man dehumaniserer folk konstant. Konstant hitler her, fascisme der osv. the pot calling the kettle black.

Nå tiper jeg TS bor i Norge, så jeg tenkte først å fremst på holdninger i Norge. 

Synes dog det er imponerende å greie å fremstile det som om det bare er venstre siden i USA som dehumaniserer folk.... Noen ville kansje sibdet er en trend som startet med oransj hudfarge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 18.40):

Det virker jo som at du ikke har toleranse for at andre ikke mener det samme som deg. Hvordan fungerer du ellers i samfunnet, som jobb, foreldremøter, sosialt osv?

Anonymkode: 8b5c8...3b8

Det måtte jo komme en kommentar som dette 🤦🏼‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 23.41):

Uansett kan du ikke bare kaste ut en 18-åring. Hvis det var din egen sønn, hva hadde du gjort da, tror du? Garantert hatt en litt annen holdning! Blir skremt av folk som helst skal ha barna ut av hus så snart som mulig, uten tanke på hvordan barna selv har det og føler - og enda verre er det når det er snakk om steforeldre som bare ikke tåler stebarnet sitt. I 99 prosent av tilfellene, ville denne steforelderen tålt ting hvis det var ens eget barn…. 😕 Du har valgt en mann med barn fra før, denne mannen er like glad i sønnen sin som i deres felles datter! DU tok et valg - selv om det er lenge siden, og du ikke visste…. Sånn er det med egne barn også; Vi VET IKKE før vi står i det! 

Anonymkode: 7a256...ff3

Hvor lenge mener du voksne barn skal bo hjemme da? 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...