anett2 Skrevet 24. november 2002 #1 Skrevet 24. november 2002 Hei alle sammen Jeg var innom skiforeningen side hjemmesider og der kom jeg videre til www.barnasskiklubb.no Her er det et bruktmarked for salg og kjøp av ski med mer utstyr. Tenkte bare å tipse dere, mye fint å få tak i for en billig penge
anett2 Skrevet 24. november 2002 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2002 Legger med riktig link jeg :oops: http://www.norges-skiforbund.com/bruktmarked/
Gjest Starya Skrevet 24. november 2002 #3 Skrevet 24. november 2002 Mens vi snakker om ski... Jeg har bare dårlige minner fra skigåing i min barndom, jeg fikk aldri dreisen på det. (Men så skal det nevnes at jeg er, og alltid har vært en vannvittig kløne -i det meste). Jeg sluttet etterhvert å forsøke. Men, nå er det guttungen sin tur. De første skiene han fikk var slike smørefrie greier. Han brukte de endel, men det ser ut som at han har arvet mitt skitalent... Nå er det imidlertid på tide med nye ski, og hva er egentlig best? Smørefri eller vanlige? Og hvor lange skal egentlig ski og staver være til barn?
anett2 Skrevet 24. november 2002 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2002 Hei Starya Uff da, hørtes ikke ut som du er født med ski på bena :D Neida skal ikke spøke med slikt,men det er slettes ikke forsent for deg heller. Prøv igjen da vel? Det beste er ski du skal smøre/spraye, da får du best grep når du går og det er det beste å gå med. Men ved påsketider kan det være greit med smørefrie,da er snøen våtere og mer kram. Men smøreski er helt ok da også. Slik har jeg lært det da. Ski kan holde en stund til barna (etpar sesonger,alt ann på hvilken alder og vokseperiode) men skisko må vel kanskje byttes hvert år, da er det bare å kjøpe nye (brukte) like skisko og sette på den samme skien. Ble du klokere tro ?
Gjest Starya Skrevet 24. november 2002 #5 Skrevet 24. november 2002 men det er slettes ikke forsent for deg heller. Prøv igjen da vel? Har prøv. Og prøvd. Sist i fjor vinter. Det gikk ikke så bra, nei...
Gjest Starya Skrevet 24. november 2002 #7 Skrevet 24. november 2002 Grrr som jeg hater det uttrykket :evil: Har bare hørt det litt for ofte *sukk* [sutremodus på] Som barn øvde og øvde og øvde jeg, men jeg var alltid den som var bakerst på skidager, den som gikk "strafferunder" under skileker, den som irriterte andre fordi jeg sinket dem med å falle hele tiden, den som måtte geleides ned til leirskolen, av en egen lærer, den letteste vei, mens de andre gikk i samlet flokk den vanlige ruten... For ikke å snakke om at jeg var den som klarte å vrikke kneet ved å renne ned en helt grei bakke med ingen hindringer. Alt var glemt da jeg kjøpte meg ski for noen år siden. Ut på tur aldri sur, i en turløype der jeg slapp å være på utstilling. Knall og fall skulle jeg tåle, her skulle det øves, og jeg skulle bli bedre. Same procedure next year.. Dette året var jeg med på skidagen til en 6-klasse. da vi skulle gå i retur gikk jeg sist. Heldigvis. Så slapp noen å se men elegante framferd, og utallige fall. (Dagen etter var jeg så mørnanket at jeg måtte holde meg hjemme...) [/sutremodus av] I alle fall... Ønsker å gi guttungen et bedre forhold til torturmiddelet, så da er det greit å ha et godt utstyr når han skal komme i gang. Tenker å kjøpe ski over jul, også er det opp i løypa: han med ski, jeg med sko.
anett2 Skrevet 24. november 2002 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2002 Huff, ikke slik det skal være! Hva med å melde gutten på skiskole? Det finnes bra skiskoler i regi av barnas skiklubb her i Oslo, vet ikke hvor du bor da.. Har meldt på mine der, synes det er kjekt at de blir fulgt opp med det jeg ikke helt kan lære de.. Og de vil prøve
diddi Skrevet 25. november 2002 #9 Skrevet 25. november 2002 Om du fortsatt skal kjøpe smørefri til ham, kommer vel an på hvor gammel han er. Kan han smøre dem selv, eller må dere??? Man får best gli med smørbare, men dersom ingen smører så er det bedre med smørefri. Jeg tror jeg ville kjøpt smørbare først i 4./5. klasse.
Gjest Starya Skrevet 25. november 2002 #10 Skrevet 25. november 2002 Han er ni. Men hverken jeg eller han har peiling på smøring...
anett2 Skrevet 25. november 2002 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2002 De butikkansatt i sportskjedene hjelper deg mer enn gjerne med dette Så forresten et tilbud på XXL og G-Sport hvor de har kampanjetilbud på barneski,binding og sko til 799 kr, det er rimelig. Ble lykkelig eier av nye ski i dag jeg, blir spennende å se når denne dama skal teste de,det blir syn for guder
Gjest Virvel Skrevet 25. november 2002 #12 Skrevet 25. november 2002 Når det gjelder lengde på ski/staver, så har jeg bestandig hørt at skiene skal være så lange at når du holder dem opp inntil deg (med bakenden på skien i gulvet), så skal du akkurat kunne legge håndflaten oppå skituppen. Stavene skal nå deg til oppunder armhulene. For små barn er det vel kanskje greit med litt kortere ski, men din sønn er ni, var det ikke så? Lykke til med skigåingen begge to, det viktigste er jo å ha det moro, selv om man kanskje ikke beveger seg så fort...! 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå