miss~Audrey Skrevet 22. oktober #1 Skrevet 22. oktober (endret) Vil gjerne fortsatt ha lyse striper men i visse lys er kontrasten til det grå veldig synlig. Noen ganger mindre synlig, som dere ser av bildene. Hva bør jeg gjøre? Finnes det noen hjemmefarger som funker? Blir jo veldig dyrt å fikse på dette for to tusen hver mnd. Finnes lys farge som legger seg utenpå det grå og brune uten å bleke så det blir oransj? Kan toner brukes? Semi eller demi permanent? Vil helst bruke noe uten hormonforstyrrende eller skadelige stoffer. Er tints of nature eller korres bra? noen frisører som har tips til hva som funker best hjemme? Endret 22. oktober av miss~Audrey
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #2 Skrevet 22. oktober Det er blondt hår, til info. Anonymkode: b3691...624 1 1
miss~Audrey Skrevet 22. oktober Forfatter #3 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er blondt hår, til info. Anonymkode: b3691...624 Ja min naturlige farge er det som heter blond men ser lysebrunt ut
miss~Audrey Skrevet 22. oktober Forfatter #4 Skrevet 22. oktober miss~Audrey skrev (9 minutter siden): Ja min naturlige farge er det som heter blond men ser lysebrunt ut Eller egentlig så er det ganske mørkt, selv om det kanskje ikke ser sånn ut på bildet
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #5 Skrevet 22. oktober Jeg har veldig likt hår, (blond/mørk blond/brunt, striper, samt både hvite og grå hår i etterveksten 😵💫). Det enkleste for å skjule de grå, har for meg vært å farge med en kald blond (nr8), eller askeblonde farger. Bleker ikke håret, kanskje noen striper svært sjelden. Med fargene jeg nevner, i sær den blonde (ikke bleking altså), blir de grå hårene farget, mens det blonde forblir blondt, det brune forblir brunt (eller i alle fall minimalt påvirket av den blonde fargen). Innimellom fargene bruker jeg lilla shampoo/balsam/kurer for å opprettholde kald tone (kjedelig å ha gult hår i tillegg til de andre fargene). Anonymkode: 6bad0...79f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #6 Skrevet 22. oktober Det avhengig av hvilken undertone du har. Har du leaks undertone så kjør på med kalde blonde striper det vil blende fint med det hvite. Hvis du har varm undertone (som meg) så vil det hvite krasje med fargen din. Anonymkode: 56789...97c
AprilLudgate Skrevet 22. oktober #7 Skrevet 22. oktober Jeg synes det siste utgjør en veldig fin greyblending. Det er bare når man blir brassy kontrasten blir feil, og da må du nok ta i toner igjen. Og bruke lillashampo.
AprilLudgate Skrevet 22. oktober #8 Skrevet 22. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har veldig likt hår, (blond/mørk blond/brunt, striper, samt både hvite og grå hår i etterveksten 😵💫). Det enkleste for å skjule de grå, har for meg vært å farge med en kald blond (nr8), eller askeblonde farger. Bleker ikke håret, kanskje noen striper svært sjelden. Med fargene jeg nevner, i sær den blonde (ikke bleking altså), blir de grå hårene farget, mens det blonde forblir blondt, det brune forblir brunt (eller i alle fall minimalt påvirket av den blonde fargen). Innimellom fargene bruker jeg lilla shampoo/balsam/kurer for å opprettholde kald tone (kjedelig å ha gult hår i tillegg til de andre fargene). Anonymkode: 6bad0...79f Har lurt veldig på dette! Jeg er naturlig 7.1, med grånende hår ca 50%. Alt mitt blonde er borte nå. Jeg har lurt på om en annen lysere kald farge, la oss si 9/97 vil la de mørke partiene bli uforandret. Så din erfaring er: alt som er mørkere enn fargen du bruker bare forblir omtrentlig upåvirket? Hvilken blond bruker du? Endret 22. oktober av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #9 Skrevet 22. oktober AprilLudgate skrev (3 timer siden): Har lurt veldig på dette! Jeg er naturlig 7.1, med grånende hår ca 50%. Alt mitt blonde er borte nå. Jeg har lurt på om en annen lysere kald farge, la oss si 9/97 vil la de mørke partiene bli uforandret. Så din erfaring er: alt som er mørkere enn fargen du bruker bare forblir omtrentlig upåvirket? Hvilken blond bruker du? Tror det er individuelt hva som passer, f.eks Blond 8 fra Garnier Nutrisse skal lysne håret 2-3 nyanser, men det gjør det ikke på meg, kanskje ørlite? Med denne fargen blir de grå hårene blond, mens det brune/mørk blonde forblir (på mitt hår!). Blir naturlige "striper" på mitt hår, og mindre synlig ettervekst. Askeblondfarger fungerer også bra. Jeg bruker kalde toner, hele tall (som 8, for å unngå gule og røde toner). 9/97, blir ikke det kraftig bleking, lysnet opp mange nyanser? På mitt hår hadde det resultert i feil farge på det brune (gult, rødt, oransje), og da er det et herk å fikse det.. Anonymkode: 6bad0...79f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #10 Skrevet 22. oktober Dette er vanskelig, har samme problem selv. Løsningen så langt for meg har vært en rutine der jeg først farger håret litt mørkere, og deretter trekker ut noen få lyse striper for å skape litt spill. Når etterveksten kommer og fargen er falmet ut farger jeg det på nytt men korter ned virketiden for å unngå at fargen blir for mørk. Deretter striper jeg det litt igjen. Bruker Wella sin toningsfarge Color touch i nyansen 7.1 medium ash blonde. Den ligger tett opp mot min naturlige farge. Det er behagelig å bruke og vaskes gradvis ut. Synes en toning ser mer naturlig ut enn de mer dekkende og permanente hårfargene, men det er vel smak og behag. Anonymkode: 4c79a...fce
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #11 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har veldig likt hår, (blond/mørk blond/brunt, striper, samt både hvite og grå hår i etterveksten 😵💫). Det enkleste for å skjule de grå, har for meg vært å farge med en kald blond (nr8), eller askeblonde farger. Bleker ikke håret, kanskje noen striper svært sjelden. Med fargene jeg nevner, i sær den blonde (ikke bleking altså), blir de grå hårene farget, mens det blonde forblir blondt, det brune forblir brunt (eller i alle fall minimalt påvirket av den blonde fargen). Innimellom fargene bruker jeg lilla shampoo/balsam/kurer for å opprettholde kald tone (kjedelig å ha gult hår i tillegg til de andre fargene). Anonymkode: 6bad0...79f Hvilke merker og er det permanent eller semi demi? prøvd tints of nature eller korres eller andre tilsynelatende mer grønne produkter? Anonymkode: 099e5...ed8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #12 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvilke merker og er det permanent eller semi demi? prøvd tints of nature eller korres eller andre tilsynelatende mer grønne produkter? Anonymkode: 099e5...ed8 Kan dessverre ikke komme med tips til merker som er mer grønne enn andre. Bruker/har brukt alt fra Garnier, Schwartzkopf, Korres, L'Oreal, Wella color fresh osv. Samme med permanent, semi, toner. Kommer an på om jeg vil friske opp, vil ha det lysere, mørkere, mye eller lite ettervekst. Kraftig bleking bruker jeg ikke. Anonymkode: 6bad0...79f
AprilLudgate Skrevet 23. oktober #13 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tror det er individuelt hva som passer, f.eks Blond 8 fra Garnier Nutrisse skal lysne håret 2-3 nyanser, men det gjør det ikke på meg, kanskje ørlite? Med denne fargen blir de grå hårene blond, mens det brune/mørk blonde forblir (på mitt hår!). Blir naturlige "striper" på mitt hår, og mindre synlig ettervekst. Askeblondfarger fungerer også bra. Jeg bruker kalde toner, hele tall (som 8, for å unngå gule og røde toner). 9/97, blir ikke det kraftig bleking, lysnet opp mange nyanser? På mitt hår hadde det resultert i feil farge på det brune (gult, rødt, oransje), og da er det et herk å fikse det.. Anonymkode: 6bad0...79f Hvilke asketoner - mener du type 8.1 eller 9.1? Naturfargene 8, 9 osv er jo ganske gultonede med mer varme, men de dekker grå hår bedre enn asketone 8.1 / 9.1 osv. Jeg pleier blande generelt, men får likevel etterveksten. 9/97 er en 9 skala farge, ikke bleking. Usikker på om man får løftet så mange nivå som du sikter til, da må man ha bleking med høy % på peroksiden. Man kan løfte noen toner med 10 skala fordi de inneholder litt bleking. Mange bruker den Stockholm til det.
AprilLudgate Skrevet 23. oktober #14 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilke merker og er det permanent eller semi demi? prøvd tints of nature eller korres eller andre tilsynelatende mer grønne produkter? Anonymkode: 099e5...ed8 Jeg har prøvd begge. Begge har ppd, så litt usikker på hvorfor de markedsfører seg som bedre enn annet. Tints of nature tørket håret endel ut på meg, korres prøvde jeg en lys tone - har hørt endel bli MYE mørkere og få grønnskjær på 7skalaen og nedover.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #15 Skrevet 23. oktober AprilLudgate skrev (55 minutter siden): Jeg har prøvd begge. Begge har ppd, så litt usikker på hvorfor de markedsfører seg som bedre enn annet. Tints of nature tørket håret endel ut på meg, korres prøvde jeg en lys tone - har hørt endel bli MYE mørkere og få grønnskjær på 7skalaen og nedover. Har dere hørt om goldwell elumen? Ser ut som den er uten PPD? Min grønne frisør bruker det. Anonymkode: 099e5...ed8
AprilLudgate Skrevet 24. oktober #16 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 22.49): Dette er vanskelig, har samme problem selv. Løsningen så langt for meg har vært en rutine der jeg først farger håret litt mørkere, og deretter trekker ut noen få lyse striper for å skape litt spill. Når etterveksten kommer og fargen er falmet ut farger jeg det på nytt men korter ned virketiden for å unngå at fargen blir for mørk. Deretter striper jeg det litt igjen. Bruker Wella sin toningsfarge Color touch i nyansen 7.1 medium ash blonde. Den ligger tett opp mot min naturlige farge. Det er behagelig å bruke og vaskes gradvis ut. Synes en toning ser mer naturlig ut enn de mer dekkende og permanente hårfargene, men det er vel smak og behag. Anonymkode: 4c79a...fce Toner du stripene og? Min plan var og Wella 7.1 (er naturlig 7.1) og så la noen striper på toppen være naturlige. Men usikker på evt striper og hvilken toning.
AprilLudgate Skrevet 24. oktober #17 Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har dere hørt om goldwell elumen? Ser ut som den er uten PPD? Min grønne frisør bruker det. Anonymkode: 099e5...ed8 Selges ikke på privatmarked her. Ofte har de som sier ppd fri bare byttet ut med en derivat som er like allergifremkallende, så jeg tar det med en klype salt når noe merkes ppd fri.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #18 Skrevet 24. oktober Ville bare latt det grå være der Anonymkode: 71f2e...136
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #19 Skrevet 25. oktober AprilLudgate skrev (På 24.10.2025 den 9.15): Selges ikke på privatmarked her. Ofte har de som sier ppd fri bare byttet ut med en derivat som er like allergifremkallende, så jeg tar det med en klype salt når noe merkes ppd fri. Finnes det noe med Henna som funker og er bedre? Ser henna plus bl a Anonymkode: 099e5...ed8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #20 Skrevet 25. oktober AprilLudgate skrev (På 24.10.2025 den 9.15): Selges ikke på privatmarked her. Ofte har de som sier ppd fri bare byttet ut med en derivat som er like allergifremkallende, så jeg tar det med en klype salt når noe merkes ppd fri. Kan se det til salgs på nett noen steder. er noe av dette tilsvarende PPD? aqua (water), alcohol denat., propylene glycol, laureth-3, phenoxyethanol, sodium sulfite, sodium benzoate, cocamidopropyl betaine, disodium edta, parfum (fragrance), citric acid, basic yellow 57, basic brown 16, basic blue 99, basic red 76. Anonymkode: 099e5...ed8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå