AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:37 #1 Skrevet onsdag kl. 09:37 Hvor mye spiser en baby hvert måltid? Babyen min er tre uker gammel nå. Anonymkode: d3a34...6ed
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:14 #2 Skrevet onsdag kl. 12:14 Fra 4 uker spiser barnet i snitt ca 95 ml til hvert måltid, og dette holder seg stabilt, men morsmelken endrer sammensetning så om du fryser ned 100 ml i en porsjon nå så kan det være barnet trenger mer i mengde om 6 mnd hvis du ikke bruker den før da. Her brukte jeg melk som var ca 6 mnd gammel når barnet hadde barnepass når han var 8 mnd gammel, og det endte med at han måtte drikke 220 ml for å bli mett på kvelden når han vanligvis drikker ca 100. Men det er jo bare å fryse ned 100 ml i hver pose og ta opp flere poser hvis du skal ha pass Jeg hadde så sykt overskudd i melk i begynnelsen av jeg hadde jo litervis i fryseren.. Anonymkode: eaa74...f67
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:12 #3 Skrevet onsdag kl. 18:12 Ca 120-150 ml. Fryser i poser fra medela og fryser den porsjonen jeg pumper Anonymkode: d5446...2a0
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:18 #4 Skrevet torsdag kl. 06:18 Jeg fullammet , og far ga litt fra flaske hvis jeg var borte noen timer. Oppdaget at det var sjelden baby orket «full porsjon» fra flaske, så frøs ned heller 60-ish ml per pose. Så kunne vi heller ta opp to poser ved behov. Kan nevne at jeg i mye mindre grad enn jeg trodde fikk nytte av de posene med frosset melk, så nå har jeg en fryseskuff full av melk som er «utgått på dato». Anonymkode: 82a70...880
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:58 #5 Skrevet torsdag kl. 17:58 AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 11.37): Hvor mye spiser en baby hvert måltid? Babyen min er tre uker gammel nå. Anonymkode: d3a34...6ed Fryser ned mellom 120-170ml per pose. Varierte hvor mye de spiste per måltid. Anonymkode: e4d86...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå