Gå til innhold

Hvor mye morsmelk fryser dere i hver porsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye spiser en baby hvert måltid? Babyen min er tre uker gammel nå.

Anonymkode: d3a34...6ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 4 uker spiser barnet i snitt ca 95 ml til hvert måltid, og dette holder seg stabilt, men morsmelken endrer sammensetning så om du fryser ned 100 ml i en porsjon nå så kan det være barnet trenger mer i mengde om 6 mnd hvis du ikke bruker den før da. Her brukte jeg melk som var ca 6 mnd gammel når barnet hadde barnepass når han var 8 mnd gammel, og det endte med at han måtte drikke 220 ml for å bli mett på kvelden når han vanligvis drikker ca 100. Men det er jo bare å fryse ned 100 ml i hver pose og ta opp flere poser hvis du skal ha pass :) Jeg hadde så sykt overskudd i melk i begynnelsen av jeg hadde jo litervis i fryseren.. 

Anonymkode: eaa74...f67

Skrevet

Ca 120-150 ml. Fryser i poser fra medela og fryser den porsjonen jeg pumper :)

Anonymkode: d5446...2a0

Skrevet

Jeg fullammet , og far ga litt fra flaske hvis jeg var borte noen timer. Oppdaget at det var sjelden baby orket «full porsjon» fra flaske, så frøs ned heller 60-ish ml per pose. Så kunne vi heller ta opp to poser ved behov. 

Kan nevne at jeg i mye mindre grad enn jeg trodde fikk nytte av de posene med frosset melk, så nå har jeg en fryseskuff full av melk som er «utgått på dato». 

Anonymkode: 82a70...880

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2025 den 11.37):

Hvor mye spiser en baby hvert måltid? Babyen min er tre uker gammel nå.

Anonymkode: d3a34...6ed

Fryser ned mellom 120-170ml per pose. 

Varierte hvor mye de spiste per måltid. 

Anonymkode: e4d86...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...