Bålkaffe Skrevet 8 timer siden #21 Skrevet 8 timer siden k4ren skrev (På 24.10.2025 den 19.55): Bedre føre var altså, tror dessuten du godt vet hva slags utenlandske gutter og menn jeg mener, og du får meg aldri til å mene noe annet. Har vært utsatt for dette kvinnehatet i årevis, og de synes ikke noe særlig om deg heller, så skjønner ikke hvorfor du forsvarer dem. Ok, for å følge den argumentasjonen din der og logikken "bedre føre var", så vil jeg ta til ordet for å stenge inne alle mannfolk til de beviser at de ikke vil begå voldtekt, vold og drap. 1
robot Skrevet 8 timer siden #22 Skrevet 8 timer siden DesmondMiles skrev (7 minutter siden): Men det betyr jo likevel ikke at det er etnisiteten deres sin skyld. Det er forhold de har levd gjennom og blitt utsatt for, spesielt i sin oppvekst. Felles erfaringer og referanserammer er jo en del av det som utgjør etnisitet (selv om ordet i større og større grad benyttes som erstatning for "rase" etter at det havnet i gjengen verba non grata). Det er da fortsatt høyst relevant for kriminalitet og forebygging av denne dersom man f.eks ser at menn med somalisk bakgrunn står bak 70% av overfallsvoldtekter i et område hvor de utgjør 20% av den mannlige befolkningen. Det er ikke noen motstrid mellom dette og å tenke at levde forhold er relevante. 1
jabx Skrevet 6 timer siden #23 Skrevet 6 timer siden Kriminelle vernes i altfor stor grad, uavhengig av bakgrunn, hudfarge, osv. Hele systemet må endres så farlige personer hindres fra å skade andre. Farlige personer har altfor mange rettigheter nå. 1 2
Maia70 Skrevet 6 timer siden #24 Skrevet 6 timer siden (endret) DesmondMiles skrev (23 timer siden): Så da er alle utlendinger farlige, eller hva? Jeg skjønner ikke helt hva dere diskuterer her, men det er fakta at utlendinger begår forholdsvis flere lovbrudd enn nordmenn i norge. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/kriminalitet-og-rettsvesen/statistikk/etterforskede-lovbrudd/artikler/siktelser-og-siktede-personer-etter-innvandringsbakgrunn Jeg kjenner en som satt på ILA, han var ikke rasist før han satt i fengsel, han ble det pga den overrepresenterte etnisiteten der inne. Og så hjalp det heller ikke at søsteren hans ble forsøkt påtent av sin muslimske mann (det finnes en nyhetsartikkel om dette). Og så har vi dette under. Etter dette sluttet de jo å rapportere om etnisitet ved overfallsvoldekter: "Tall fra Oslo-politiets volds— og sedelighetsseksjon viser at samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i årene 2006-2008 involverer en ikke-vestlig gjerningsmann." https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Og nei, det er ikke "alle utlendinger", men vi kvinner er enda mer på vakt mot andre etnisiteter enn mot nordmenn når det gjelder ukjente menn. Fordi voldtektsrisikoen er høyere, det er et faktum. Og selv om det ikke er "alle", så må vi altså være på vakt, og selvsagt også mot nordmenn: Endret 5 timer siden av Maia70 3
k4ren Skrevet 4 timer siden #25 Skrevet 4 timer siden Bålkaffe skrev (4 timer siden): Ok, for å følge den argumentasjonen din der og logikken "bedre føre var", så vil jeg ta til ordet for å stenge inne alle mannfolk til de beviser at de ikke vil begå voldtekt, vold og drap. Det vil du nok.
k4ren Skrevet 4 timer siden #26 Skrevet 4 timer siden Maia70 skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke helt hva dere diskuterer her, men det er fakta at utlendinger begår forholdsvis flere lovbrudd enn nordmenn i norge. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/kriminalitet-og-rettsvesen/statistikk/etterforskede-lovbrudd/artikler/siktelser-og-siktede-personer-etter-innvandringsbakgrunn Jeg kjenner en som satt på ILA, han var ikke rasist før han satt i fengsel, han ble det pga den overrepresenterte etnisiteten der inne. Og så hjalp det heller ikke at søsteren hans ble forsøkt påtent av sin muslimske mann (det finnes en nyhetsartikkel om dette). Og så har vi dette under. Etter dette sluttet de jo å rapportere om etnisitet ved overfallsvoldekter: "Tall fra Oslo-politiets volds— og sedelighetsseksjon viser at samtlige 41 anmeldte overfallsvoldtekter i årene 2006-2008 involverer en ikke-vestlig gjerningsmann." https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Og nei, det er ikke "alle utlendinger", men vi kvinner er enda mer på vakt mot andre etnisiteter enn mot nordmenn når det gjelder ukjente menn. Fordi voldtektsrisikoen er høyere, det er et faktum. Og selv om det ikke er "alle", så må vi altså være på vakt, og selvsagt også mot nordmenn: Nettopp, veldig godt forklart, men lykke til med at tilogmed dette kommer til å nå inn til disse. De kjenner sikkert bare dem som er greie selv, og nekter å sette seg inn i problemstillingen.
Pilleville Skrevet 3 timer siden #27 Skrevet 3 timer siden DE fra mena land har holdninger som ikkje er forenlige med våre. Kvinnesynet er forferdelig. Da blir det krasj når de innfører dette her. 1
Bålkaffe Skrevet 3 timer siden #28 Skrevet 3 timer siden k4ren skrev (25 minutter siden): Det vil du nok. Og det vil ikke du? Er du dobbeltmoralsk, altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå