Gå til innhold

Er det vits i å prøve å behandle meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev over her om emdr. Jeg opplever meg kurert. Forskjellen på behandlingene før og behandlingene nå er at det alltid kom tilbake. Nå er det borte, som om det ikke har vært der i det hele tatt. Hele perspektivet på alt er endret. Som at filteret jeg ser verden fra er totalt snudd opp ned. 

Jeg opplever at mye av behandlingen en får offentlig forteller oss nettopp dette du er opptatt av, at en må leve med det. Jeg har lært mye etter jeg ble frisk, det er forskjellige prosesser som fungerer i behandling, mye behandling bruker noe som heter ekstinksjon, skaper nye hjernebaner som konkurrerer med de gamle, mens det som gjør emdr virksom er minnekonsolidering, oppdatering av de gamle hjernebanene. Jeg jobber ikke mot angsten eller ocd-en lenger... den er ikke der. 😂 det er ikke snakk om sånn "oi, nå havnet jeg inn i en loop igjen, okei, da må jeg akseptere tankene mine og gi slipp". 

Jeg har såklart vonde følelser. Men angst er det ikke. 

Anonymkode: c9fb6...933

Det høres mildt sagt utrolig ut 😱 Hvordan var prosessen? Hvor mange behandlinger gikk du gjennom før du opplevde å bli angstfri? Og hvordan visste du hvilke traumer det var som lå i bunnen? 

Denne behandlingen vil jeg definitivt foreslå for legen min. 

TS

Anonymkode: bca80...645

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk gjennom en epilepsi-test for nå 10 år siden (med elekroder festet til hodet med tilhørende lystriggere). Testen viste ingen tegn til epilepsi. 

Takk for forslaget og lenken. Det var hvertfall interessant å lese 😊

TS

Anonymkode: bca80...645

EEG er ikke nødvendigvis en fasit altså. Gir bare et øyeblikksbilde og er langt fra alt som fanges opp. Så hvis du kjenner deg igjen kan det være det bør tas på nytt eller med andre triggere, feks søvndeprivasjon.

Anonymkode: 602a8...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...