AnonymBruker Skrevet i går, 03:50 #41 Skrevet i går, 03:50 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Begge kremene to ganger daglig? Har bare fått dermovat. Huden blir tynn og revner og gjør vondt av den, så det er litt pest eller kolera. Har egentlig gitt opp hele det området. Er ovesterin på resept? Kan prøve å høre med gynekologen min (hvis jeg orker) Anonymkode: 53033...ccc Østrogenkrem er reseptfri. Anonymkode: d67e5...6c9
AnonymBruker Skrevet i går, 03:55 #42 Skrevet i går, 03:55 Thyra skrev (1 minutt siden): Er jo ikke sikkert at mannen er interessert i all slags mulig sex engang. Hvor har dere damer det fra at dette "menn som ikke er så interessert i sex" er et slags voldsomt utbredt fenomen…? Det aller, aller fleste menn vi ha et sexliv i et forhold. Så finnes det selvsagt menn som ikke bryr seg om sex, og godt er jo det for aseksuell damer og de som ikke kan ha sex. Men denne absurde forestillingen om at "hadde han elsket deg, så ville han"… vel, nei det ville han sannsynligvis ikke. Og det er heller ikke så veldig sannsynlig at han over tid ville fortsette å elske deg hvis det er viljen til å ha sex med ham det står på. For det er nemlig langt riktigere å si at hvis hun hadde elsket ham ville hun hatt lyst på sex med ham. Med mindre hun faktisk er aseksuell, eller ikke kan, naturligvis. Anonymkode: e80e2...9bd 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:29 #43 Skrevet i går, 12:29 AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 23.17): Menn: Hvis dere hadde datet en kvinne, og funnet ut at hun strever med å ha samleie (vaginal sykdom som gjør at samleie blir sjeldent, kanskje én gang annen hver måned), hadde dette vært en dealbreaker for dere? Annen sex, som hånd og oral kan gjennomføres, ikke anal. Ønsker ærlige svar! Jeg dater en mann som ikke bryr seg om det. Trodde dette skulle være en dealbreaker for mange, så jeg er genuint nysgjerrig om alle tenker som ham, eller om jeg har vært ekstremt heldig! Anonymkode: 2b44c...f93 Sex 1 gang annenhver mnd er ikke så langt unna snittet for foreldre med barn i barnehage og barneskole-alder. Så ganske vanlig situasjon det her Anonymkode: f45ea...ef3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:21 #44 Skrevet i går, 13:21 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor har dere damer det fra at dette "menn som ikke er så interessert i sex" er et slags voldsomt utbredt fenomen…? Det aller, aller fleste menn vi ha et sexliv i et forhold. Så finnes det selvsagt menn som ikke bryr seg om sex, og godt er jo det for aseksuell damer og de som ikke kan ha sex. Men denne absurde forestillingen om at "hadde han elsket deg, så ville han"… vel, nei det ville han sannsynligvis ikke. Og det er heller ikke så veldig sannsynlig at han over tid ville fortsette å elske deg hvis det er viljen til å ha sex med ham det står på. For det er nemlig langt riktigere å si at hvis hun hadde elsket ham ville hun hatt lyst på sex med ham. Med mindre hun faktisk er aseksuell, eller ikke kan, naturligvis. Anonymkode: e80e2...9bd Det er nok riktig at menn ønsker seg sex i forhold. Tror de fleste menn vil ha sex med dama de elsker, og ikke andre damer. Man elske et menneske uten å ha lyst på de seksuelt. Det er fullt mulig. Ikke bruk kjærlighet som pressmiddel for sex. Det er veldig manipulerende. Anonymkode: c64b1...58b 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:22 #45 Skrevet i går, 13:22 Hos oss har lysten dabbet av betraktelig de siste årene,- heldigvis hos oss begge. Livet skjedde, begge ble syke (kreft) og nå er jeg i overgangsalderen og har noe som heter adenomyose i tillegg til alt det andre. Har mye vondt i livmora. Han har også tidvis mye smerter. MEN kjærligheten og nærheten mellom oss er stor, og jeg håper vi blir gamle sammen. Han er min beste venn i tillegg til å være kjæreste/samboer. Det er lett å sitte på sin høye hest når man er frisk og rask, men plutselig kan livet snu og da er sex det siste man tenker på, tro meg. Anonymkode: 638c2...5e6 1 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:07 #46 Skrevet i går, 15:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man elske et menneske uten å ha lyst på de seksuelt. Det er fullt mulig. Nei. Det er det egentlig ikke. Anonymkode: e80e2...9bd
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #47 Skrevet i går, 15:18 Jeg er kvinne i samme situasjon, var også mot analsex. Men valgte å utforske dette, nå liker jeg det veldig godt 😊 Gitt meg et nytt sexliv, før gikk det mest i oral og med hånda. Vil råde til å utforske; i DITT tempo. Prøv deg frem på egenhånd før du slipper til mannen. Jeg var trygg på meg selv med leketøy før han fikk utforske sammen med meg. Vi har anal kanskje 1 gang i uken Anonymkode: c34b8...a3f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:25 #48 Skrevet i går, 15:25 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er kvinne i samme situasjon, var også mot analsex. Men valgte å utforske dette, nå liker jeg det veldig godt 😊 Gitt meg et nytt sexliv, før gikk det mest i oral og med hånda. Vil råde til å utforske; i DITT tempo. Prøv deg frem på egenhånd før du slipper til mannen. Jeg var trygg på meg selv med leketøy før han fikk utforske sammen med meg. Vi har anal kanskje 1 gang i uken Anonymkode: c34b8...a3f Du vet hva de sier om mensen: Er det rødt i nummer 1, så er det grønt i nummer 2. 🤷♂️ Anonymkode: e80e2...9bd
AnonymBruker Skrevet i går, 15:27 #49 Skrevet i går, 15:27 Jeg og mannen har et rikt og aktivt sexliv, selv om det er veldig sjeldent jeg kan ha penetrerende samleie pga vulvodyni. Det er heldigvis masse man kan gjøre i senga sammen uten penetrering. Mannen min ble sammen med meg vel vitende om dette og har det fint i forholdet vårt, også på det seksuelle plan. Anonymkode: 24190...82d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:02 #50 Skrevet i går, 16:02 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei. Det er det egentlig ikke. Anonymkode: e80e2...9bd Jo. Det er det egentlig. Anonymkode: 72909...de0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:17 #51 Skrevet i går, 16:17 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Begge kremene to ganger daglig? Har bare fått dermovat. Huden blir tynn og revner og gjør vondt av den, så det er litt pest eller kolera. Har egentlig gitt opp hele det området. Er ovesterin på resept? Kan prøve å høre med gynekologen min (hvis jeg orker) Anonymkode: 53033...ccc Ovesterin er ikke på resept. Den bygger opp huden og gjør den sterkere. Men ja, jeg brukte begge kremer to ganger daglig i fire uker, deretter begge kremer en gang daglig i fire uker, så hver tredje dag i noen uker og til slutt vedlikehold med begge kremer en gang i uken for alltid. Jeg har nå brukt begge kremer en gang i uken i ti år og har ikke blitt blitt noe verre igjen, bortsett fra en gang da jeg prøvde å slutte med vedlikeholdsbehandling. Da måtte jeg ta ny runde med to ganger daglig osv Man smører over hele vulva og eventuelt bak også, hvis man er hvit der og. Og bruker q-tips med krem for å komme til rundt klitoris, sånn at man kommer ordentlig til. (Beklager detaljert beskrivelse) Anonymkode: f1a09...61b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:55 #52 Skrevet i går, 16:55 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jo. Det er det egentlig. Anonymkode: 72909...de0 Ikke som noe mer enn bare platonisk, nei. Anonymkode: e80e2...9bd
Pippi Lotta Skrevet i går, 17:22 #53 Skrevet i går, 17:22 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ikke som noe mer enn bare platonisk, nei. Anonymkode: e80e2...9bd Slike som deg gjør meg nyskjerig, hvordan føles det og tro du vet ALT bedre en absolut alle andre? Om du faktisk kunne "spå" hvordan føllelses livet til alle andre virket, så hadde du jo hat en veldig kull super kraft! 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:44 #54 Skrevet i går, 17:44 Pippi Lotta skrev (19 minutter siden): Slike som deg gjør meg nyskjerig, hvordan føles det og tro du vet ALT bedre en absolut alle andre? Om du faktisk kunne "spå" hvordan føllelses livet til alle andre virket, så hadde du jo hat en veldig kull super kraft! Slå opp forskjellen på platonisk og romantisk kjærlighet. Anonymkode: e80e2...9bd
AnonymBruker Skrevet i går, 17:51 #55 Skrevet i går, 17:51 AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 23.17): Menn: Hvis dere hadde datet en kvinne, og funnet ut at hun strever med å ha samleie (vaginal sykdom som gjør at samleie blir sjeldent, kanskje én gang annen hver måned), hadde dette vært en dealbreaker for dere? Annen sex, som hånd og oral kan gjennomføres, ikke anal. Ønsker ærlige svar! Jeg dater en mann som ikke bryr seg om det. Trodde dette skulle være en dealbreaker for mange, så jeg er genuint nysgjerrig om alle tenker som ham, eller om jeg har vært ekstremt heldig! Anonymkode: 2b44c...f93 Vært helt uaktuelt. Anonymkode: dd207...4f3
Pippi Lotta Skrevet i går, 17:55 #56 Skrevet i går, 17:55 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slå opp forskjellen på platonisk og romantisk kjærlighet. Anonymkode: e80e2...9bd Oki googel sin AI sier: Nei, man trenger ikke sex for å føle romantisk kjærlighet, da romantikk handler om følelser, intimitet, fellesskap og tiltrekning som kan eksistere uavhengig av seksuell aktivitet. Mens sex kan være en viktig del av mange romantiske forhold og bidra til følelser av nærhet og velvære, finnes det mange andre måter å oppleve og uttrykke romantisk kjærlighet på, som for eksempel gjennom felles aktiviteter, emosjonell støtte og andre former for fysisk intimitet. Romantisk kjærlighet uten sex Følelser og tilknytning: Kjærlighet kan bygge på dyp emosjonell tilknytning og et sterkt vennskap. Intimitet: Intimitet kan også uttrykkes gjennom samtaler, kos, klemmer og å tilbringe kvalitetstid sammen. Fysisk tiltrekning: Man kan føle sterk romantisk tiltrekning til noen uten at det nødvendigvis fører til et seksualliv. Andre preferanser: Noen mennesker har ikke behov for eller ønsker seksuell aktivitet i et forhold, men kan likevel oppleve et dypt og meningsfullt romantisk forhold.
knooters Skrevet i går, 20:33 #57 Skrevet i går, 20:33 Sex er et lite offer hvis det andre er på plass. Det er ikke pulinga som skiller klinten fra hveten. Så får gjerne noen av de bastante brukerne påstå hva de vil om "menn vil ditt og datt", det er ytringsfrihet i dette landet. Men, som tråden viser, er det nok av menn og kvinner som ikke syns sex er så viktig at det er en dealbreaker om det blir lite/ingenting av det. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #58 Skrevet 20 timer siden Pippi Lotta skrev (9 timer siden): Oki googel sin AI sier: Nei, man trenger ikke sex for å føle romantisk kjærlighet, da romantikk handler om følelser, intimitet, fellesskap og tiltrekning som kan eksistere uavhengig av seksuell aktivitet. Mens sex kan være en viktig del av mange romantiske forhold og bidra til følelser av nærhet og velvære, finnes det mange andre måter å oppleve og uttrykke romantisk kjærlighet på, som for eksempel gjennom felles aktiviteter, emosjonell støtte og andre former for fysisk intimitet. Romantisk kjærlighet uten sex Følelser og tilknytning: Kjærlighet kan bygge på dyp emosjonell tilknytning og et sterkt vennskap. Intimitet: Intimitet kan også uttrykkes gjennom samtaler, kos, klemmer og å tilbringe kvalitetstid sammen. Fysisk tiltrekning: Man kan føle sterk romantisk tiltrekning til noen uten at det nødvendigvis fører til et seksualliv. Andre preferanser: Noen mennesker har ikke behov for eller ønsker seksuell aktivitet i et forhold, men kan likevel oppleve et dypt og meningsfullt romantisk forhold. Nei, nei, nei: Romantisk kjærlighet til en person du ikke vil ha seg med, uten å generelt eller funksjonelt være aseksuell. Alle vet at det selvfølgelig er mulig å f.eks lide seg gjennom et liv uten sex for en de virkelig elsker. Det er ikke dette vi snakker om, men derimot følgende kombinasjon: normal generell lyst og evne til å ha sex romantisk kjærlighet til en person vil bare ikke ha sex med denne personen Hvis du ikke ser at det er noe galt her: Lykke til! Anonymkode: e80e2...9bd
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #59 Skrevet 20 timer siden knooters skrev (6 timer siden): Sex er et lite offer hvis det andre er på plass. Det er ikke pulinga som skiller klinten fra hveten. Så får gjerne noen av de bastante brukerne påstå hva de vil om "menn vil ditt og datt", det er ytringsfrihet i dette landet. Men, som tråden viser, er det nok av menn og kvinner som ikke syns sex er så viktig at det er en dealbreaker om det blir lite/ingenting av det. Tråder på KG leses av hundrevis, om ikke tusenvis, av mennesker. Hvor mange er det i denne tråden som har meddelt at sex ikke er så viktig for dem selv – slik at de altså ikke uttaler seg på vegne av andre? Og for at et forhold skal fungere uten sex må det fungere for begge, ikke bare for én. Hva er da sannsynligheten for at sex slutter å være viktig for begge samtidig? Tror du må ta en ny runde med kalkulatoren på denne. Anonymkode: e80e2...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #60 Skrevet 20 timer siden Det finnes behandling for dette. Finnes fysioterapeuter som gjør triggerpunkt behandling inni skjeden, sjekk ut blant de seriøse gyn sentrene i Oslo området. Kan også ha effekt av nervestimulering inne i skjeden, og trene bekkenmusklatur med fokus på avslapping mellom knip fremfor å knipe så hardt, for å få muskulaturen til å slappe av i underlivet. Forsøk også sexolog. Det er faktisk mulig å få det bedre. Og ha aldri samleie uten at du vil veldig mye, stopp alltid ved ubehag. Vær tydelig på egne ønsker og behov. Anonymkode: e3ba9...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå