AnonymBruker Skrevet 21. oktober #1 Skrevet 21. oktober Flere som synes bilforsikring begynner å bli vel dyrt? Her går min opp over 2500,- i året nå... Andre selskap er igjen nesten dobbel så dyre (typ 25.000,- i året 😮 ) Og dette er ingen dyr sportsbil eller kult merke el. Full bonus, godt voksen og kjørt skadefritt i alle år. Kjørelengde 10-12.000 km. Anonymkode: b5fea...5fa
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #2 Skrevet 21. oktober Ja! Alle mine forsikringer steg, og jeg har aldri hatt bruk for dem… Anonymkode: 9e6d4...8df
Abra Skrevet 21. oktober #3 Skrevet 21. oktober Har ikke fått noe varsel om økning i år på min. Syns prisen er helt grei, 10k i året for superkasko, 12k km, 6k egenandel, 70% bonus.
Hensatt Skrevet 21. oktober #4 Skrevet 21. oktober Du må forhandle og shoppe rundt. Du får ikke lavere pris av å være en trofast kunde, snarere tvert imot. 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 21. oktober #5 Skrevet 21. oktober Hører fra bilmekanikere at nye bilder med mange sensorer gir dyre reparasjoner. En liten bulk som før kunne enkelt fikses på kort tid, krever i dag mye mer jobb, og ofte i flere omganger. Alt elektronikk krever mer tid og jobb, og det i mange ledd.
RealistiskDot Skrevet 21. oktober #6 Skrevet 21. oktober Gikk ned til ansvarsforsikring. Bilen er ikke verdt mer enn 60k uansett så like greit
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #7 Skrevet 22. oktober Hensatt skrev (7 timer siden): Du må forhandle og shoppe rundt. Du får ikke lavere pris av å være en trofast kunde, snarere tvert imot. Vet det, og som jeg skrev, har sjekket andre steder og de er ennå dyrere. Anonymkode: b5fea...5fa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #8 Skrevet 22. oktober Har ikke hatt en skade på 20 år og har topp bonus. Ikke vannvittig dyrt i fremtind, men har ikke funnet noe billigere foreløpig dessverre. Anonymkode: 8bd73...f94
catman Skrevet 22. oktober #9 Skrevet 22. oktober Forsikring er insane for tiden. Skadehyppigheten har også gått opp noe voldsomt, noe sånt som 1 av 3 biler som er registrert i Norge har en forsikringshendelse for hvert år som går. Det er vanskelig å forstå hvor ille det er. LEAFene våre er billige. Ansvarsforsikring på den 13 år gamle er 2500 kr/år med 12k km, den to år gamle koster rundt 4500 kr/år for 15k km med fullkasko. Men det fins stor variasjon for sjeldnere biler. Én av bilene vår - vi har litt for mange - skulle koste 16000 kr/år (!!!) hos én forsikring, 8000 hos den neste, og er nå forsikret - fullkasko med motorskadedekning - for 4500 kr/år. Poenget er at du er nødt til å ringe rundt. Hør med alle forsikringer og gå gjennom hele pakken. Vis dem tilbud du har fått for å presse totalprisen ned. De vil prøve å øke prisen med minst 10% hvert år. Da må du ringe igjen og be om prisfrys. Ellers begynner det hele forfra ganske fort, fordi det er ufyselig dyrt å beholde en forsikringspakke som stiger så mye i pris hvert år.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #10 Skrevet 22. oktober catman skrev (50 minutter siden): Forsikring er insane for tiden. Skadehyppigheten har også gått opp noe voldsomt, noe sånt som 1 av 3 biler som er registrert i Norge har en forsikringshendelse for hvert år som går. Det er vanskelig å forstå hvor ille det er. LEAFene våre er billige. Ansvarsforsikring på den 13 år gamle er 2500 kr/år med 12k km, den to år gamle koster rundt 4500 kr/år for 15k km med fullkasko. Men det fins stor variasjon for sjeldnere biler. Én av bilene vår - vi har litt for mange - skulle koste 16000 kr/år (!!!) hos én forsikring, 8000 hos den neste, og er nå forsikret - fullkasko med motorskadedekning - for 4500 kr/år. Poenget er at du er nødt til å ringe rundt. Hør med alle forsikringer og gå gjennom hele pakken. Vis dem tilbud du har fått for å presse totalprisen ned. De vil prøve å øke prisen med minst 10% hvert år. Da må du ringe igjen og be om prisfrys. Ellers begynner det hele forfra ganske fort, fordi det er ufyselig dyrt å beholde en forsikringspakke som stiger så mye i pris hvert år. Har sjekket rundt. Betaler nå 13.000 ca etter oppgang med rabatter...et par selskap skal ha omtrent det samme, mens de værste skal ha nesten 25.000😵💫😵💫 Er elbil, men ikke no stor og dyr/ fancy...5 år gammel snart. Anonymkode: b5fea...5fa
catman Skrevet 22. oktober #11 Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har sjekket rundt. Betaler nå 13.000 ca etter oppgang med rabatter...et par selskap skal ha omtrent det samme, mens de værste skal ha nesten 25.000😵💫😵💫 Er elbil, men ikke no stor og dyr/ fancy...5 år gammel snart. Anonymkode: b5fea...5fa Hvilken modell er det? Kan nesten ikke skjønne det beløpet...er bilen 5 år gammel, kan du også vurdere delkasko. For øvrig, og det regner jeg med at du har gjort, vil mange forsikringer gi rabatter basert på fagforeningsmedlemskap, DNT, NJFF og andre. Kan være veldig lønnsomt, dette. Men 15k i året er ganske spinnvilt...
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #12 Skrevet 23. oktober catman skrev (10 timer siden): Hvilken modell er det? Kan nesten ikke skjønne det beløpet...er bilen 5 år gammel, kan du også vurdere delkasko. For øvrig, og det regner jeg med at du har gjort, vil mange forsikringer gi rabatter basert på fagforeningsmedlemskap, DNT, NJFF og andre. Kan være veldig lønnsomt, dette. Men 15k i året er ganske spinnvilt... Kia e- niro. Har fagforeningsrabatt. Anonymkode: b5fea...5fa
Soft mann Skrevet 23. oktober #13 Skrevet 23. oktober Eg har en expert kassebil 2019 mod 12k kjørelengd . 14k i året med veiavgift. helt sykt
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #14 Skrevet 23. oktober Min har 9000 kr i året i forsikringspremie. Full kasko. 14000 km. 6000 kr i egenandel. 12 år gammel bil i kompaktstørrelse. Er det mye? Anonymkode: 626b6...bc3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #15 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kia e- niro. Har fagforeningsrabatt. Anonymkode: b5fea...5fa 👀 Dette er en supervanlig, og veldig god, bil. Hva faen? Har du personlig kræsja mye, eller? Anonymkode: 90f6d...e15 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #16 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): 👀 Dette er en supervanlig, og veldig god, bil. Hva faen? Har du personlig kræsja mye, eller? Anonymkode: 90f6d...e15 Aldri kræsjet eller hatt andre uhell Anonymkode: b5fea...5fa
moomino Skrevet 23. oktober #17 Skrevet 23. oktober Hørte på radioen at forsikringer siste året har gått opp 25% noe forbrukerrådet mente var horribelt
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #18 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kia e- niro. Har fagforeningsrabatt. Anonymkode: b5fea...5fa Her fant ungdommen ut at forsikring rabatten ikke gjorde ting billigere. Tok tlf rundt og sparte 1000kr mnd ved å velge annet firma med kasko Anonymkode: 78e2f...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #19 Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 22.34): Flere som synes bilforsikring begynner å bli vel dyrt? Her går min opp over 2500,- i året nå... Andre selskap er igjen nesten dobbel så dyre (typ 25.000,- i året 😮 ) Og dette er ingen dyr sportsbil eller kult merke el. Full bonus, godt voksen og kjørt skadefritt i alle år. Kjørelengde 10-12.000 km. Anonymkode: b5fea...5fa Takk alle løkene der ute i trafikken for det. Anonymkode: 498f3...3d6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #20 Skrevet 24. oktober Jeg betaler i underkant av 9000,- for pluss dekning med 6000,- i egenandel og 20000km i året. Synes det var veldig bra pris. Fremtind gjennom LO favør. Gjensidige ville ha ca 14000,- for samme dekning… Anonymkode: 27660...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå