Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 og venter min femte, har tre levende og en dødfødt fra tidligere. Kan ikke si at det er noe anderledes å gå gravid nå kontra første gang da jeg var 21. 

Anonymkode: dbc65...5e6

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg Kjør på! 38 år her, min sjette og aller siste. Sykler enda 3 mil for dagen og er i uke 39 nå 🤣🤩.... 

Anonymkode: 2cc68...604

• Liker 1
Skrevet
Nowayback skrev (15 timer siden):

Fascinerende at man begynner å snakke om dalende energinivå fra fylte 35😂

Enig, det høres jo helt sinnssykt ut. Hvis noen føler på det, har det andre årsaker enn alder (f.eks. for mye å gjøre, stress, dårlig kosthold osv.).

Jeg er 40 og har nettopp fått min tredje :) Synes absolutt ikke en 35-åring er for gammel til å få barn. Før i tida fikk kvinner barn så lenge det var mulig å få barn... Det var vanlig å få sistemann omtrent samtidig med at man fikk det første barnebarnet. Det er bare de siste tiårene at man liksom kun skal få to tette barn når man er rundt 30 og gud forby at man skal avvike noe som helst fra den normen... Gjør som dere føler for, TS!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nowayback skrev (15 timer siden):

Det er ikke alderen som bestemmer det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alderen er ikke et problem. 
Nr 3 er veldig fordyrende. Kanskje må du ha ny bolig og bil. Ferier er mye dyrere. Og man er bare to foreldre på tre barn.

Har tre. Ville ikke valgt det bort. Men nr tre ble mye mer arbeid og kronisk dødelig sykdom.

Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Anonymkode: b1a5a...b6a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alderen er ikke et problem. 
Nr 3 er veldig fordyrende. Kanskje må du ha ny bolig og bil. Ferier er mye dyrere. Og man er bare to foreldre på tre barn.

Har tre. Ville ikke valgt det bort. Men nr tre ble mye mer arbeid og kronisk dødelig sykdom.

Du vet hva du har, men ikke hva du får.

Anonymkode: b1a5a...b6a

Så sant. Takk! Er veldig, veldig redd for å oppleve aspektet med sykdom enten hos forelder eller barn, ikke minst mtp hva det vil bety for resten av gjengen. Det koster å stå i. Så kan man jo ikke ta valg basert på frykt men realistisk sett så er jeg heldig med 2 friske barn som jeg har tid og penger til å gi en god oppvekst. Redd nr 3 skal komme og velte lasset helt.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 41 og venter min femte, har tre levende og en dødfødt fra tidligere. Kan ikke si at det er noe anderledes å gå gravid nå kontra første gang da jeg var 21. 

Anonymkode: dbc65...5e6

Så fint at du opplever det som greit å gå gravid. Jeg hadde ett fint og ett veldig krevende svangerskap og tiden etter nr 2 var også krevende med mye hormoner og lang tid før kroppen fungerte skikkelig igjen på tross av at jeg lever sunt. Er kanskje litt dét som skremmer meg mtp en graviditet til..

Anonymkode: 0258d...565

Skrevet

Fikk første barn da jeg var 19 år og fjerde barn da jeg var 37. Fordeler og ulemper med begge aldre, men syns ikke det var så merkbart forskjell energimessig. Alder bør i alle fall ikke være utslagsgivende for valget om dere skal ha flere barn eller ikke, ikke så ung som du fortsatt er i alle fall.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du er for gammel. Jeg fikk de 2 siste som 37 og 39 åring🥰

Anonymkode: 9191c...54b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (21 timer siden):

Man må huske at man skal følge opp ungdommer også da. Hente 16.åringen på fest, sitte oppe våken og vente på at 17.åringen skal komme hjem etc. 

Det er jo ikke bare de første årene man trenger energien. 

Anonymkode: 90a5c...cdb

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man må huske at man skal følge opp ungdommer også da. Hente 16.åringen på fest, sitte oppe våken og vente på at 17.åringen skal komme hjem etc. 

Det er jo ikke bare de første årene man trenger energien. 

Anonymkode: 90a5c...cdb

Ts her. Her er du inne på noe av det jeg tenker på, kombinert med redselen for sykdom hos meg eller barnet nå som jeg har to andre å ta meg av.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 19.08):

Jeg fikk mitt første barn før jeg ble 30 og mitt andre tidlig i 30åra. Nå vurderer jeg tredje men blir da 35 når det kommer hvis vi lykkes. Merker forskjell på formen mellom de to svangerskapene og lurer på om noen vil dele tilsvarende erfaringer om form og kapasitet? Eller om vi evt bare bør være fornøyd med 2.

Jeg nærmer meg 36 og venter nr 3. Så mye tyngre graviditet, men så utrolig happy jeg er. Føler meg ikke for gammel, om noe, helt motsatt.

Man angrer aldri på et barn til.

Anonymkode: c8ddb...97f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er absolutt ikke for gammel! Jeg fikk mitt første barn tidligere i år, og er selv 39. Neste år satser vi på å prøve på en til. 

Anonymkode: 90b47...73c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mentalitet er viktigere enn alder her? Jeg vet om så mange som får flere og tette når de pusher 40, og de er klare og forberedt på hva som venter dem. Creds til alle dere!!

jeg er i minoritetsgruppa som kalles «26 år og gravid med mitt fjerde barn på fem år», og blir utrolig glad for å se alle dere spreke damene som har så masse energi, fordi det kjenner jeg at jeg også kommer til å trenge om 10-15 år når jeg har mer eller mindre fire tenåringer i hus😅

men fra spøk til alvor! Jeg tror som sagt at mentalitet er viktigere enn alder. Vi unge kan også ha kjipe og tunge svangerskap og harde perioder som er ekstremt slitsomme, jeg tror det går mer på hvordan man tar det. Man blir hvertfall ikke for gammel før man føler det selv!

Anonymkode: 9e1c7...7bd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...