Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mitt første barn før jeg ble 30 og mitt andre tidlig i 30åra. Nå vurderer jeg tredje men blir da 35 når det kommer hvis vi lykkes. Merker forskjell på formen mellom de to svangerskapene og lurer på om noen vil dele tilsvarende erfaringer om form og kapasitet? Eller om vi evt bare bør være fornøyd med 2.

Anonymkode: 0258d...565

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg men for og være dønn ærlig har du økonomi og kapasitet og ikke mim ENERgien til det så husk at det er 18 år med amsvar søvnløse netter sykdom og alt av den slags hvertfall de 3 første årene. Jeg ønsker meg også en 3 men innser at jeg tror nok i disse tider at det holder med 2 . Jeg fikk første når jeg var 26 og andre 32 så merker kjempe forskjell der. Men du må føle på det selv. Det er din kropp. 9 måneder og et uendelig mange år av ansvar.  Så kjenn på det og gå for hjertet og magefølelsen. 

Anonymkode: 67fda...b04

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke minst også fødselen og kroppen  er jo eldre så det kan jo fort oppstå komplikasjoner der også. Tenk på alt og ikke  bare en vei. Folk har forskjellige formeninger men det er i bunn og grunn vi som må tolerere disse små bebisene. Selv om jeg skulle ønsket jeg fikk  hvertfall 4 så trir jwg jwg holder meg til 2 stk. 

Anonymkode: 67fda...b04

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gammel er du hvertfall ikke. Mange som får sin første i din alder. Jeg er 40 år og vil ha en 3:)

Anonymkode: 4a78d...520

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke helt tilsvarende, men jeg fikk mine to eneste som 37-åring. Helt ukomplisert svangerskap, drømmefødsel og veldig enkel rekonvalesens og null fødselsskader. 

Anonymkode: d50be...115

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For gammel er du absolutt ikke. Du er jo bare litt eldre enn gjennomsnittlig førstegangsfødende.

Anonymkode: 62585...696

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fascinerende at man begynner å snakke om dalende energinivå fra fylte 35😂

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Haha.. nei. Da bør man virkelig ta seg i nakken og komme seg på treningssenteret. 

Jeg kjenner knapt noen som ikke har fått første etter fylte 35. Og folk er like spreke når de får siste i 40-årene. 

Men bor i by da... 

Anonymkode: 19973...e91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! Joda trener ofte og er i god form sånn sett men det er jo mer krevende med våkenetter og evt kolikk osv en tredje gang enn når man har hatt flere tiår uten noe ansvar (dvs første barn) 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for innspill! Joda trener ofte og er i god form sånn sett men det er jo mer krevende med våkenetter og evt kolikk osv en tredje gang enn når man har hatt flere tiår uten noe ansvar (dvs første barn) 😅

Om noe så føler jeg det helt motsatt.

Man blir jo tryggere i alle aspekter av livet, og klarer å sette rutiner og grenser for seg selv på en ny måte. Nå er jeg 45, og har egentlig aldri følt meg sterkere - både fysisk, psykisk og mentalt. Da jeg står så støtt i hvordan jeg styrer mitt liv, og valgene jeg tar. 

Anonymkode: 19973...e91

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk den tredje da jeg var 38. Det har gått helt fint, hun er voksen og utflyttet nå og det var aldri tungt.

Anonymkode: a4978...e5c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tredje da jeg var 38. Følte meg ikke gammel eller sliten. Og så var det jo nesten hjelp og avlastning i de to eldste og alle venninnene deres som elsket å dulle og stelle og passe på lillesøster attpåklatt. 
Nå er alle voksne og ute av redet, fortsatt veldig nære både hverandre og oss foreldre ( som i grunnen fortsatt ikke føler oss veldig gamle og slitne).

Anonymkode: b5511...5c6

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Får tredje et par mnder før 35-årsdagen selv. Føler vel ikke noe spesielt på alderen annet enn at det er travelt på barn fra før og at jeg er gammel gravid her jeg bor (bygda med stor B). Om ønsket er der for begge og økonomien tillater så sier jeg kjør på!

Anonymkode: 2bb11...aa7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk første som 34 og siste som 38, følte meg ikke gammel. 

Nå som 44 ønsker jeg IKKE flere barn, hadde ikke orket nå som barna er nokså store 

Anonymkode: 25c33...d0a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For gammel er du da aldeles ikke hvis du har lyst på et barn til. Jeg planlegger å prøve på nr tre når jeg er førti, håper at det går🤞 Min ene bestemor fikk to barn etter hun var førti. 

Anonymkode: 02ceb...fe4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk mitt første barn før jeg ble 30 og mitt andre tidlig i 30åra. Nå vurderer jeg tredje men blir da 35 når det kommer hvis vi lykkes. Merker forskjell på formen mellom de to svangerskapene og lurer på om noen vil dele tilsvarende erfaringer om form og kapasitet? Eller om vi evt bare bør være fornøyd med 2.

Jeg fikk 3 når jeg var 34, da var mine andre 2 barn 4 og 6.

nå er jeg 37 og kunne glatt fått 1 til♥️

jeg kjenner eldre og jeg kjenner yngre 

Anonymkode: f6685...2a1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk tredje da jeg var 38. Følte meg ikke gammel eller sliten. Og så var det jo nesten hjelp og avlastning i de to eldste og alle venninnene deres som elsket å dulle og stelle og passe på lillesøster attpåklatt. 
Nå er alle voksne og ute av redet, fortsatt veldig nære både hverandre og oss foreldre ( som i grunnen fortsatt ikke føler oss veldig gamle og slitne).

Anonymkode: b5511...5c6

Er høygravid med min tredje nå, er 38.  Men det har gått kjempebra 😊 

Fikk min første da jeg var 21, så jeg merker en forskjell ja! Men samtidig er hvert svangerskap forskjellig. Og jeg har følt meg bra helt frem til nå. Nå er det to uker til termin og energien er lav 😄 

Anonymkode: 13dfe...4e0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (4 timer siden):

Hva gjør en barnløs mann her? Litt rart vel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva gjør en barnløs mann her? Litt rart vel? 

Like rart som at folk med barn kommenterer i mine tråder.

Skrevet
Nowayback skrev (4 timer siden):

Enig!! Jeg er 46 og har ikke begynt å kjenne på det ennå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...